۹۴۰۳۲۸
۹ نظر
۵۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۱
پ

معاون روحانی: دنبال ساماندهی اجتماعات هستیم

معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: پیگیر لایحه آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها در دیوان عدالت هستیم که در صورت ابقا و تصویب با لایحه جدید، کمک بسیار زیادی به ساماندهی اعتراض‌ها و تجمع‌های احتمالی آتی خواهد کرد.

ایرنا: لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهوری عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: لایحه‌ای با عنوان تضمین آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها سال ۹۷ به هیات دولت تقدیم شده بود که ابطال شد اما بر اساس ماده ۹۱ پیگیری می‌شود زیرا باور داریم در صورت ابقا و تصویب لایحه جدید تقدیمی به دولت، کمک بسیار زیادی به ساماندهی اعتراضات و اجتماعات احتمالی می‌کند.

معاون روحانی: دنبال ساماندهی اجتماعات هستیم

وی یاد آور شد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری این پیشنهاد را ارایه داد اما تعیین مکان آن با در نظر گرفتن مسایل امنیتی و ترافیکی بر عهده وزارت کشور گذاشته شد؛ اواخر خرداد ۹۷ به تصویب هیات وزیران رسید اما سپس مورد اعتراض برخی قرار گرفت و هیات عمومی دیوان عدالت نیز از جهاتی آن را مغایر با قانون دانست و ابطال کرد.

معاون حقوقی رییس جمهوری ایرادهای وارد شده را محکم ندانست و گفت: نسبت به ابطال این لایحه اعتراض کردیم و هم اکنون در دیوان عدالت پیگیر آن هستیم.

وی افزود: در این لایحه ۲ یا سه نقص وجود داشت، یکی از آنها این بود که محل مناسبی برای اجتماعات پیش‌بینی شود که البته می‌تواند در چارچوب مصوبه‌های هیات دولت صورت گیرد.

جنیدی بیان کرد: این مهم در راستای اجرای درست اصل ۲۷ قانون اساسی سال گذشته پیشنهاد داده شد و کارهای مقدماتی آن نیز به طور مشترک صورت گرفت اما به علت تغییر برخی مشاغل و پست‌های سیاسی، روند آن کند شد.

وی اضافه کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری وقت گذاشت و لایحه کنونی تضمین آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها را که یک لایحه با متنی کامل، متعادل و بسیار خوب به نسبت متون پیشین است، پیشنهاد داد.

معاون حقوقی رییس جمهوری تاکید کرد: این لایحه از همه بیشتر به اصل ۲۷ قانونی اساسی نزدیک است زیرا سیستم آن بر اساس چارچوب این اصل بر مبنای مقید کردن، محدود کردن و مجوز گرفتن به جای سیستم مجوزدهی و اطلاع‌رسانی پایه‌گذاری شده است.

به گفته وی، در این لایحه همه مفاهیم مبهم از جمله معنی اسلامی، اخلال و سلاح تعریف و روشن شده و تامین امنیت تنها بر عهده نیروی انتظامی دارای لباس رسمی گذاشته شده است.

لایحه تضمین آزادی­ اجتماعات و راهپیمایی ‌ها در هشت ماده از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری تهیه شده است که در زمره ساز و کارهای تضمین­ کننده قانون اساسی و حقوق و آزادی­‌های شهروندان و ابزار نظارت عمومی بر حکومت به شمار می­‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      دردونیاز مردم رابهتر از خودشان میدانید اگر قصد ساختن وکمک مردم راداشتید این کاررامی میکردید.فقر وبیکاری واعتیاد وهزاران معضل دیگرکه باعث ایجادش فقط بیکفایتی دولت است مردم چه گناهی کرده اند که بازیچه دست شما نامردان شده اند .

    • علی

      بدنبال سازماندهی امرار معاش و بازار کار مردم باشید نه به بدنبال فرافکنی و سر کار گذاشتن مردم!

    • حسنا

      چرا عاقل کند کاری که آید روزی پشیمانی
      به حرف و معیشت مردم و قولهایتان عمل کنید هیچ اتفاقی نمیافته

    • ''''''''Shanjani................'

      '''' لطفا محل آزادی اجتماعات ' و راهپیمایی و آزادی اعتراضات '' را در استادیوم ۱۰۰هزار نفری'' ''' آزادی ''' در نظر گرفته شود!!!

    • رضا

      تغییر تمام قوانین راه کار این روزها

    • بدون نام

      ملت نادان === خواب و خیال

    • بدون نام

      اره خارج از ان ملت بکشین

    • عبدالرحمن

      سازماندهی؟ بحق چیزهای نشنیده!

    • بدون نام

      سلام لطفارفع ساماندهی این بیحجابی تشکیل‌دهیدکه دنیاوآخرت خودتان آبادکنیدکه آیندگان لعن ونفرین نفرستند.لعنت برافرادیکه سند۲۰۳۰راتصویب کردند...جانم فدای رهبر با ذکر صلوات.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج