۹۴۱۳
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

فروشنده‌های آپارتمان نگران از صعود سکه

قیمت آپارتمان در نقاط مختلف تهران

در حال حاضر اکثر متقاضیان بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان بودجه برای خرید دارند و آنها با این مبلغ می‌توانند واحدهای ۴۰ تا ۵۰ متری نوساز تا حداکثر ۴ سال ساخت را خریداری کنند.

از وقتی که قیمت سکه شروع به رشد کرد (از ابتدای تابستان) بسیاری از فروشنده‌ها در بازار مسکن حدس زدند که به زودی برخی از خریداران واحدهای مسکونی که بیشتر سرمایه‌گذار هستند از خرید منصرف می‌شوند و به سمت بازار سکه می‌روند، به همین خاطر عده ای از فروشنده‌ها برای مدتی منتظر نشسته‌اند تا تکلیف نوسانات قیمت در بازار سکه مشخص شود و بعد اقدام به معامله کنند و از طرف دیگر برخی از سازنده‌ها افزایش نرخ مصالح و دستمزد کارگران را همچنان بهانه ای برای بالا بردن قیمت فروش می‌دانند.

سکه گران شده چرا خانه گران نشده؟
یکی از فعالان بازار مسکن در خیابان خواجه نظام درباره وضعیت فعلی خرید و فروش واحدهای مسکونی گفت: تعداد متقاضیان در بازار خرید و فروش مسکن بسیار کاهش یافته، چرا که قدرت خرید افت کرده است و این موضوع به افزایش بی‌دلیل قیمت واحدهای مسکونی مربوط می‌شود.

حسینی درباره گفته‌های مالکان در رابطه با قیمت خرید و فروش افزود: این روزها آنها اظهار می‌کنند که سکه گران شده پس قیمت مسکن هم باید افزایش یابد و به همین دلیل ماجرای افزایش قیمت مصالح و همچنین رشد دستمزد کارگران که حدود 3 ماه پیش رخ داده است را مدام یادآوری می‌کنند تا بتوانند هر لحظه که اراده کردند قیمت فروش را به شكل كاذب افزایش دهند و این باورهای نادرست باعث شده طی دو ماه گذشته که قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در خیابان خواجه نظام، متری یک میلیون و 800 هزار تومان بود به متری 2 میلیون تومان صعود کند.

وی درباره قدرت خریداران در بازار مسکن خیابان خواجه نظام گفت: در حال حاضر اکثر متقاضیان بین 60 تا 80 میلیون تومان بودجه برای خرید دارند و آنها با این مبلغ می‌توانند واحدهای 40 تا 50 متری نوساز تا حداکثر 4 سال ساخت را خریداری کنند.

این مشاور املاک در ادامه به گلایه از مسوولان مسکن پرداخت و تاکید کرد: در زمان گرانی بازار مسکن همه متقاضیان، مشاوران املاک را یکی از دلایل اصلی این اتفاق می‌دانند، در صورتی که این باور اشتباه است. اگر قرار باشد مشاوران املاک واحدهای مسکونی را قیمت گذاری کنند، خریداران و مستاجران باید اعتماد داشته باشند که ما همیشه نرخ‌های منصفانه و حقیقی بازار را به فروشنده‌ها یا موجران پیشنهاد می‌دهیم اما آنها این قیمت را نمی‌پذیرند و اظهار می‌کنند به دلیل اینکه مال شان است هر قیمتی که در نظر داشته باشند روی واحدهای خود می‌گذارند، اما اگر مسوولان بخش مسکن یا دولت مناطق تهران را قسمت‌بندی و برای هر محله قیمتی برای خرید مشخص کنند دیگر فروشنده‌ها نمی‌توانند اظهار قدرت کنند و هر کاری دلشان بخواهد، انجام دهند.

فروشنده در انتظار سقوط ارزش سکه
از۳ ماه گذشته که قیمت سکه شروع به رشد چشمگیر کرد، بسیاری از سرمایه‌گذارها که در بازار مسکن حضور داشتند از بازار خارج شدند و نوسانات قیمت سکه در ابتدا هر روز در حال افزایش بود، اما اکنون مدت کوتاهی است که قیمت سکه صعود جدید را تجربه نکرده است، به همین خاطر فروشنده‌ها و سازنده‌هایی که واحدهای مسکونی آماده تحویل به بازار دارند، براین باورند که اگر منحنی قیمت سکه نزول کند دوباره بازار مسکن داغ خواهد شد و آنها در انتظار این رویداد هستند تا قیمت‌های پیشنهادی فروش را افزایش دهند.

قیمت آپارتمان در نقاط مختلف تهران

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قیمت آپارتمان در نقاط مختلف تهران


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج