adexo3
۹۴۲۰۱۹
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

ابتکار جالب جوانان معترض لبنانی

هزاران جوان معترض لبنانی یکشنبه شب و در آستانه‌ی ۲۵ دسامبر سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) در میدان‌های شهدا، ریاض الصلح و النجمه در مرکز بیروت تجمع و اعلام کردند: فرهنگ ما فرهنگ زندگی است.

ایرنا: هزاران جوان معترض لبنانی یکشنبه شب و در آستانه‌ی ۲۵ دسامبر سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) در میدان‌های شهدا، ریاض الصلح و النجمه در مرکز بیروت تجمع و اعلام کردند: فرهنگ ما فرهنگ زندگی است.

آنان در این گردهمایی مسالمت آمیز با تبریک روز میلاد و نیز آغاز سال نو میلادی به همدیگر، تاکید کردند: جنبش اصلاحی لبنان «جنبش خشم و غم» است و این جنبش به پیروان همه‌ی ادیان و طوایف تعلق دارد.

ابتکار جالب جوانان معترض لبنانی

صدها جوان از مناطق شمالی، شرقی و جنوبی لبنان یکشنبه شب خود را به گردهمایی مسالمت آمیز در مرکز بیروت رساندند.

جوانان درخت کریسمس متفاوت از سال‌های گذشته طراحی و برافراشتند و آن عبارت از خیمه‌ای بزرگ که آرزوهای پسران و دختران شهرهای مختلف برای سال جدید از جمله «میلاد لبنان جدید»، بر روی آن حک شده است.

این درخت خاص کریسمس را که شماری از هنرمندان و شهروندان با ذوق لبنانی طراحی کرده‌اند طی مراسم ویژه‌ای روشن شد و همزمان با آن، هنرمندان لبنانی مانند «یوری مرقدی» و «بدیع ابوشقراء» سرود ملی لبنان را به شکل زنده اجرا کردند و تجمع کنندگان با آن‌ها هم صدا شدند.

جوانان حاضر خاطر نشان کردند که امسال همزمان با جشن تولد حضرت مسیح (ع) جشن تولد لبنان جدید را هم برگزار و درخت متفاوت کریسمس را روشن می‌کنند.

به گفته‌ی آنان هزینه‌ی این درخت در همسنجی با درخت‌های کریسمس که شهرداری‌ها در مناطق لبنان برپا داشته‌اند بسیار پایین است و به کمک هنرمندان، نیکوکاران و شهروندان داخل و خارج این کشور ساخته شده است.

معترضان تاکید کردند که برپایی این نوع درخت کریسمس پیام آشکاری است برای حاکمیت و شهرداری ها که لازم نیست از بودجه‌ی بیت‌المال، هزینه‌ی کلان صرف درخت کریسمس شود.

برای نمونه آنان به ساخت و نمایش درخت کریسمس توسط شهرداری بیروت با هزینه‌ی ۳۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی، یک میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ و ۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ از بودجه ی عمومی اشاره کردند.

جوانان شعار «بودجه عمومی صفر شده است» و «سیاست‌های بانکی و پولی، لبنان را گرفتار بحران کرده است» سر داده و اعلام کردند که این جنبش ضد فساد، با تهدید و ترس عقب نمی‌نشیند.

در گردهمایی بیروت، جوانان بحث و جدل کلامی (شفاهی) هم داشتند و برخی از آنان خواهان بازگشت «سعد حریری» نخست وزیر پیشین و بعضی مخالف این بازگشت بودند. برخی خواستار انصراف «حسان دیاب» نخست وزیر منتخب از تصمیمش برای تشکیل دولت بودند و برخی تاکید کردند که باید به او فرصت داد.

گردهمایی مسالمت آمیز بیروت را برخی احزاب و گروه‌های مردمی و فعالان مدنی مانند نهضت لبنان، بیروت شهر من، لبنان اعتراض می‌کند، برای حقم‌، حزب سبز و فراکسیون ملی برپا کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونا میشن جوانان معترض مبتکر و جوونای ایرانم به قلم شماها میشن اشرار و عامل بیگانه... با این همه تناقض شب چجوری میخابین؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقققققیقا

    • بدون نام

      حالا اگر ایران بود که اصلا اینها بعد میدونم زنده یا سالم میموندند حالا اگر هم بودند هر کسی روی این درخت نقاشی کشیده بود امضا کرده بود نقطه گذاشته بود و پیدا میکردند و یه 8و 9سالی زندانش میکردند

    • بدون نام

      ملت دانا == کمک به فقرا

    • بدون نام

      خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج