۹۴۲۲۰۱
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

حکم اعدام برای ۵ نفر به اتهام قتل خاشقجی

دادستانی عربستان امروز (دوشنبه ) ۵ نفر از متهمین به دخالت در قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار مخالف "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی را به اعدام محکوم کرد.

خبرگزاری ایرنا: دادستانی عربستان امروز (دوشنبه ) ۵ نفر از متهمین به دخالت در قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار مخالف "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان ، دادستانی این کشور همچنین ۳ متهم دیگر را به زندان های طولانی مدت تا ۲۴ سال محکوم کرده است.

این دادستانی در نشست خبری خود اضافه کرد که از تمامی کسانی که در این ارتباط دستگیر شده بودند تحقیقات لازم به عمل آمد و پس از برگزاری ۱۰ جلسه دادگاه اقدام به انشاء رای شده است .

بر اساس اعلام دادستانی عربستان ۱۱ نفر در این ارتباط دستگیر شده بودند که پس از انجام تحقیقات سرلشگر احمد عسیری از اتهامات وارده تبرئه شد و از سعود القحطانی هم تحقیقات به عمل آمد اما اتهامی متوجه وی نشد.

جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (۱۰ مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. دولت سعودی بعد از ۱۸ روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است .

بعد از این اعتراف 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه سعودی در احکامی جداگانه 'سعود القحطانی' مشاور دیوان پادشاهی سعودی و از نزدیکان' محمد بن سلمان' ولیعهدو 'احمد العسیری' معاون دستگاه اطلاعات عمومی و سخنگوی پیشین (به اصطلاح) ائتلاف سعودی در یمن را دستگیر کرد.

از سعود القحطانی به عنوان فرد مورد اطمینان محمد بن سلمان نام برده می شود که وظیفه شناسایی و حذف مخالفین سعودی در خارج کشور را برعهده دارد. برخی گزارش ها نشان داد که القحطانی روند قتل خاشقچی را از طریق اسکایپ هدایت کرده است .

گزارش های منتشره از سوی دولت ترکیه نشان می دهد که قتل این روزنامه نگار مخالف به دستور مستقیم بن سلمان ولیعهد سعودی انجام شده است .

قتل خاشچقی ضربه شدیدی به وجهه عربستان در داخل و خارج از این کشور وارد کرده است .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      ب جههههههههنم ب ما چه ربطی داره بابا ملت گشنن

    • بدون نام

      عجب حکم عادلانه ای مقصران اصلی که تبرئه شدند معلوم نیست آن ۵نفر بدبخت که جژء سیاهی لشکر و فرمانبر و اجراکننده بودند چرا باید تاوان پس بدهند .اینم از عدالت و حقوق شهروندی مورد ادعای غرب و آمریکا

    • بدون نام

      خاشقچی رو نمی خوابین ول کنید؟

    • بدون نام

      ای بابا،بازم قاشقچی!!به خدا کهیر زدیم، کار من بوده

    • ۰۰۰

      با پول حلش میکنن

    • علی

      بابد بن سلمان اعدام شود

    • ایرانی

      کاش ما همه خاشقچی بودیم....

    • بدون نام

      الحمدلله که عدالت اجرا شد .حالا دیگه این پرونده درکشور ترکیه وعربستان بسته شد شماهم پرونده راببندید وقاشقچی ول کنید بنده خدا استخوناش پوسیدند ولش کنید دیگه

    • محمد

      خاشقچب با دستور مستقیم بن سلمان کشته و سلاخی میشه اونوقت 5نفر دیگه محاکمه و اعدام میشن از شنیدن این خبر خر خنده اش میگیره

    • ارش

      به ما چه قاشچقی جمع کنید این بساط رو صد برابر بدتر از قتل قاشچقی تو ایران اتفاق افتاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج