adexo3
۹۴۷۱۳
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

جولان «بی تی» در بین یزدی ها

یک مقام آگاه در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد از جولان ماده مخدر ˈبی تی ˈ در بین نوجوانان و دانش آموزان این استان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: یک مقام آگاه در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد از جولان ماده مخدر ˈبی تی ˈ در بین نوجوانان و دانش آموزان این استان خبر داد.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: پان پراگ (بی تی) BT نام محصولی است خطرناک، اما بسیار ارزان که در بسته های سبز رنگ و به قیمت کم تر از دو هزار تومان به راحتی در برخی از سوپر مارکت های شهر یزد یافت می شود.

وی گفت: این ماده مخدر محصول کشور هندوستان است که مخدرهای مشابه آن نیز در پاکستان و افغانستان تولید می شوند و دقیقاً همانند مخدر ناس از طریق بزاق دهان مصرف می شود.

این مقام آگاه در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های استان یزد توضیح داد: هر چند پیش تر برخی از رسانه های جمعی اشاره ای به این ماده مخدر داشتند؛ اما به دلیل برخی کم توجهی ها هنوز این مخدر ارزان قیمت برای عمده مردم به ویژه دانش آموزان و جوانان ناشناخته است.

وی اضافه کرد : مواد اولیه این محصول خطرناک، تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه های معطر، ساخارین (ماده بسیار سرطان زا) است و برای افزایش قدرت نشئه گی و سرخوشی ترکیبات مخدر و توهم زایی چون تریاک، حشیش، الکل و ترکیبات شیمیایی دیگر چون آرسنیک، منیزیم، سرب و حتی داروهای روان گردان از قبیل اکستازی نیز به آن اضافه می شود.

این مقام آگاه در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد تصریح کرد: بزرگ ترین فاجعه این مخدر ویران گر که در بسته بندی های بسیار شیک و با طعم انواع میوه ها وجود دارد این است که اگر تریاک و حتی کراک و هروئین و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی، قشر بزرگ سال و جوان را مورد هجمه قرار داده اند. این سرطان بی صدا نوک پیکان شومش را به سمت دانش آموزان و نوجوانان یزدی نشانه رفته است و گویا قصد دارد تمام آنان را درگیر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگار

      اگر چند تا از این سوپرهایی که این ماده را میفروشند مجازات سنگین بشن دیگه کمتر کسی جرات میکنه بیاره توی مغازه اش راحت بفروشه

    • MAHBOOB

      برخورد کنین با کسبه ای که این محصولات رو میفروشناز الان جلوشن رو بگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج