adexo3
۹۴۷۲۹۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

کرزای: امنیت فقط از داخل منطقه تامین می‌شود

‌رئیس‌جمهور سابق افغانستان‌ با بیان اینکه آمریکا نیز در طرح صلح راستین نبود، گفت: امنیت از داخل منطقه تامین می‌شود و از بیرون نمی‌آید.

خبرگزاری مهر: ‌رئیس‌جمهور سابق افغانستان‌ با بیان اینکه آمریکا نیز در طرح صلح راستین نبود، گفت: امنیت از داخل منطقه تامین می‌شود و از بیرون نمی‌آید.

حامد کرزای رئیس جمهور سابق افغانستان در افتتاحیه نشست «مجمع گفتگوی تهران؛ بیست و سومین کنفرانس بین‌المللی خلیج فارس» که صبح امروز (سه‌شنبه) در مرکز مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه برگزار شد اظهار داشت: باز هم حمله آمریکا بر جان و زندگی برادر عزیزمان سردار قاسم سلیمانی را شدیداً تقبیح نموده و به ملت بزرگوار و برادر ایران و دولتش تسلیت عمیق عرض می‌کنم.

وی عنوان کرد: افغانستان و ایران دو کشور نزدیک با هم هستند. زبان، فرهنگ و ادب مشترک دارند. برادران و خواهران ایرانی چهل سال است که میزبان افغان‌ها هستند که جا دارد از آنها تشکر کنم.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان تصریح کرد: امروز ما در حالی به تهران سفر می‌کنیم که یک حادثه غمبار رخ داده است. ما مردم افغانستان درد و تأثر مردم ایران را درک می‌کنیم چرا که این حوادث را تجربه کرده و بزرگان زیادی را در چنین حملاتی از دست داده‌ایم.

کرزای افزود: در عین حال کشورهای منطقه ضرورت تأمین امنیت و ثبات منطقه را درک می‌کنند. با تجربه افغانستان باید بگویم که امنیت در حالی ایجاد می‌شود که خود بخواهیم. امنیت و ثبات ما تردیدی نیست که فقط در کوشش، تفاهم و شراکت همه ما در آن ایجاد شود.

وی افزود: امیدوارم دولت آمریکا در خصوص برگشت واشنگتن به روابط عقلانی با ایران و بازگشت به برجام راه معقولی در پیش بگیرد و همچنین اروپا با شراکت با روسیه و چین اقدامات مؤثرتر و گام‌های محکم‌تری را بردارد و طرف حق را گرفته و کوشش کند تا آمریکا به قرارداد هسته‌ای بازگردد.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان خاطرنشان کرد: در مورد صلح افغانستان نیز باید بگویم که ما باید از تلاش ایران تشکر کنیم. مدتی پیش به اهتمام روسیه مجمع گفتگوی بین الافغانی تشکیل شد. آمریکا نیز پویشی را آغاز کرده است و ما حامی آن هستیم ولی امیدواریم واشنگتن بتواند با درستی و صداقت و تشخیص مصالح مردم افغانستان آن را به پیش ببرد. امیدوارم تمامی کشورهای منطقه در صلح و ثبات با هم زندگی کنند.

کرزای تاکید کرد: آمریکا نیز در طرح صلح راستین نبود. ما چند سال در همکاری بودیم ولی همه چیز خراب شد. هجده سال است که جنگ ادامه دارد و هزاران نفر کشته می‌شوند و مردم ما زیر بمباران بودند، حاکمیت ملی ما نقض می‌شد ولی داعش سر برآورد.

وی گفت: امنیت از داخل منطقه تأمین می‌شود و از بیرون نمی‌آید. ما باید از مدل تفرقه انداختن و حکومت کردن پرهیز کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر آقای کرزای

    • بدون نام

      مرگ برآمریکاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج