اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۴۷۳۴۱
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

آمریکا برای شناور‌های خود هشدار صادر کرد

آمریکا برای همه کشتی‌ها و شناورهای دریایی خود در آبراه‌های منطقه خاورمیانه، درباره احتمال حمله تلافی‌جویانه ایران هشدار صادر کرد.

خبرگزاری فارس: دولت آمریکا امروز سه‌شنبه به همه کشتی‌های خود در منطقه خاورمیانه هشدار داده که مراقب حملات احتمالی تلافی‌جویانه ایران باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با تیتر «آمریکا درباره احتمال تحرک ایران، به کشتی‌ها[ی خود] هنگام عبور از گذرگاه‌های آبی در خاورمیانه هشدار داد» گزارش کرد: دولت آمریکا به کشتی‌هایی که از گذرگاه‌های آبی در خاورمیانه عبور می‌کنند -جایی که گذرگاه حیاتی انتقال انرژی است- هشدار داد که «احتمال اقدام ایران علیه منافع دریایی آمریکا» وجود دارد.

این هشدار آمریکا به دنبال افزایش تنش میان این کشور با ایران صادر شده است؛ تنشی که بعد اقدام آمریکا به ترور سردار قاسم سلیمانی در بغداد به وجود آمده و ایران تأکید کرده که پاسخ این «ترور دولتی» را خواهد داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: سال گذشته (میلادی) چند نفتکش (در آب‌های منطقه خلیج فارس) هفت انفجار قرار گرفت و آمریکا ایران را متهم کرد اما ایران هرگونه مسئولیت خود در این حوادث را رد کرده بود.

آمریکا از آب‌های خلیج فارس در سال‌های اخیر خاطرات خوبی ندارد. دی ماه چهار سال گذشته دو فروند قایق نظامی آمریکا حامل تفنگنداران آمریکایی که حریم آبی ایران را نقض کردند، به دست نیروهای سپاه بازداشت شدند. آمریکا در آن زمان هرچند ابتدا این نقض را انکار کرد اما سرانجام اذعان کرد که این نقض به دلیل اشتباه در مسیریابی رخ داده است.

اخیرا و در سی خرداد ماه سال جاری نیز پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک فروند پهپاد آمریکایی را که وارد آسمان آب‌های منطقه‌ای ایران در محدوده استان هرمزگان شده بود با موشک سرنگون کرد. ایران در آن زمان اعلام کرد که پهپاد بسیار پیشرفته گلوبال هاوک بدون توجه به هشدارها،‌ حریم ایران را نقض کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انتقام سخت..

    • ثنیا

      همه ی ایرانی ها مثل سلیمانی اند و غروب نمی کنند

    • بدون نام

      دیگه دادین تو بغل ما.... راه فراری نیست، سپاه قبلا اعلام کرده که ما ناوهای جنگی را با موشک نمیزنیم، تصاحب میکنیم، حیف نیست با موشک بزنیم آخه، میگیریمشون

    • بدون نام

      امریکا بایداز اسیا برود

    • مرگ

      هستند شیاطین در حال تبانی.ایران شده آماده یک جنگ جهانی

    • بدون نام

      انشاالله به امید خدا تک به تکشونو تبدیل به جهنم می کنیم براتون الهی آمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج