اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۴۸۱۷۳
۵ نظر
۵۰۱۵
۵ نظر
۵۰۱۵
پ

ایران از تجزیه عراق، لبنان و سوریه جلوگیری کرد

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: یک مدیر استراتژیک امنیت منطقه‌ای را می‌بیند و جمهوری اسلامی ایران با حضور در کشورهای عراق، سوریه و لبنان از تجزیه این کشورها جلوگیری کرد تا امنیت ایران تامین شود.

ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز (پنج شنبه) در گلستان شهدای اصفهان در مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و چهاردهمین سالگرد شهادت سردار احمد کاظمی، اظهار کرد: این دو عزیز پیوند عجیبی با یکدیگر داشتند. سه بخش در مورد این دو عزیز می‌توان مطرح کرد. بخش اول ویژگی‌های فردی که می‌توان فهرست‌وار بیان کرد و شامل اخلاص در کار، تواضع و مردمی بودن است. یکی از ویژگی‌های مهم سردار شهید سپهبد سلیمانی مردمی بودن و ارتباط او با مردم بود. از دیگر ویژگی این دو شهید، وارستگی و عدم توجه به مادیات دنیا و همچنین روحیه شهادت طلبی این دو سردار بود.

وی اضافه کرد: هر دو سردار از شهادت استقبال می‌کردند و به معاد باور داشتند. کسی که به زندگی آن سوی دنیا باور دارد، از شهادت استقبال می‌کند. منظور ما این نیست که به سمت مرگ پیش‌ بروند، بلکه منظور استقبال از وظایف سنگین و مسئولیت ها است که اگر در این مسیر شهادت نصیب او شد، فوز عظیم باشد.

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در بخش دوم ویژگی مشترک این دو سردار شهید می‌توان به خصوصیات مدیریتی آن‌ها اشاره کرد. اولین ویژگی ولایت مداری است. دنیا در حال قهرمان سازی و چهره سازی است. مسابقات ورزشی برای قهرمان سازی است و هزینه‌های زیادی برای آن‌ها می‌شود. در بازی فوتبال از یک هشتم تا فینال و سرانجام یک تیم قهرمان می‌شود. این تیم قهرمانی است که بشریت می‌سازد. من با ورزش مخالف نیستم اما باید پشت پرده را دید که چیست.

ایران از تجزیه عراق، لبنان و سوریه جلوگیری کرد

وی تصریح کرد: خداوند منان قهرمانی می‌سازد که با شهادت خود نه تنها هشتاد میلیون ایرانی را به صحنه می‌آورد بلکه سونامی استقبالی را در جهان ایجاد می‌کند که بشریت متحیر می‌ماند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: جوهره انقلاب‌گری، ولایت‌مداری است. هر دو سردار در این مسئله سردمدار بودند. فراز و نشیب‌های چهار دهه گذشته انقلاب باعث ریزش بسیاری شد، اما سردار شهید سپهبد سلیمانی محکم و استوار ایستاد. روز به روز در عشق به ولایت این شهید افزوده می‌شد. دومین ویژگی این شهدا به ویژه سردار شهید سلیمانی مدیریت جهادی بود. مدیریت جهادی در برابر مدیریت بروکراتیک است. این‌ها شب و روز نداشتند و یک لحظه آرامش به خود نمی‌دیدند. در مجموعه‌ای که بسیار سخت بود، مبارزه کردند.

وی اظهار کرد: سومین ویژگی برجسته سردار شهید سردار سپهبد سلیمانی تخصص در مدیریت بحران بود. برخی در شرایط عادی می‌توانند مدیریت کنند اما این موضوع در شرایط بحرانی امکان پذیر نیست. یک استاندار امکان دارد در شرایط عادی بتواند مدیریت کند اما زمانی که برای مثال زلزله‌ای به وجود بیاید، مدیریت باید در فاز مدیریت بحران قرار بگیرد. شهید سلیمانی متخصص در مدیریت بحران بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به مدیریت جهادی سردار شهید سلیمانی، اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی جنگ ترکیبی و شرایطی را مدیریت می‌کرد که بسیار دشوار بود. در یک منطقه‌ای که اصلا عوامل بسیاری تاثیرگذار بودند و مدیریت بسیار سخت و سنگین بود.

وی ادامه داد: شاید تاریخ در ۵۰ سال آینده، شیوه‌هایی که سردار شهید سلیمانی به کار برد را بتوانند بنویسد اما در حال حاضر گفتنی نیست. از دیگر ویژگی‌های عزیزان فرانگری امنیت بود. برخی از امنیت، شهر و کشور خود را می‌بینند. اما یک مدیر استراتژیک امنیت منطقه‌ای را می بیند. امنیت ایران را فراتر از مرزهای ایران می‌بیند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: افرادی بودند که نسبت به حضور ما در سوریه، لبنان و عراق معترض بودند اما این ذهن استراتژیک بود که از سردار شهید حاج قاسم یک قهرمان مدیر راهبردی ساخته بود. کمتر کسی می‌توانست به پای فهم راهبری او برسد. امیدوارم کسانی که اهل تحقیق هستند به عنوان دکتری مدیریت بحرانی، دکتری امنیت فرامرزی بنویسند. این موارد نیاز به کار و تدریس در دانشگاه‌ها دارد.

وی اضافه کرد: در دانشگاه عالی دفاع ملی، رشته مدیریت استراتژیک، امنیت استراتژیک و دفاع استراتژیک تدریس می‌شود اما جای تدریس مدیریت بحران خالی است. شرایطی در ایران حکم فرما است که مدیران باید از جوهره مدیریت بحران برخوردار باشند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان بخش سوم ویژگی سردار شهید سلیمانی، گفت: ویژگی‌های مطرح شده از سردار شهید سلیمانی با سردار شهید احمد کاظمی مشترک است. ذهن استراتژیک می‌گوید اگر امنیت را برای کشور خود می‌خواهید، امینت را باید بیرون از مرزهای خود ببرید. جبهه را از مرزهای خود بیرون ببرید تا هزینه‌های شما کم شود و دشمن به کشور شما دسترسی پیدا نکند.

وی ادامه داد: در سوریه و عراق برای چه حضور پیدا کرده‌ایم؟ دلایل متعددی وجود دارد. وقتی افغانستان و عراق را اشغال می‌کنند، هدف ایران بوده است. شرق و غرب ایران را اشغال کردند تا این انقلاب الهی را در محاصره قرار دهند. تکلیف الهی این است که امنیت را به بیرون از مرزها ببرید تا از سرزمین خود دفاع کنید. دمشق و بغداد در حال سقوط بود. چه عاملی باعث عقب راندن داعشی‌ها شد. اگر بغداد سقوط می‌کرد و داعش بر بغداد مسلط می‌شد، ما در ناامنی به سر می‌بردیم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به نقش سردار شهید سلیمانی در عقب راندن داعش در کشورهای سوریه و عراق، اظهار کرد: کسی که توانست با حضور خود در صحنه امنیت ایران را تضمین کند، شهید حاج قاسم بود. دومین کارکردهای سردار شهید حاج قاسم، دفع خطر شرورترین افراد عالم بود. داعش یکی از مثال هایی است که برای شرورترین افراد عالم می‌توان نام برد. او با مدیریت خود توانست شر این افراد را از سر جامعه اسلام کوتاه کند.

وی با اشاره به سه عامل عدم سقوط عراق، تصریح کرد: اولین عامل این موضوع حضور جمهوری اسلامی در عراق بود که به شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کردم که پیام آور رهبری بود و ایستاد و توانست مقابل اشرار مبارزه کند. دومین عامل مرجعیت و جریان بسیجی عراق بود. سومین موضوع جلوگیری از سقوط بغداد و دمشق بود. می‌گویند فرودگاه و خیابان‌های دمشق چگونه در دست اشرار بود اما چه شد که سقوط نکرد. یکی از دستاوردهای سردار شهید سلیمانی جلوگیری از تجزیه عراق و سوریه بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: افرادی مانند سردار شهید سلیمانی یا شهید ابومهدی المهندس کسانی بودند که جلوی فجایعی را گرفتند. فجایعی که بافت منطقه را تغییر می‌داد. آمریکایی‌ها از دیرباز به دنبال خاورمیانه بزرگ بودند. طرح خاورمیانه بزرگ را چه کسی در نطفه خفه کرد؟

از دستاوردهای این مردان بزرگ بود. پنجمین عملکرد بسیار شکوهمند سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی حفظ و تقویت محور مقاومت بود. آن‌ها کمر همت بسته بودند تا سوریه را از محور مقاومت جدا کنند و نگذارند در منطقه مقاومت شود. شهید حاج قاسم یکی از کسانی که وارد عرصه شد و سرمایه بزرگی است. صیانت از حریم اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر کارهای این عزیزان بود.

وی همچنین گفت: این شهدا پیام‌هایی داشتند که باید اشاره کرد. اولین مورد ایستادگی همه جانبه در برابر آمریکا خواهد بود. راهبرد آمریکا تسلیم است. راهبرد رهبر معظم انقلاب مقاومت همه جانبه است. دوم قطع امید از آمریکا و اروپا است. ما تا کی باید به این کشورها امید داشته باشیم؟ اروپایی که در سخت ترین شرایط باز هم دست از آمریکا بر نداشت. انگلستان، آلمان و فرانسه از کار ترامپ حمایت کرده و او را تایید کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا هوا س تون به خود تون باشه که ملت تجزیه کردید تا نوبت کشور هم برسه وقت زیاده و فعلا از چابهار کیش قشم شروع کردید تا بعدی ها

    • بدون نام

      یمن رو نگفتین افغانستان هم ای ی!

    • کررار

      بسم الله القاصم الجبارین

    • بدون نام

      اصلا هم تجزیه نمیشد

    • بدون نام

      بله از تجزیه این سه کشور جلوگیری کرد ولی به قیمت بدبختی بیچارگی ملت ایران و بایکوت شدن ایران در جهان تازه به این نوع فکر و نگرش افتخار میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج