۹۴۸۲۴۲
۴۶ نظر
۵۰۱۰
۴۶ نظر
۵۰۱۰
پ

موضع کانادا و انگلیس درباره دلیل سقوط پرواز ۷۵۲

جاستین ترودو و بوریس جانسون درباره سقوط هواپیمای بوئینگ در آسمان ایران اظهار نظر کردند.

ایرنا: درحالی که رییس سازمان هواپیمایی کشوری هرگونه اصابت موشک به هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی را کاملا غیر منطقی دانست، جاستین ترودو" نخست‌وزیر کانادا مدعی شد که عامل سرنگونی این هواپیما، شلیک موشک بوده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان"، ترودو ادعا کرد:‌ اطلاعات دریافتی ما از منابع متعدد و از کشورهای مختلف و سازمان اطلاعاتی کانادا نشان‌ می‌دهد هواپیمای یادشده در نتیجه شلیک یک فروند موشک زمین به هوای ایران سرنگون شده است.

ادعای ترودو درحالی مطرح می‌شود که عابدزاده گفته بود: هواپیما پس از برخورد به زمین آتش گرفته بود و قبل از سقوط همه شاهدان آتش را دیده‌اند و اگر اصابت موشک بود هواپیما منهدم می‌شد.

وی افزود:در زمان سقوط بوئینگ، ۹ فروند هواپیما در آن اطراف در حال پرواز داشتیم و مگر می‌شود پدافند هوایی به هواپیمایی شلیک کند که ۸ هزار پا ارتفاع دارد؟

ترودو در ادامه ادعاهای خود گفت:ممکن است شلیک این موشک، به صورت اشتباهی رخ داده باشد ولی اطلاعات جدید حکایت از آن دارد که نیازمند تحقیقات دقیق و وسیع در این زمینه هستیم.

موضع کانادا و انگلیس درباره دلیل سقوط پرواز ۷۵۲

ادعای ترودو درحالی مطرح می‌شود که عابدزاده شایعات مطرح شده درباره اشتباه سامانه پدافندی را رد کرد و گفت:اصلا طرح سقوط هواپیما به دلیل اصابت موشک منطقی نیست.

در همین حال «حسن رضاییفر»رییس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری نیز ادعای مطرح شده درخصوص این که هواپیما با شلیک موشک سرنگون شده است، رد کرد و گفت: باتوجه به آن که خلبان اوکراینی در تلاش برای بازگشت به فرودگاه بود طرح موضوع حمله راکتی، موشکی و یا پدافند کشور به این هواپیما منتفی است.

ترودو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: از ایران درخواست می‌کنیم که در خصوص حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به گفت وگوها با کانادا ادامه دهد.

سخنان ترودو همزمان با آن صورت می‌گیرد که "علی ربیعی" سخنگوی دولت اعلام کرد که تهران از حضور کشورهایی که اتباع آنها در حادثه هواپیمای اوکراینی جان باخته اند نیز در فرایند بررسی استقبال می‌کند.

نخست‌وزیر کانادا افزود: ایران تأکید کرده است که جعبه سیاه این هوایپما همچنان در این کشور باقی خواهد ماند و تهران به محققان اوکراینی برای اطلاع از محتوای آن اجازه خواهد داد.

این سخنان همزمان با آن صورت می‌گیرد که رییس هواپیمای کشوری با تاکید بر این‌که ایران هیچ حساسیتی درخصوص تحویل جعبه سیاه هواپیمای حادثه دیده ندارد، گفت: ایران مسؤول رسیدگی به سانحه هواپیمای اوکراینی است.

ترور اضافه کرد: ما به صورت خستگی‌ناپذیر به تلاش ادامه می‌دهیم تا به حقیقت آنچه اتفاق افتاده است، دست یابیم.

ترودو در پایان اظهار کرد: ما عاملان سقوط این هواپیما را محاکمه و عدالت در مورد قربانیان این حادثه اعمال خواهیم کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس خواستار تحقیقات کامل درباره علت سقوط هواپیمای مسافر بری اوکرین در آسمان تهران شد و گفت : اجساد قربانیان حادثه برای انجام مراسم سوگواری هر چه سریعتر به خانوادهایشان تحویل داده شود .

بوریس جانسون با صدور بیانیه ای مدعی این نکته هم شد که ممکن است این هواپیما به شکل تصادفی مورد هدف قرار گرفته شده باشد، "علی عابدزاده‌" رییس سازمان هواپیمایی کشوری ایران امکان هرگونه انفجار هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی بر اثر شلیک موشک را از لحاظ فنی رد کرده است.

موضع کانادا و انگلیس درباره دلیل سقوط پرواز ۷۵۲

عابدزاده اعلام کرد: آتش بیش از یک دقیقه در این هواپیما بوده است و قبل از سقوط همه شاهدان آتش را دیده‌اند و اگر اصابت موشک بود، هواپیما منهدم می‌شد.

در همین حال «حسن رضاییفر»رییس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری نیز ادعای مطرح شده درخصوص این که هواپیما با شلیک موشک سرنگون شده است، رد کرد و گفت: باتوجه به آن که خلبان اوکراینی در تلاش برای بازگشت به فرودگاه بود طرح موضوع حمله راکتی، موشکی و یا پدافند کشور به این هواپیما منتفی است.

نخست وزیر انگلیس بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای افزود: انگلیس با کانادا و سایر شرکای بین‌المللی‌اش در این رابطه به طور نزدیک کار خواهد کرد.

جانسون در این بیانیه اعلام کرد که چهار انگلیسی در سانحه‌ی یادشده جان باخته و دولت لندن از خانواده‌ی آنها «در این شرایط ناگوار » حمایت می‌کند.

سخنان جانسون همزمان با آن صورت می‌گیرد که "علی ربیعی" سخنگوی دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران از حضور کشورهایی که اتباع آنها در حادثه هواپیمای اوکراینی جان باخته اند نیز در فرایند بررسی استقبال می‌کند.

نخست وزیر انگلیس خواستار انجام تحقیقات کامل و شفاف در رابطه با علت سقوط هواپیما و بازگشت سریع اجساد قربانیان به خانواده‌هایشان شد تا بتوانند سوگواری کنند.

سخنان جانسون درحالی مطرح می‌شود که ربیعی در این بیانیه اعلام کرد که بنا به دستور رییس جمهوری نتیجه بررسی های فنی و کارشناسی به طور منظم و سریع، به اطلاع عموم، به ویژه خانواده‌های داغدار خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mk

      غلط کردن اصلا به شما چه مربوطه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با اعتراف امروز 21 دیماه خبرگزاریهای ما به این نتیجه رسیدیم خارجیها راستگو هستند

    • بدون نام

      واقعا دارند چرت میگن
      زمانی که هواپیما سقوط کرد حداقل حدود پنج ساعت با پرتاب موشک ها فاصله زمانی داره... اصلا یه درصد هم امکان نداره چراکه اگه موشک زده باشه تو اسمون هواپیما منفجر میشد

      پاسخ ها

      • لعنت بر بی غیرت (بیگانه پرست)

        فقط تهمت میزنند
        عقل سلیم چی میگه
        اگر موشک میخورد بلافاصله می افتاد نه اینکه تمام فیلم هایی که ما دیدیم چندین دقیقه وچندین کیلو متر بعد کم کم آتش بیشتر شد و بعداز طی مسافتی به زمین برخورد کرد

    • بی نام

      خدایا خودت به دادمان برس

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه کسانی که دنبال سرپوش گذاشتن و دروغ و افترا هستن.چرا اون سرویس های اطلاعاتی موشکهای سپاه رو ردیابی نکردن.ایران چطور میاد چندساعت بعد شلیک موشک دوباره خودشو با زدن هواپیما بدنام کنه

    • بدون نام

      اخه دانشمند این سرویسهای خارجی چرا نتونستند موشکهای ایران را رهگیری کنند پس مردم ایران مواظب باشید میخوان موفقیت موشکهای ارسالی وانهدام پایگاه السد را کمرنگ کنند واز زیرفشار فزاینده بیرون بیان

    • بدون نام

      وی اظهار کرد: احتمالا این موشک به اشتباه شلیک شده است

      از کجا میدونی که احتمالا به اشتباه شلیک شده است؟

    • بدون نام

      تابلو هست

    • بدون نام

      دولت کانادا، اول فکر بعد ذکر! اول تصاویر ماهواره ای را ببین وسپس حرف بزن!؟

    • عباس گلدوست.

      شما اگه راست میگید موشک‌های سپاه را ردگیری می‌کردید.

    • بدون نام

      خخخ چرندخ

      پاسخ ها

      • اسداله خالویی

        اینهاازقدرت ایران دق کرده اند ازاین بابت بمیرن

    • لاله

      جناب مهندس اگه موشک خورده بود که توی هوا منفجر میشد

    • جواد مقدم

      نظرات قبل از برسی دقیق از سوی مراجع فنی رسمیت ندارد .

    • بدون نام

      شرارت کار شماست ترور کار شماست. تو حاکمت رو ملکه انگلیس تعیین میکنه بعد آمریکا دستور بهت میده توقعی نیست همتون سگ های صهیونیست هستین

    • بدون نام

      این کشورها عجب نوکرهای تسلیمی هستند. هر چه کدخدایشان می گویند چشم بسته تسلیم هستند

    • بدون نام

      به تو چه مردک . سفارت ایران را بستی و شهروندان ایرانی را از تمام حقوق قانونی شان محروم کردی. مگه مردن ایرانیها واسه شما ها مهمه. تو بخاطر ان زن کوتوله اوکراینی که معاونت است و ضد روسیه است داری ور زیاد میزنی. ایرانی در هیچ جای دنیا از دست شما ها ارامش نداره.

    • شبنم

      4 ساعت بعدش!!!

    • m

      کانادا غلط کرده

    • بدون نام

      بعضيها مي گويند پس از پرواز درآمدن جنگنده هاي آمريكايي در أوائل صبح و در أطراف مرز ، سامانه گنبد آهنين تهران فعال شده و به اين هواپيما شليك كرده. البته اله اعلم.منتظر نتايج تحقيقات مي مونيم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون بعضیها میگن توی نادان چرا تکرار میکنی فک نکرده ؟موشک به هواپیما بخوره تو هوا اینجوری سقوط میکنه ؟! اون بعضیها که دنبال گرفتن موشکهای ایرانن برای حمله و اتهام میزنه تو دنبال چی هستی ؟

      • بدون نام

        جنگنده های امریکایی تا تهران اومده و سپاه نفهمیده اونوقت تو تهران فهمیده و هواپیمارو زده
        مگه داریم مگه میشه

    • بدون نام

      من حرفهای ترودو و جانسون را باور نمیکنم چون دشمن ما هستند و همیشه به ما دروغ میگن
      اما حرفهای روحانی و عباد را باور میکنم چون دوست ما هستند و همیشه به ما راست میگن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه حرفت کنایه بود بشین فکرکن ببین روحانی با این حجم تحریم چیکار میتونه بکنه فروش نفت به ۲۰۰ هزار بشکه رسیده بفهم

    • ناصرحاجی

      به این حرفها گوش ندید اینها میخوان حمله ایران به امریکارو به حاشیه ببرند

    • بدون نام

      دارن سناریو ایجاد میکنن... آخرش مشخص میشه هواپیما نقص فنی پیدا کرده وشما رسوا میشوید.فقط با این کارهاتون وجهه خودتون رو خراب میکنید.

      پاسخ ها

      • ایرانی عاقل

        عزیزان.اینا همش فرافکنیست.اونا دارن با این حرفا اذهان بین المللی رو از واکنش سپاه دور می کنن.

    • مهدی

      این دلقک های جهانی نخواهند فهمید که یک سوی قضیه می تواند به رحمی آنها در تحریم خرید هواپیما بر ایران است که پرواز امن را برای ملتی نا ممکن کرده است.
      سپر انسانی و تبلیغات فریبنده جهانی کار غرب است در سیاست های ضد بشری.

    • بدون نام

      اینا دیگه چه آشغالهایی هستن، دستور هم میدن اجساد قربانی ها را سریعتر تحویل بدین. پروها، شما چیکار ما هستین

    • بدون نام

      چرت دارن میگن

    • بدون نام

      معلوم نیس چه خبره، خدا به همه رحم کنه

    • بدون نام

      به توجه احمق چیز دیگری برای فضولی پیدا نکردی ..

    • بدون نام

      خوب اجازه بدین خودشون بیان بررسی کنند...چرا جعبه سیاه رو تحویل نمیدین....قال قضیه رو بکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چندتا کشور میتونن بیان تا در روند بررسی جعبه سیاه حضور داشته باشن. اوکراین، شرکت بوئینگ و فرانسه که موتور هواپیما را ساخته.

      • بدون نام

        اجازه دادن که گفتن بیاید از کانادا و انگلیس بیان کور بودی ندیدی ؟

    • بدون نام

      وقتی قدرت ایران رو تو از بین بردن پایگاه آمریکایی دیدید،حالا در تلاش هستید که با سیاه نمایی و اخبار دروغین چهره ی ایران رو مخدوش کنید.

    • عباس زمانی

      کانارا وانگلیس صلاحیت اطهار نطر را ندارند انهایی که باسند حرف میزنند دروع میگویند وانگلیس وکانادا که شرارت ازانها میریزد درست میگویند

    • عباس زمانی

      نطر من کارشناس باید طرف حق را بگیرد هر که سند حرف میزند میزان او باشد اگر کانادا وانگلیس راست میگویند چند سال پیش در خلیج فارس کور بودند که امریکا با موشک هواپیمای مسافر بری را با 270 نفر رازد مگر کور بودندکه نطر بدهند قربان برم خدارا یک بام دو هوا را

    • بدون نام

      از یکطرف وقتی میگه "اطلاعات دریافتی ما از منابع متعدد و از کشورهای مختلف و سازمان اطلاعاتی کانادا نشان‌ می‌دهد هواپیمای یادشده در نتیجه شلیک یک فروند موشک زمین به هوای ایران سرنگون شده است"، اصلا صحبت از احتمال یا احتمال زیاد نمیکنه تا القاء کنه که حتما موشک خورده.
      و از طرف دیگه میگه باید بررسی بشه!!
      صرفنظر از نتیجه بررسی، چقدر این کارگزارای ذلیل صهیونیسم خبیث و کثیفند!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره تمیز تو هستی

    • بدون نام

      بخاطر یه مشت مفتخور کانادا نشین ببینید چه جوری دارن ایران و متهم میکنن شلیک موشک که از تهران نبود شما آرزوی گرفتن موشکها رو دارید تا به ایزان حمله کنید کثافتها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه های مسئولین گل و بلبلم توش بودن

    • تاج کبیر

      همه دنیا گفتن موشکه ولی کی اینارو حالی کنه همه چرت میگن جناب ربیعی و دارو دسته اش میگن خلبان خوابش برده

    • خلعتبری

      عزیزان خودتون و ناراحت نکنین اینا همش بازی آمریکاییها هستش بااروپاییها که عین توله های آمریکایی مینونن تا اسلحه دست گرفتن دنبالشون میرن هواپیمایی که موشک بخوره تو هوا منفجر میشه نه بیا به زمین بخوره

    • خلعتبری

      عزیزان خودتون و ناراحت نکنین اینا همش بازی آمریکاییها هستش بااروپاییها که عین توله های آمریکایی مینونن تا اسلحه دست گرفتن دنبالشون میرن هواپیمایی که موشک بخوره تو هوا منفجر میشه نه بیا به زمین بخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج