جاباما
۹۴۸۸۹۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کانادا: آمریکا باید قبل از ترور سردار، ما را مطلع میکرد

دو منبع ارشد دولتی کانادا اعلام کردند که آمریکا باید قبل از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس، ‌ به اوتاوا اطلاع‌رسانی می‌کرد.

خبرگزاری ایرنا: دو منبع ارشد دولتی کانادا اعلام کردند که آمریکا باید قبل از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس، ‌ به اوتاوا اطلاع‌رسانی می‌کرد.

به گزارش شبکه خبری سی بی سی، منابع دولتی فدرال کانادا در حالی که خواستند نامشان ذکر نشود، ‌ گفتند که اوتاوا همچنین خواستار توضیح کامل تری از طرف دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درمورد تفکر پشت این حمله است. ‌

«فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر امور خارجه کانادا در مورد اطلاع قبلی اوتاوا از طرح ترور سردار سلیمانی گفت که برای وی امکان دسترسی به مختصات عملیات یا اطلاعات وجود نداشته است.

وی افزود: بدنبال ترور سردار سلیمانی، ما طبق انتظار مردم کانادا، نیروهای مان در عراق را در وضعیت حفاظتی قرار دادیم. از اینرو، به رغم شلیک موشک های ایرانی، ‌ همه نظامیان کانادایی و ائتلاف و عراقی، صحیح و سالم هستند.

کانادا حدود ۵۰۰ نظامی در عراق دارد؛ شماری از این نیروها در هفته های اخیر در واکنش به وقایع اخیر، ‌ به کویت منتقل شده اند.

حدود نیمی از این نظامیان کانادایی، ‌ در قالب ماموریت آموزشی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فعالیت دارند و مابقی ازجمله ۲۵۰ نیروی ویژه، در ائتلاف ضد داعش عضو هستند.

به گفته یک منبع کانادایی، ‌ بلافاصله پس از ترور سلیمانی، کانادا اهمیت اقدام آمریکا را به رسمیت شناخت و مقام های امنیتی کانادا بی درنگ تهیه اطلاعات برای اطلاع رسانی به «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا را آغاز کردند. ترودو در آن زمان برای تعطیلات در کاستاریکا به سر می برد.

منبع مزبور یادآور شد که عالی رتبه ترین مقام های دولت کانادا بیم داشتند که ترور سلیمانی، ‌ تبعات هولناکی در منطقه داشته باشد. این منبع با تاکید بر اینکه این وقایع، مناسبات کانادا - آمریکا را تغییر نخواهد داد، گفت که اوتاوا به اصول ماموریت ناتو در عراق کاملا متعهد است و به سهیم بودن در اهداف امنیتی آمریکا ادامه می دهد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرد. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امریکا چنان مغرور افسارگسیخته هست که هیچ دولتی به هیچ چیزی ارزش قائل نمی شود برایش شرق وغرب ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج