۹۴۸۹۱۸
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

اصلاح‌طلبان: پاسخگوی اعتماد از دست‌رفته باشید

هیأت رئیسه شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان در واکنش به بروز خطای انسانی در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، در بیانیه ای از مقام های مسئول خواست به جای فرافکنی جبران خسارت های معنوی و مادی را در اولویت قرار دهند و با عزل و مجازات عاملان و خاطیان پاسخگوی اعتماد از دست رفته شهروندان ایرانی باشند.

ایرنا: هیأت رئیسه شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان در واکنش به بروز خطای انسانی در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، در بیانیه ای از مقام های مسئول خواست به جای فرافکنی جبران خسارت های معنوی و مادی را در اولویت قرار دهند و با عزل و مجازات عاملان و خاطیان پاسخگوی اعتماد از دست رفته شهروندان ایرانی باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان، در این بیانیه که شامگاه شنبه منتشر شد، آمده است: ️خبر تلخ بود و جانفرسا و جان ایران عزیز امروز دوباره مجروح شد؛ مجروح زخم هایی پی در پی که بیش از پیش اعتماد و امید مردم را نشانه گرفته است.

این بیانیه خاطرنشان کرد: ️ایران هنوز سوگوار شهادت مظلومانه سردار سلیمانی بود که جمعی از هموطنان به دلیل سوء مدیریت در مراسم تشییع سرباز وطن در کرمان جان خود را از دست دادند، افزون بر هموطنانی که در چند روز اخیر قربانی سوانح جاده ای در گوشه و کنار کشور شدند.

شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان یادآور شد: ️هنوز اندوه از دست دادن آنها التیام نیافته بود که خبر آمد همه مسافران هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی پرواز ۷۵۲ در شبی که پایگاه امریکایی عین الاسد در عراق مورد حمله سپاه پاسداران قرار گرفت، در اثر سانحه ای دلخراش جان خود را از دست داده اند. اما آنچه بر این غم ها افزود، فرار از پاسخگویی و بیان حقایق و دلایل اصلی سقوط هواپیما بود.

این بیانیه تاکید کرد: در حالیکه از زبان مقامات و رسانه های خارجی خبر از فعال شدن سامانه پدافندی کشور و اصابت موشک به عنوان دلیل سقوط این هواپیما مطرح می شد، مقامات و رسانه های رسمی اصرار داشتند که نقص فنی عامل این سانحه بوده است. متاسفانه آنچه که بر عمق این فاجعه افزود، تاخیر در بیان حقایق و کتمان دلایل اصلی سقوط بود.

هیات رئیسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان افزود: این نوع مواجهه با رخداد تلخ جان باختن هموطنان و نوع رفتار رسانه های رسمی و به خصوص صدا و سیما به موجی از بی اعتمادی ها دامن زده است که در عمل مرجعیت اخبار را به رسانه های غیر واگذار کرده است. سؤال این است که چه آسیب و تهدیدی می تواند برای امنیت ملی کشور از این رویه و رفتار جدی تر باشد؟

هیات رییسه شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان ضمن ابراز تأسف عمیق نسبت به این ضایعه تلخ و تسلیت به بازماندگان و ملت ایران، از مقام های مسئول می خواهد به جای فرافکنی، جبران خسارت های معنوی و مادی به بار آمده را در اولویت قرار دهند و ضمن عذرخواهی از ملت ایران و خانواده های همه جانباختگان ایرانی و غیر ایرانی و پذیرش مسئولیت این فاجعه ملی با عزل و مجازات عاملان و نیز خاطیانی که سعی در پنهان کاری و فریب افکار عمومی داشتند. پاسخگوی اعتماد از دست رفته شهروندان ایرانی باشند.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رئیس‌جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • yj

      شما لطف کنید درباره عملکرد خودتان پاسخ دهید

    • بدون نام

      لطفا شما اصلاحاتی ها دیگه از اعتماد و از دست رفتن اون حرف نزنید که هر چی بدبختی تو این چند سال داریم می کشیم زیر سر شماست

    • بدون نام

      اصلاحاتچی ها هنوز سوگوار سردارشون هستند

    • بدون نام

      جای تاسف است این نوع سر تیتر گرچه بنده اعتقادم این است که نه اصلاح طلب و نه اصول گرا در جامعه جایگاهی ندارند ولی مگر سرداران سپاه با موشک هواپیما را نزدند چه ارتباطی با اصلاح طلبها دارد

    • بدون نام

      مردم اعتمادشان را از اصلاحطلبان وعده فریب از دست دادند...................

    • ولایی

      منافقین نامرد دنبال بهانه بودید وگرنه جان مردم برای شما هیچ ارزشی نداره

    • قلی

      شما اصلا خودش و ناراحت نکن ..مشغول تکرار باش

    • عمار

      شما گند کاری های خودتون رو جواب بدید کاری به مردم نداشته باشید

    • بدون نام

      اخبار داغ خدا ازتون نگذره که فقط جانب این خائنین را میگیرید ونظر منو چاپ نمیکنید ، راستی نگفتی چرا خانم ذبیح پور گفته سفیر روباه پیر اخراج بشه خیلی بهتون برخورده که این حرفو زده ....

    • بدون نام

      اخبار داغ خدا ازتون نگذره که فقط جانب این خائنین را میگیرید ونظر منو چاپ نمیکنید ، راستی نگفتی چرا خانم ذبیح پور گفته سفیر روباه پیر اخراج بشه خیلی بهتون برخورده که این حرفو زده ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج