جاباما
۹۴۹۳۵۰
۱۸ نظر
۵۰۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
پ

مخالفت بارزانی با خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق

رئیس منطقه کردستان عراق ضمن اشاره به اینکه زمان برای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از این کشور مناسب نیست، تأکید کرد که عراق به همسایگان و دوستانش در جامعه جهانی نیاز دارد.

خبرگزاری فارس: «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق گفت که زمان برای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق مناسب نیست.

بارزانی در مصاحبه با روزنامه «بیلد» آلمان با اشاره به اینکه عراق بر سر دو راهی قرار دارد، گفت: «عراق به حمایت همسایگان و دوستانش در جامعه جهانی نیاز دارد.»

او تصریح کرد که اگر عراق راه اشتباهی را انتخاب کند، با خطراتی مواجه خواهد شد و ما امیدوار هستیم که همگی برای احیای ثبات، امنیت و رفاه برای ملت عراق تلاش کنیم.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، بارزانی تأکید کرد که ما نمی‌خواهیم منطقه کردستان و عراق به صحنه جنگ برای حل اختلافات و منازعات تبدیل شود.

او همچنین گفت که اکنون وقت آن رسیده تا گام‌هایی برای کمک به عراق برداشته شود زیرا عراق به حمایت همسایگان و دوستانش در جامعه جهانی نیاز دارد.

رئیس منطقه کردستان عراق در ادامه گفت که ما معتقدیم جنگ علیه تروریسم هنوز به پایان نرسیده و منطقه کردستان و سراسر عراق همانند گذشته و حال به کمک نیروهای ائتلاف بین‌المللی نیاز دارد.

او تأکید کرد: «به عقیده ما زمان برای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق و منطقه کردستان مناسب نیست و تهدیدات همچنان پابرجاست و این تهدیدات جدی است و عراق به تنهایی نمی‌تواند بر این تهدیدها غلبه کند.»

بارزانی اشاره کرد که این تهدیدات تنها امنیت منطقه را نشانه نرفته است بلکه تهدیدی علیه امنیت کل جامعه جهانی است.

هفته گذشته در پی جنایت آمریکا در ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق به طرح خروج نیروهای بیگانه از جمله نظامیان آمریکایی از عراق رأی مثبت داد.

روز جمعه نیز «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق در تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا خواستار اعزام هیأت آمریکایی به بغداد برای بررسی مکانیزم خروج نظامیان آمریکایی از عراق شد حال آنکه وزارت خارجه آمریکا همچنان با این درخواست مخالفت و تأکید کرده است که هیچ هیأت آمریکایی هرگز خروج نظامیان آن از عراق را بررسی نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کمیل

      مرگ بر جدایی طلبان ...

    • بدون نام

      اگر امریکا بره خاور میانه هرکی به هرکی میشه دست ایران باز تره میشه

    • فاطمه

      آقای بارزانی نمک نشناسی واقعا حدی داره ایران تنهاکشوری که درتمام مشکلات کنارتون بود وکمکتون کرد اگه ایران نبود تمام اراضی شما دست داعش بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشین راستش نمیدونی دروغ هم نگو

    • بدون نام

      خائن

    • بدون نام

      اینا هنوز امید دارن به آمریکا که با کمکش عراق و سوریه و ایران و ترکیه رو تجزیه کنن ؟!

    • رحیم. شکری

      چه زود اقلیم کردستان یادشان رفت سردارسلیمانی را آقای بارزانی این بارسوم است که تکیه برامریکا میکنی دوبارزدی وجواب ردشنیدی ومتوسل به شهیدسردارسلیمانی شدی ولی اگر اینباردچارمشگل شدی و امریکا دست ردبه سینه ات زد تمام این جنگولک بازیهای که راه انداختی خوراک یک هفته داعشیهاهم نخواهدبودهنوز باورندارید داعش دست پرورده آمریکاست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس اصل کار نمیدونی

    • بدون نام

      پس بگو که عراق و آمریکا با هم دست دارند و در ترور شهید سلیمانی همدست بودند.وای ایران ساده که از عراق حمایت میکنه. داریم مار توی استین خودمون پرورش میدیم.

    • عباس فاضلی

      این آدم خیانتکاربایدبه سزای عملش برسه اگرخون جوانان مدافعین حرم نبودهنوزداعش برکردستان عراق ازجمله موصل حکمرانی میکرد

    • بدون نام

      مزدور خائن.

    • بدون نام

      آقای بارزانی اگه نگران داعش هستی همون سردار باید بود حالا که نیس شک نکن امریکا نمیاد از اون ور دنیا به کمک شما

    • بدون نام

      کردستان عراق ازنوکران امریکاهستند ونمیفهمند که امریکای خونخوار چگونه برادران کرد سوریه را بیچاره کرد ووقتیکه نوبت اینها برسد متوجه جریان خواهندشد که انموقع دیر خواهدشد چون اقلیم کردستان بوسیله ایران وترکیه مضمحل خواهدشد

    • بیکار

      بی چشم روح هست این عراقی ها ما برای دفاع از آنها سردار وجوانانمان را از دست دادیم ولی آنها بدنبال منفعت خود هستن منفعتی هم از امریکا ندارند چون اختیاری از خود ندارند هنوز هم سنگ امریکا را می زنند

    • جانم فقط و فقط فدای میهنم

      درود بر بارزانی .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به بارزانی

    • شهاب

      خیانت بارزانی ثبت شد

    • بدون نام

      واقعا مسخره است اگر عراق زودتر فکری برای خروج نیروهای آمریکایی نکند دیگر هیچ موقع خارج نمی شوند وبارزانی دارد چرن میگه مشکلات در منطقه آمریکا است که دارد پایگاه های عراق بمباران می کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج