جاباما
۹۴۹۵۳۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

درمان سرطان با تزریق نانوذرات مس!

دانشمندان آلمانی در بررسی جدید خود توانستند موش‌های مبتلا به سرطان را با تزریق نانوذرات مس درمان کنند.

دانشمندان آلمانی در بررسی جدید خود توانستند موش‌های مبتلا به سرطان را با تزریق نانوذرات مس درمان کنند.

به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان سعی دارند با استفاده از ذرات کوچک فلزی، سرطان را درمان کنند و جلوی بازگشت آن را بگیرند. آنها طی یک آزمایش، به گروهی از موش‌های مبتلا به سرطان، ذرات اکسید مس را تزریق کردند.

اکسید مس، از مس و اکسیژن به دست می‌آید و پژوهشگران آن را به شکل نانوذراتی درآوردند که صدها برابر کوچک‌تر از موی انسان هستند. آنها هنگام شیمی‌درمانی موش‌ها، این ذرات را به تومورها تزریق کردند.

دانشمندان پس از تزریق مشاهده کردند که سرطان به سرعت ناپدید می‌شود و هنگامی که دوباره سلول‌های سرطانی را به موش‌ها تزریق کردند، دریافتند که سیستم ایمنی، آنها را تخریب می‌کند.

گام بعدی دانشمندان، آزمایش انسانی است و آنها امیدوار هستند که این درمان بتواند در ۶۰ درصد سرطان‌ها، جایگزین شیمی‌درمانی شود.

پروفسور "استفان سونن"(Stefaan Soenen) و دکتر "بلا مانشیان"(Bella Manshian)، پژوهشگران "دانشگاه کاتولیک لون"(KU Leuven) در این باره گفتند: اگر مقدار زیادی از اکسید مس به بدن وارد شود، می‌تواند خطرناک باشد اما اگر این ذرات، در مقیاس نانو و به صورت کنترل شده و ایمن به بدن تزریق شوند، می‌توانند سودمند باشند.

سونن افزود: تا جایی که من می‌دانم، این نخستین بار است که اکسید فلز، برای مقابله کارآمد با سلول‌های سرطانی در نمونه‌های زنده به کار می‌رود. ما در گام بعدی پژوهش قصد داریم نانوذراتی از فلزات دیگر ابداع کنیم تا اثر ذرات بر انواع سرطان شناسایی شوند.

موش‌های مورد استفاده در این پژوهش، به سرطان‌های ریه و روده مبتلا بودند اما ایده دانشمندان این است که شاید بتوان از نانوذرات فلز برای درمان سرطان‌های پستان و تخمدان نیز استفاده کرد.

فلزات، موادی سمی برای سلول‌های زنده هستند و می‌توانند علاوه بر تخریب DNA و توقف تولید عادی سلول، آسیب‌های فیزیکی را نیز به همراه داشته باشند. همین موضوع، یکی از دلایل مضر بودن هوای آلوده و بروز بیماری است.

در هر حال پژوهشگران توانستند با مهار کردن مقدار کمی از این خطر و تزریق مستقیم آن به تومورها، رشد تومورها را مختل کنند. آنها با ادغام نانوذرات فلز و شیمی‌درمانی توانستند یک روش پزشکی برای رها کردن سیستم ایمنی بدن و افزایش توانایی گلبول‌های سفید برای تخریب تومور ارائه دهند.

این پژوهش، در مجله "Angewandte Chemie International Edition" به چاپ رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج