۹۵۱۷۱۵
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

نمایش چندهمسری روی صحنه تئاتر

منیژه محامدی که این روز‌ها نمایش «سقوط در کوه مورگان» را اجرا می‌کند، گفت: خیلی کم اتفاق می‌افتد نمایشی شیرین اجرا کنم و بیشتر نمایش‌هایم تلخ و اجتماعی بوده‌اند. این بار تصمیم گرفتیم نمایشی شیرین اجرا کنیم که لبخندی هم بر لب تماشاگر بنشاند.

ایسنا نوشت: منیژه محامدی که این روزها نمایش «سقوط در کوه مورگان» را اجرا می‌کند، گفت: خیلی کم اتفاق می‌افتد نمایشی شیرین اجرا کنم و بیشتر نمایش‌هایم تلخ و اجتماعی بوده‌اند. این بار تصمیم گرفتیم نمایشی شیرین اجرا کنیم که لبخندی هم بر لب تماشاگر بنشاند.

نمایش چندهمسری روی صحنه تئاتر

این کارگردان تئاتر ادامه داد: اما اتفاقاتی که در چند وقت اخیر رخ داد، تاثیری بسیار منفی بر بازیگران و تماشاگران ما گذاشت. این ماجراها حتی بر حضور تماشاگران و ارتباط آنان با نمایش اثرگذار بود. در حالیکه پیش از اجرایمان فکر می‌کردم این نمایش می‌تواند کمی به تماشاگران خسته امروز آرامش ببخشد.

محامدی با بیان اینکه اجرای نمایشش چندین بار به دلیل اتفاقات گوناگون با تعطیلی رو به رو شده است، افزود: به هر حال این وضعیت نامطلوب فقط برای گروه ما پیش نیامده است.

این استاد دانشگاه که نمایش «سقوط در کوه مورگان» را بر اساس متنی از آرتور میلر نویسنده آمریکایی روی صحنه می‌برد، درباره انتخاب این متن نیز گفت: بچه‌های گروه از اجرای نمایشنامه‌های تلخ خسته شده و به حالت غرغر افتاده بودند. این نمایشنامه چهارمین متن از شش نمایشنامه‌ای است که از میلر ترجمه کرده‌ام و فکر کردم آن را انتخاب کنیم چون گرچه این هم یک متن اجتماعی است ولی مدلش با نمایش‌های قبلی‌مان متفاوت است.

محامدی در پاسخ به این پرسش که آیا به دلیل مباحثی که پیش‌تر درباره مساله چندهمسری مطرح شده بود، چنین نمایشنامه‌ای را برای اجرا انتخاب کرده است، توضیح داد: برحسب تصادف این متن به موضوعات مطرح شده در جامعه نزدیک شد و البته اتفاقی خوشایند است چون ما تئاتر کار می‌کنیم که حرفی برای گفتن داشته باشیم. البته نمایشنامه "میلر" همین است و ما فقط آن را کوتاه کرده‌ایم.

این کارگردان معتقد است به هر حال دیدن این نمایش برای زنانی که جرات مقابله ندارند، موثر است و شاید به آنان کمک کند که بر این ترس چیره شوند.

منیژه محامدی در پایان صحبتش گفت: تنها ۹ شب از اجرای ما باقی مانده و امیدوارم در این شب‌ها اتفاق خاصی نیفتد و اجراهای پایانی خوبی داشته باشیم و تماشاگرمان، ۷۵ دقیقه‌ی خوش داشته باشد و دمی آرامش پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه عیب دارد یک مرد مجرد چندین زن مطلقه مظلوم را حمایت نماید و صیغه موقت نماید تا هم خیر ببیند و هم زنان مطلقه آرامش و امنیت داشته باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ ایرادی

      • zack

        اگر طرف نیت خیر و حمایت داشته باشه بدون صیغه هم می تواند حمایت های مالی و مادی برسونه اونی که صیغه می کنه عملا خودشم میخواد از اون بیچاره استفاده ببره. مثل اینه که یک کارگر که کار گیرش نمیاد رو استخدام دائم کنی اما کلنگ و ابزار کارش رو ازش بگیری بگی دست خالی باید کار کنی و فلان چیز رو برای من بسازی عملا تو نفع میبری ولی کارگرت ممکنه زجر بکشه

      • بدون نام

        معلوم به نظر تو مرد هیچ ایرادی ندارد آیا این اتفاق رو برای خانواده خودت هم میخواهی برای یه کلام بگو من هوس بازم و تموم هیچ زنی دوس نداره همسرشو با هیچ زن دیگه ای شریک بشه هوس های خودتون به پایی خیر خواهی ننویست لطفاً

    • بینام

      حقیقتش شاید ایرادی نداشته باشه که یک مرد چند همسر داشته باشه ولی با این اوضاع بد اقتصادی که تو قرآن هم گفتن مساوات بر قرار باشه واقعا میشه بر قرار کرد
      من خودم یک خانم هستم یک ماهی میشه که شوهرم مدام رفته رو مخم که ثواب داره اونا هم گناه دارن امروز میگم باشه ولی فرداش به خودم فکر میکنم میبینم نمیتونم تحمل کنم
      آخه مگه یه خانم ۳۵ ساله اول شور و حس جوانی اوج لذت
      یه آقا مگر چقدر توان بدنی میتونه داشته باشه که دوتا خانم نه بیشتر رو از نظر جنسی تامین کنه نظر مالی تو سرمون بخوره
      لطفا دقت کنید بعد از این نمایش و تئاتر ها برگزار کنید
      من حتی حاضر شدم خودم برم برا شوهرم آستین بالا بزنم با وجود این که ۲تا پسر دارم هیچ موقع هم برا شوهرم تو زندگی کم نزاشتم از همه لحاظ عاطفی و جانی
      ولی چه جوری آخه خودم ازش سیر نشدم بسپرمش به یکی دیگه
      خیییییییلی سخته خییییلی
      درک کنید آقایونی که همسرتون از ته قلبش دوستتون داره خیلی سخته

    • بدون نام

      اخه توی این گرونی و اوضاع اقتصادی چند همسری دیگه چه صیغه ایی هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه فقط بحث اقتصاده؟ قلب زن چی میشه؟ میشکنه!!!

    • بدون نام

      چقد مرد میتونه چندش آور باشه.خدا نسلشونو منقرض کنه انشاالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج