۹۵۲۱۵۱
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

روایت ظریف از دلایل عدم انهدام مرکز فردو

وزیر امور خارجه گفت: هیچ کس به اندازه من از توان موشکی کشورمان دفاع نکرده است. در فرایند یکی از مذاکرات جان کری به من گفت چرا شما فردو را ساختید، اگر بخواهیم می توانیم آن را به راحتی نابود کنیم من به او گفتم بعدش چه می شود، کری به من پاسخ داد به خاطر نگرانی از همین است که این کار را نمی‌کنیم.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه گفت: هیچ کس به اندازه من از توان موشکی کشورمان دفاع نکرده است. در فرایند یکی از مذاکرات جان کری به من گفت چرا شما فردو را ساختید، اگر بخواهیم می توانیم آن را به راحتی نابود کنیم من به او گفتم بعدش چه می شود، کری به من پاسخ داد به خاطر نگرانی از همین است که این کار را نمی‌کنیم.

وی افزود: از منابع موثق عرض می کنم یکی از مراکز تصمیم گیری آمریکا ضمن طراحی دقیق انهدام مرکز فردو این سوال را مطرح کرده است که پس از تخریب فردو چه می‌شود و آنان به این جواب رسیدند که پس از این اتفاق مردم ایران متحدتر و منسجم‌تر می‌شوند و وقوع این اتفاق زیان بیشتری برای آمریکا دارد، این تایید سخنان رهبر معظم انقلاب است که فرمودند شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای انقلاب موثرتر است.

ظریف با تاکید بر این که پیروزی خون بر شمشیر را باید باور داشته باشیم اظهار داشت: من در صحبت‌های خود درباره توان موشکی ایران چیزی را نفی نکردم بلکه در اثبات چیز دیگری صحبت کردم این یک واقعیت است که آمریکا سالانه دو تریلیون دلار هزینه نظامی خود را می کند در حالی که ایران ۱۶ میلیارد دلار برای توان دفاعی خود هزینه می‌کند ما این را باید باور کنیم که همان گونه که امام راحل فرمودند آمریکایی‌ها از مردم ما می‌ترسند نه از سلاح ما، توان دفاعی ما برای دنیا مشخص است.

وی با تاکید بر این که کار خود را در امور دیپلماتیک بلد است گفت: در فرایند یکی از مذاکرات جان کری به من گفت چرا شما فردو را ساختید، اگر بخواهیم می توانیم آن را به راحتی نابود کنیم من به او گفتم بعدش چه می شود، کری به من پاسخ داد به خاطر نگرانی از همین است که این کار را نمی‌کنیم. این نکته مهمی است که باید در داخل کشور به آن توجه کنیم و من با طرح این موضوع در آن سخنرانی خواستم به اندیشمندان آمریکایی این نکته را بگویم به قدرت مردم ما توجه داشته باشند.

وزیر امور خارجه با تاکید بر این که منطق قدرت جمهوری اسلامی ایران نظامی نیست، خاطر نشان کرد: چه دلیلی دارد که با منطق نظامی با دنیا رو به رو شویم؟ بعد از شهادت سردار سلیمانی چه چیزی نشان داد که ما در دنیا قدرتمندیم، حضور مردم در خیابان ها نشانه قدرت ما بود، حتی فاجعه کرمان هم فاجعه عشق بود. این حضور نشان داد منطق قدرت ما مردم هستند، تکرار این نکته برای همه ما بسیار ضروری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس لطفامردم رانرنجانیدمشکل گرانغروشی دولتی واجحاف وصادرات ازسفره مردم راحل کنید و......ملت خیلی بیشترازانکه فکرمیکنیدمیداند

    • پوریا

      یعنی آمریکا از مردم کشورهای دیگه نترسید که بهشون حمله کرد.... یه مقداری از حرفات درسته.... ولی اگه ایران قدرت نظامی نداشته باشه همین لحظه آمریکا حمله میکرد....

      پاسخ ها

      • احمدرضا

        صدر درصد درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج