جاباما
۹۵۳۴۴۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پیش‌بینی یائسگی زودرس با آزمایش خون ساده

محققان به تازگی یک آزمایش توسعه‌ داده‌اند که می‌تواند یائسگی را چند سال قبل از بروز آن پیش‌بینی کند تا به زنانی که دچار یائسگی زودرس می‌شوند برای کاهش عوارض ناشی از آن کمک شود.

خبرگزاری فارس: به نقل از دیلی‌میل، محققان به تازگی یک آزمایش توسعه‌ داده‌اند که می‌تواند یائسگی را دو سال قبل از بروز آن پیش‌بینی کند.

براساس این مطالعه، آزمایش خون می‌تواند میزان هورمون «AMH» را اندازه گیری کند و با میزان آن نشان دهد که چه اندازه تا بروز این پروسه از زندگی زنان باقی مانده است.

آنتی مورلین (AMH) یک هورمون پروتئینی است که در زمان بلوغ و باروری توسط سلول‌های گرانولزای فولیکول‌های اولیه ترشح می‌شود.

از آنجایی که AMH تنها توسط فولیکول‌های اولیه و با قطر کمتر از ۶ میلی متر ترشح می شود، مقدار آن در خون می‌تواند نشان دهنده فولیکول‌های در حال رشد و میزان کل ذخایر فولیکولی تخمدان یا در واقع همان رزرو تخمدان باشد.

این آزمایش ممکن است یائسگی را تقریباً یک تا چهار سال پیش بینی کند؛ دانشمندان می‌گویند، آزمایش خون جدید می‌تواند دقیقاً پیش بینی کند که یائسگی تا دو سال قبل از وقوع به چه میزان پیش می‌رود.

در حال حاضر هیچ روش قابل اطمینانی برای پیش بینی اینکه چه موقع یک زن یائسگی را تجربه خواهد کرد وجود ندارد و پزشکان با نظارت بر دوره‌های چکاپ روند کار خود را پیش می‌برند.

دانشمندان می‌گویند، آزمایش جدید می‌تواند به آماده سازی زنان و ترغیب آنها برای معالجه کمک کند تا عوارض یائسگی زودرس برای سلامتی آنها را کاهش دهد.

این آزمایش با اندازه‌گیری سطح هورمون «AMH» در خون کار می‌کند؛ هنگامی که میزان این هورمون کم است، به این معنی است که تخمک‌ها در حال از بین رفتن هستند.

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو می‌گویند: آزمایش خون می‌تواند پیش بینی کند که یائسگی در مدت زمان یک سال در چه شرایطی قرار خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج