adexo3
۹۵۶۵۸۶
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

اعتراض به روحانی؛ اذهان عمومی را مُشوش نکنید

محمدکاظم انبارلویی؛ فعال سیاسی اصولگرا در نقد سخنان انتخاباتی روحانی در روزنامه وطن امروز نوشت: صحبت‌های آقای روحانی در جلسه استانداران در واقع سخنرانی یک رئیس حزب و یک فعال سیاسی بود.

محمدکاظم انبارلویی؛ فعال سیاسی اصولگرا در نقد سخنان انتخاباتی روحانی در روزنامه وطن امروز نوشت: صحبت‌های آقای روحانی در جلسه استانداران در واقع سخنرانی یک رئیس حزب و یک فعال سیاسی بود. این نشست در وزارت کشور برگزار شد و مخاطبان آن را استانداران و فرمانداران تشکیل می‌دادند. در واقع این خطای رئیس‌جمهور است که کار اجرا را با کار حزبی و گروهی یکی کرد. مطالبی که آقای رئیس‌جمهور در نقد عملکرد شورای نگهبان مطرح کرد از نظر افکار عمومی پذیرفته نیست؛ شورای نگهبان یک رکن جمهوری اسلامی است که وظیفه اصلی آن صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام است.

شورای نگهبان وظیفه دارد از ورود عناصر نااهل به مجلس قانون‌گذاری جلوگیری کند. رئیس‌جمهور بدون دلیل، کارکرد شورای نگهبان را که مبتنی بر اظهار‌نظر نهاد‌های نظارتی مثل قوه قضائیه و وزارت اطلاعات است مورد نقد انحرافی و ناوارد قرار داد. می‌توان گفت این کار رئیس‌جمهور دخالت در وظایف ذاتی این رکن از ارکان نظام و نیز طرفداری دولت از یک جریان یا گروه خاص است. دولت در انتخابات مجری است و «مجری باید بی‌طرف باشد» اما رئیس‌جمهور با این حرف‌ها نشان داد نه‌تنها بی‌طرف نیست، بلکه قصد اخلال در وظایف ذاتی یک رکن از ارکان نظام را دارد.

دولت اشتیاق به گفت‌وگو با غرب دارد اما سوال این است: چرا آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان نمی‌تواند با ۶ حقوقدان برجسته شورای نگهبان به گفت‌وگو بپردازد؟

آقای روحانی که یک روحانی است، چرا با ۶ فقیه برجسته حوزه علمیه که منصوب حضرت امام و رهبر انقلاب در شورای نگهبان هستند گفت‌وگو نمی‌کند؟ کسی که با ادعای دیپلمات بودن و حرفه‌ای بودن نمی‌تواند با ۶ حقوقدان و ۶ فقیه شورای نگهبان گفت‌وگو کند، چه ادعایی دارد؟! وقتی صادق زیباکلام از طرفداران دولت عنوان می‌کند آقای روحانی حتی به یک وعده خود هم عمل نکرد، پس می‌توان گفت رئیس‌جمهور برای انحراف افکار عمومی اینگونه سخنانی را مطرح می‌کند اما این سخنان در شأن رئیس قوه‌ مجریه نیست. قانون برای انتخاب‌شوندگان در هر انتخاباتی شرایطی را در نظر گرفته که این شرایط شامل تحصیلات، سن و اعتقادات دینی و سیاسی است و کسانی که این شرایط را ندارند، حذف خواهند شد اما معنای این کار انتصاب نیست که رئیس‌جمهور حرف از «انتخابات تشریفاتی» می‌زند. در همه جای دنیا انتخاب‌شوندگان باید شرایطی را داشته باشند و کسانی که شامل این شرایط نباشند حذف خواهند شد.

اگر این اقدام از نظر آقای روحانی به معنای انتصاب است پس باید گفت هیچ دموکراسی‌ای در جهان وجود ندارد چون به هر حال گروهی حائز شرایط نمی‌شوند. نماینده‌ای که انتخاب می‌شود باید در مجلس سوگند بخورد که «ملتزم به اسلام و مبانی جمهوری اسلامی ایران هست». وقتی کسی این شرایط را نداشته باشد، علیه نظام حرف زده و اهل فتنه باشد یا بر اساس گزارش وزارت اطلاعات با دشمن در ارتباط باشد، شورای نگهبان طبعاً باید صلاحیت آن فرد را رد کند و چنین اقدامی نباید مورد گلایه رئیس‌جمهور باشد.

آقای روحانی نباید از ورود عده‌ای نااهل به مجلس استقبال کند؛ باید از اجرای قانون حمایت کند اما رئیس‌جمهور انحراف افکار مردم برای داوری درباره کارنامه خود را بهانه این گونه سخنان کرده است. در واقع رئیس‌جمهور به تشویش اذهان عمومی پرداخته است و طرح این دیدگاه‌های غیرمنصفانه توهین به شعور مردم است. رئیس‌جمهور باید بداند با «بصیرترین مردم» رو‌به‌‌رو است. دنیا دید که مردم در بدرقه و تکریم سردار شهید سلیمانی چه کردند، مردم خادمان خود را می‌شناسند؛ همانطور که بهانه‌جویانی که وعده دادند و عمل نکردند را هم می‌شناسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر ملت ما شعور داشتند دوباره به روحانی رای نمی دانند این حق مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم رکن این مملکت کار درست انجام میدن که حالا شورای نگهبان بخواد انجام بده اینا هرکاری برای بقای خودشون میکنن

      • بدون نام

        کدوم رکن این مملکت کار درست انجام میدن که حالا شورای نگهبان بخواد انجام بده اینا هرکاری برای بقای خودشون میکنن

      • Omid

        این حرفتو خدایش تایید میکنم
        ولی انصافا ملت ساده ای داریم
        این ادم گولشون زد
        بخدا قسم من بهش رای ندادم و اصلا از اول هم قبولش نداشتم

        ولی انصافا روحانی و دارودستش ادمهای دورویی هستن و از سادگی و شرافت مردم سواستفاده کردن و تمام تتلاششون دارن انجام میدن که دوباره همون کارو دنبال کنن.

    • بدون نام

      خوبه تلویزیون همه حرفاشو سانسور کرد
      با این حال اینقدر اشفته شدین
      حرفاش واقعیت کشور بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم حرف؟راست میگی عمل که نیست فقط حرف.خدا ما از دستش نجات بده دیگه وقتی صحبت می کنه آدم حالش به هم می خوره؟

    • بدون نام

      در آینده بیشتر ابعاد شخصیتی و افکار رئیس جمهور مشخص و پیدا خواهد شد .

    • بدون نام

      تک حزبی ، قبل از هر چیز به کشور و آن حزب آسیب می رساند تا به دیگران ، مخالف بدون هیچ هزینه ای خطای شما رو ، به روختان میکشد ولی موافقان شما ، فقط چاپلوسی و خواسته دارند .

    • بدون نام

      چرا با دست پس می زنید وبا پا پیش میکشید یه دفعه حرف درست را بزنید و تصمیم درست را بگیرید اگر واقعا به درد کشور نمی خورد وبه درد نظام نمی خورد بسم الله استیضاح مال همین موقع است و اکثر مردم هم دستتان هستن

    • عبدالمجید

      بابا این بنده خدا را نزارید جایی حرف بزنه همش تپق تاکی

    • عبدالمجید

      بابا این بنده خدا را نزارید جایی حرف بزنه همش تپق تاکی

    • م

      اگر از مردم نظر سنجی میکردند قطعا روحانی الان خونه نشسته بود.

    • مارکو نخعی.

      ازروز اول برجام...تمام تحریمهابرداشته خواهدشد؟؟؟؟؟؟؟؟طی ۱۰۰روز اول دولت.....به تمام وعده ها عمل خواهدشد....باید به وضع میشت مردم رسیدگی شود....ماباید دستمان بسوی مردم دراز کنیم...امسال سال ۹۶است وسال آینده سال۹۷...اماسال قبل ۹۵ بود......تا تاریخ تاریخ است تاریخ خواهدماند...آدم ازاین چرندبات سرگیجه میگیره...منبرم دنبال کشفیات دیگه ازروحانی...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همين برجام همه گرونيارواورد وبدبختمون کرد لعنت بهشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج