adexo3
۹۵۷۷۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

علت ردصلاحیت سلحشوری و صادقی از زبانِ تاج‌زاده

فعال اصلاح طلب با بیان اینکه تنوع نامزدهای انتخابات مشارکت را بالا می برد، گفت: حضور سلایق مختلف می‌تواند قدرت بین المللی ایران را افزایش دهد.

ایرنا: فعال اصلاح طلب با بیان اینکه تنوع نامزدهای انتخابات مشارکت را بالا می برد، گفت: حضور سلایق مختلف می‌تواند قدرت بین المللی ایران را افزایش دهد.

"سید مصطفی تاج‌زاده" روز سه شنبه در مناظره با جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: فقط تونس از میان کشورهای عربی توانست از بحران های پس از بهار عربی به سلامت بگذرد زیرا گروه‌های سیاسی با هم گفت و گو کردند.

وی با اشاره به اینکه این انتخابات، نخستین انتخابات بعد از گام دوم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: گام دوم انقلاب اسلامی را باید با افزایش مشارکت مردمی و همراه با تقویت جمهوریت برداریم.

علت ردصلاحیت سلحشوری و صادقی از زبانِ تاج‌زاده

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مشکلات کشور در حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی، مهاجرت نخبگان را نتیجه تنگ نظری‌ها دانست و گفت: انتخابات می‌توانست مرهمی بر زخم‌های جامعه و حرکت به سمت آشتی ملی باشد.

تاج زاده با بیان اینکه کاهش رقابت انتخاباتی به نفع جنگ طلبان اسراییل و آمریکا و شخص ترامپ است، اضافه کرد: سیاست کلان اعلام شده رهبری افزایش مشارکت حداکثری است.

وی با اشاره به ابعاد تاثیرات بین المللی انتخابات تاکید کرد: حضور سلایق مختلف می‌تواند قدرت بین المللی ایران را افزایش دهد.

معاون سیاسی و اجتماعی وزارت کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه نه فقط اصلاح طلبان بلکه بسیاری از اصولگرایان و حتی طرفدران احمدی‌نژاد نیز در انتخابات رد شدند، افزود: بر اساس عقل سلیم، مردم باید اصلاح طلبان را در انتخابات رد کنند نه اینکه شورای نگهبان رد کند.

تاج‌زاده با انتقاد از شورای نگهبان تصریح کرد: داور یک مسابقه فوتبال نباید طرفدار یک تیم خاص باشد.

وی با بیان اینکه احزاب اصلاح طلب، استانداران و افراد منتسب به این جریان رد صلاحیت شده اند، تاکید کرد: شورای نگهبان برای نظارت بر قوانین مصوب مجلس تاسیس شده و کارکرد اصلی آن هم این است.

تاج‌زاده افزود: بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان فقط موظف به تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری است و در مورد مجلس یا خبرگان یا شوراها چنین وظیفه ای ندارد.

وی با اشاره به رد صلاحیت علی مطهری، غلامرضا حیدری، پروانه سلحشوری و محمود صادقی و افراد دیگر تاکید کرد: پاکدستی این افراد ثابت شده است و فقط به خاطر نطق هایشان رد صلاحیت شده اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ۲۰۰۰ نفر افراد صلاحیت شده جدید، افراد شاخص اصلاح طلب را شامل نمی‌شود، گفت: افرادی با سابقه جهاد و دفاع از نظام رد صلاحیت شده‌اند.

تاج‌زاده با اشاره به برگزاری انتخابات در اوایل انقلاب افزود: باید تنوع نامزدهای انتخابات را افزایش دهیم تا مشارکت بالا رود.

معاون سیاسی و اجتماعی وزارت کشور دولت اصلاحات معتقد است حالا که نظام تثبیت شده، باید تنوع سلایق را در انتخابات افزایش دهیم و افرادی مثل علی مطهری را به عناوین مختلف ردصلاحیت نکنیم.

تاج‌زاده تاکید کرد: صادقی، مطهری و برخی افراد دیگر که نام بردم، خواهان این هستند که مستندات رد صلاحیتشان ارائه شود.

تخریب شورای نگهبان بازی سیاسی است

"جلیل محبی" دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز با بیان اینکه نظارت استصوابی و شورای نگهبان در قانون اساسی آمده است، گفت: در فرانسه که قانون اساسی ما از آنجا گرفته شده، تمام اعضای شورای نگهبان انتصابی هستند اما در ایران بخشی از آنها انتخابی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه محبوبیت اصلاح طلبان در نظرسنجی ها کاهش یافته، گفت: اصلاح طلبان رای ندارند و چون می دانند پیروز انتخابات نخواهند بود با کلیدواژه انتصابات در حال تخریب شورای نگهبان هستند.

محبی با بیان اینکه کلیدواژه اصلاح طلبان، قبلا تقلب بود و الان صحبت از انتصابات می کنند، افزود: اصلاح طلبان اگر رای داشتند در انتخابات ریاست جمهوری قبلی از حسن روحانی حمایت نمی کردند و عارف را کنار نمی گذاشتند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه بخشی از اعضای شورای نگهبان منتخب لیست امید وابسته به اصلاح طلبان هستند، خاطرنشان کرد: خود اعضای لیست امید به اعضای اصولگرای شورای نگهبان رای دادند و اعضای انتخابی شورای نگهبان را خودشان انتخاب کردند.

وی خطاب به تاج زاده گفت: شما اول انقلابی حزب اللهی بودید و به نظام اعتراض نمی کردید اما الان چون در قدرت نیستید به شورای نگهبان اعتراض می کنید و این کشمکش شما بازی سیاسی است.

محبی با اشاره به بیش از سه دهه حضور اصلاح طلبان در قدرت، تصریح کرد: قوانین انتخابات را خود اصلاح طلبان نوشته اند و زمانی که در قدرت بودند بر اساس همین مستندات، افراد را رد می کردند اما اکنون به همان قوانین اعتراض دارند.

این فعال سیاسی افزود: مصطفی کواکبیان، مجید انصاری و محمدرضا تابش که اصلاح طلب هستند و به نفع اصلاح طلبان فعالیت می کنند، همیشه تایید شده اند، چون مشکلی ندارند.

محبی، اصلاح طلبی را در ایران برای انجام فعالیت اصلاح طلبانه، ناتوان ارزیابی کرد و گفت: لازم است اصلاح طلبان به قانون توجه کنند و بر اساس قانون اساسی عمل کنند.

وی با اشاره به رد صلاحیت توده ای ها حتی در مجلس اول بعد از انقلاب گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی، نامزدها را رد صلاحیت کرده و برای حفظ آبروی آنها دلایل را اعلام نمی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ازاد

      منطق شورای نگهبان که برای حفظ ابروی اصلاح طلبان که تعین صلاحیت نشدندعلت وجرم و دلایل انر ا برای حفظ ابروی خودشان نمیگوییم مثال ان است که یک نفر را به اتهام دزدی در حضؤر عموم مردم دستگیرکنند ولی بگویند برای حفظ ابروی دزد نام اجناسی که دزدیده است به مردم نمیگوییم اگربه جرم دزدی دستگیرش کرده اید دیکر نگفتن اسم وسایل دزدیده در حفظ ابرویش تاثیری ندارد .دزد .‌دزد است بهتر است با گفتن اراجیف سرملت کلاه نگذارید .ملت عقل وشعور دارند خودشان تشخیص میدهند که موضوع چیست

      پاسخ ها

      • مردم

        اخوی خود نماینده ها نمی خوان وگرنه که به خودشون مشکلشون رو گفتند بیان به همه اعلام کنند و بیخود این همه جنجال نکنند

    • احد

      ها این یعنی چه که تاجزاده میگه؟
      یعنی میگه بی صلاحیت ها را تائید کنند تا دوباره با شانتاژ تبلیغاتی بروند مجلس ؟
      بی عرضگی مجلس فعلی نتیجه همان تحلیل های آبکی تاجزاده و تاجزاده هاست

    • بدون نام

      هر کس به نفع مردم تو مجلس حرف زد همه رو رد صلاحیت زدن مونده اونایی که بیخال وبیطرف ه فقط به فکر منافع مالی خودشون هستن ونشستن فقط نگاه یکنن خنثی هستن

      پاسخ ها

      • فرهاد

        دقیقا همینه

    • بدون نام

      جالب است که بدانید مصطفی تاجزاده که امروز اپوزیسیون درون جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، به صراحت اصل انقلاب، ولایت فقیه و اصولاً حکومت دینی را زیر سوال می‌برد، سال‌ها عضو یک تشکیلات امنیتی نظام بوده است!

    • بدون نام

      سلحشوری ثبت نام نکرده
      ضمنا ملاک وضعیت فعلی افراد هست نه سابقه جهاد

    • بدون نام

      مثلا همین مجلس الان تنوعش زیاده و اکثریت با شما است . چه کار کردید برای روابط بین الملل و برای مردم؟

      پاسخ ها

      • بی نام

        کاش می دانستی که رابطه با کشورهای دیگه
        کار مجلس نیست البته تو ایران ما

      • کیان پارسا

        همین مجلس هم اکثریت اصولگرا بودن اگر در جریان نیستید اظهارنظر نکنید اصلاحگرا اقلیت مجلس بودن، البته من از هیچکدومشون خوشم نمیاد هر دو از هم بدترن، قضیه سر لحاف ملاس

      • مرد حق

        تو که خیلی دانشمندی، جناب عقل کل، میشه بفرمایید مجالس هفتم و هشتم و نهم که یکدست و تمام اصولگرا بودند با دو دولت نهم و دهم، اصلأ چه گلی به سر ملت و مملکت زدن؟؟؟

    • بدون نام

      ودر مجلس قبل که اصولگرا ها بودند چه تاجی بسر ما مات زوند ...

      پاسخ ها

      • علی

        خداوکیلی اصولگرا ها که تندروی میکنند یا اصلاحطلبان که تندروی میکنند برای چه باید به مجلس بیایند که آبروی کل نظام را ببرن دیگه بس است مردم توان شنیدن اراجیف امثال رسایی و وغیره را ندارند

    • مردم

      چرا اینقدر جنجال می کنید و خاله زنکبازی در می آورید؟ خوب تو سابقه شون جرمهای اختلاس سوء استفاده از نفوذ و هزار چیز دیگه درآوردند که رد شدند. یکطوری حرف می زنید انگار اینها مطهر و معصوم هستند و رد شدند. دوباره چه نقشه ایی تو سرتونه؟ از خدا بترسید خوب ۸ سال حال کردید و .. الان اوضاع کشور و مردم کشش آشوب و تنش نداره. بزارید انتخابات روند طبیعی خودش رو طی بکنه .. اگه اعتراض بحقی هم دارید مدارک اراءه بدید شورای نگهبان بی جنجال و مظلوم نمایی حلش کنید از خدا بترسید هر مشکل جدیدی از این رفتارهای شما برای مردم پیش بیاد دینش گردن شماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج