adexo3
۹۵۷۷۲۱
۳۲ نظر
۵۰۱۱
۳۲ نظر
۵۰۱۱
پ

ردصلاحیت به دلیل حضور کمرنگ در نمازجمعه

غلامرضا انصاری کاندیدای ردصلاحیت شده اصلاح طلب در روزنامه اعتماد نوشت: این روزها اگر اخبار ردصلاحیت‌ها را پیگیری کنید، متوجه می‌شوید نهاد نظارتی در انتخابات آنقدر پیش رفته که گویی پا را از حیطه نظارت بر انتخابات نیز فراتر گذاشته است.

غلامرضا انصاری کاندیدای ردصلاحیت شده اصلاح طلب در روزنامه اعتماد نوشت: این روزها اگر اخبار ردصلاحیت‌ها را پیگیری کنید، متوجه می‌شوید نهاد نظارتی در انتخابات آنقدر پیش رفته که گویی پا را از حیطه نظارت بر انتخابات نیز فراتر گذاشته است.

آنقدر که به نظر می‌رسد رفتار نظارتی شورای نگهبان با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و حتی اصل ۹۹ وسایر اصول مربوط به حقوق ملت نیز مغایرت دارد در حالی هم جمهوریت ایجاب می‌کند و هم بر اساس همین قانون، انتخاب‌کننده و انتخاب‌شونده باید آزادی عمل داشته ‌باشند و آنچه در روند بررسی صلاحیت‌ها از اهمیت برخوردار است نداشتن محکومیت قضایی یا تخلفات محرز و مشخص است.

اساسا قانون‌گذار به این دلیل نظارت را به شورای نگهبان محول کرده است که اولا دولت‌های وقت در انتخابات اعمال نفوذ نکنند. ثانیا تخلف‌ها و تقلب‌هایی از سوی جریان‌ها، گروه‌ها و نامزدهای موثر در انتخابات اتفاق نیفتد و ثالثا اجحافی در مورد شرکت‌کنندگان در انتخابات اعم از نامزدها و رای‌دهندگان صورت نگیرد. در واقع هدف قانون‌گذار از قرار دادن نظارت در حیطه عملکردی شورای نگهبان دفاع از حقوق مردم بوده است. اما متاسفانه با تفسیری که شورای نگهبان از نظارت داشته، نظارت این نهاد به صورت استصوابی تلقی شده و عملا به شورای نگهبان نقش مجری انتخابات داده است و همان‌طور که رییس‌جمهوری نیز اشاره کرد از نقش دولت و وزارت کشور در انتخابات تا حد کارگزاری انتخابات فروکاسته شده است.

حاصل این نوع نظارت در بعضی مواقع گسترش دامنه تملق و ریا بسیار شده است. علاوه بر این بنابر ادعای سخنگوی شورای نگهبان ۸۰ نفر از نمایندگان فعلی دچار مسائل مالی و اخلاقی بودند و به همین دلیل ردصلاحیت شدند که این موضوع هم عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال می‌برد و این پرسش را ایجاد می‌کند که اگر قیف تنگ شورای نگهبان موثر است چرا یک سوم نمایندگان مجلس به دلایل اینچنینی ردصلاحیت می‌شوند.

بنابراین این نقض غرضی است که باعث شده از مجلس سوم به بعد روز به روز شاهد افول سطح کیفی مجلس باشیم؛ مجلسی که بنیان‌گذار انقلاب آن را در راس امور توصیف می‌کردند و معتقد بودند در رابطه با تمام مسائل کشور حرف اول و آخر را می‌زند اما امروز به مجلسی تبدیل شده که در مورد مسائل جاری مهم کشور، همچون اصلاح نرخ بنزین نیز طرف مشورت قرار نگرفته و در جریان گذاشته نمی‌شود. مسائلی از این دست نشان می‌دهد که مجلس جایگاه واقعی خود را از دست داده است. این اتفاق حاصل یک‌جانبه‌گرایی در انتخابات و جریانی نگاه کردن در فرآیند گزینش نمایندگان از سوی شورای نگهبان است.

با استناد به مواردی از این دست مشخص می‌شود که بعد از روی کار آمدن ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی و قرار گرفتن در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ناکارآمدی نظارت استصوابی کاملا مشهود است و برای دفاع از جمهوریت نظام و مردم بهترین راه این است که تغییرات اساسی در قانون انتخابات داشته ‌باشیم؛ روالی که در همه جای دنیا وجود دارد و بعد از مدتی اگر قوانین کارایی لازم را نداشته ‌باشند، قوانین را متناسب با شرایط زمانی و مکانی تغییر می‌دهند.

در این دوره هم شمشیر نظارت استصوابی به گونه‌ای عمل کرد که شاهد بودیم نزدیک به ۹۰ درصد نامزدهای‌ جریانی چون اصلاح‌طلبان که بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد فضای سیاسی کشور را در اختیار دارد، ردصلاحیت شدند. من شخصا سال‌ها افتخار خدمت در نظام و حضور در جبهه‌های جنگ را داشتم. در حساس‌ترین دستگاه‌ها مسوولیت برعهده من بوده است اما امروز به دلیل عدم التزام به اسلام ردصلاحیت می‌شوم. اگر من اعتقادی به اسلام ندارم چگونه استاندار، سفیر یا رییس سازمان بوده‌ام؟ کسی با من تماس گرفت و گفت شما را به دلیل حضور کمرنگ در نماز جمعه و جماعت ردصلاحیت کرده‌اند. بنده به دلیل عدم حضور در نماز جمعه و جماعت که اتفاقا با اعتقاد راسخ در آن حضور داشته‌ام، رد شده‌ام اما از آن سو افرادی با اسناد متقن و چندین پرونده تخلف تایید صلاحیت شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا چقدر زور میزنید وقتی میخواهند نفرات خودشان بروند هزار تا عیب دیگر هم روی شما میگذارند راستی میخواهی بروید دستشوئی اول کدام پایتان را حرکت میدهید

    • گودرزی

      مرگ خوبه ولی برای همسایه!؟وقتی رقیب رد صلاحیت میشه لال می شوید ولی وقتی همفکران رد می شوند شورای نگهبان خلاف کرده!

    • بدون نام

      کسی که دن از اسلام و اسلامیت می زنه و حداقلش نماز جمعه نباید باشه اونم روز جمعه و روز تعطیل ؟ !
      ماهی یک بار نشد سالی چند بار .

    • سعید

      به حال چنین کشوری باید افسوس خورد

    • مهدی

      چرته.بازم جوسازی

    • ف.م

      آقایانی که این همه رد صلاحیت رد صلاحیت می کند همه را به گردن شورای نگهبان می اندازید. من به عنوان یک شهروند ایرانی از اینکه این آقایان و خانم ها رد صلاحیت شدن خوشحالم و فکر کنم تنها سالی بوده که درست تر انتخاب نماینده انجام شده اصلا نیاز به آب و آتش زدن نیست شما به عنوان یک تماینده طی چند دوره در مجلس هیچ قانونی به نفع مردم تصویب نکرده اید و فقط منتظر بوده اید کجا ایران قدرت پیدا کرده شروع به تضعیف و سرخوردگی ایران و ایرانی کنید . ما مردم از رد صلاحیت شما بخصوص این چند نفر که خودشان را خیلی سطح بالا در نظر گرفته اند راضی هستیم.

      پاسخ ها

      • ناصر

        احست

      • ناصر

        درود

      • ناصر

        پس صادقی امیدی ها این دوره به پیسی خورده بودن؟

    • بدون نام

      اصلاحطلبان دراین چندسال آنقدربلاسرمردم آوردندکه الان ردصلاحیت شده اندزورشان می آیدومیگویندشورای نگهبان غیرقانونی عمل میکندخدالعنتتان کندکه چه بدبختیهایی که سرخانواده هاآوردندبخاطرگرانیهاچقدرسرپرست خانواده شرمنده زن وبچه خودشان شدند

    • گرگانی

      اگر به ریا کاری هست که همه تون ریا کار هستین . دوست داشتم اگر جنگ با عراق شروع نمیشد ببینم الان کی چکاره هست . چه جوانهایی رفتن برا خاک خون دادن چه کسایی از اسم اونا استفاده میکنن

    • یک تولید کننده

      به قول اقای صادقی پول خرج کن همه چی درست میشه ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوره قبلی خودشو گفت

    • بدون نام

      دزدان رادرمجلس آتی اسلام راهی نیست
      این همه عجزولابه به ورودبهرچیست
      کرسی مجلس حق انتخاب ملت ماست
      ارثیه پدرعده ای راندوپارتی بازی نیست

    • بدون نام

      مجلس فرقونی چند

    • رضا

      تو اون مسئولیتهای حساس حتما زیادی به جیب زدی که رد صلاحیت شدی

    • بسیجی مخلص حسین خوش بیان

      حال و روزگار کشور می بینید چون 60 و 70
      درصد دست اصلاح طلبان است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالی برادران همدیگه هستند و از جا به جایی قدرت بین این ها پیشرفت حاصل نمیشه کما این که نشد

      • بدون نام

        معنی حرفشو نفهمیدی،یعنی ۶۰،۷۰ درصد مردم طرفدار اصلاح طلبان،و این محبوبیت موجب وحشت اقایان شده

    • احمدی

      کار خوبی کردن

    • بدون نام

      این یکی از اون کارا تازه باید جای مهر روی پیشونیشم باشه

    • م.ن

      اگه هميشه برن نماز جمعه آدم خوبيه؟؟؟؟أونيكس شه هزار ميليارد برد كانادا هميشه نمار جمعه بود چفيه هم مينداخت گردنش آخر زمان ،دين منبع درآمد

    • بدون نام

      گیرم تو و امثال تو برن مجلس تازه میشه همین مجلسی که الان مشغول کاره . که چی بشه . شما سنگ مردم رو به سینه نمیزنین .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا.

    • بدون نام

      بابا پس بگو اینهمه افتضاح در کشور بخاطر این بوده که به قول خودت۶۰ ۷۰ درصد مملکت دست شما اصلاح طلبان بوده

    • بدون نام

      خدا پدرت را بیامرزد که یک حرف راست زدی وان هم اینکه ۶۰ تا ۷۰ در صد کشور دست شما است واین وضع کشور است

    • بدون نام

      مجلس یکدستی داریم ماشاءالله. دیگه تصویب قوانین بدون مخالفت وسخنرانیهای موافق و مخالف بدون فوت وقت سریع تصویب میشه شاید دیگه زحمت شورای نگهبان هم کم بشه وبیشتر چرت بزنن..به قول مهران مدیری.خدارا شکر.

    • بدون نام

      مجلسی های اینده دیگه با تظاهر هر هفته به نماز جمعه میروند تا گزک دست شورا ندهند بجای رسیدگی به امورات فقط مجیز بگویید وموفق در انتخابات اینده

    • م

      به نظر بنده حرف جناب انصاری را دوستان متوجه نشدند ایشان فرمودن 60 تا 70 درصد فضای سیاسی دست اصلاح طلبان هست نه اقتصاد مملکت اگر حرفی از اقتصاد گفته بود فرمایش شما صحیح بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا متوجه میشن ولی منافعی دارن که بر اساس اون ترجیح میدن پا روی حقیقت بزارن .

      • بدون نام

        اقتصاد دست روحانی و جهانگیریه
        اگه نبود با عرض ۴۲۰۰ کمر ملتو نمی شکستند

    • اصغر

      قانون اساسی حقوق ملت کیلویی چند
      سلام بر ریا وتظاهر و سلام بر مصلحت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج