۹۶۱۲۹۲
۱۷ نظر
۵۰۱۵
۱۷ نظر
۵۰۱۵
پ

درخواست ۵ کشور از ایران درباره جعبه سیاه ۷۳۷

وزیر امور خارجه کانادا به نمایندگی از پنج کشور از ایران خواست تا جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی را تحویل دهد تا برای رمزگشایی به یک کشور ثالث، ترجیحا فرانسه تحویل داده شود.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ وزاری امور خارجه کانادا، اوکراین، سوئد و افغانستان و نیز معاون خاورمیانه وزارت خارجه بریتانیا، پنج کشوری که اتباع‌شان ۴۰ روز پیش در جریان سرنگونی هواپیمای اوکراینی در نزدیکی تهران کشته شدند روز شنبه ۲۶ بهمن در حاشیه نشست امنیتی مونیخ برای دومین بار در یک ماه اخیر گرد هم آمدند. نمایندگان این کشورها در پایان این نشست که در آن محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز به عنوان مهمان دعوت شده بود، با انتشار بیانیه‌ای دولت ایران را به تعجیل در انجام مسئولیت‌های خود بر اساس معاهدات بین‌المللی فراخواندند.

در این بیانیه که وزیر خارجه کانادا آن را برای خبرنگاران خواند، بر لزوم «همکاری» ایران در وهله اول برای انجام تحقیقات کامل درباره این حادثه بر اساس معاهده هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی تأکید شده است. شامپانی یادآوری کرد که پنج دیپلمات ارشد شرکت‌کننده در نشست روز شنبه با محمد جواد ظریف به اختصار گفتگو کرده و در این نشست مشترک بر اجرای عدالت، شفافیت و مسئولیت‌پذیری کامل ایران تأکید کرده‌اند.

درخواست ۵ کشور از ایران درباره جعبه سیاه ۷۳۷

عکس از AFP

وی گفت که مقام‌های پنج کشور در گفتگو با همتای ایرانی خود به او گفته‌اند که ایران باید به «پرسش‌های مهم هم درباره واقعیت ماجرا و هم درباره وجه حقوقی آن» پاسخ دهد.

به گفته آقای شامپانی منظور از همکاری ایران آن است که این کشور باید جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده را به یکی از مراکزی که توانایی رمزگشایی و بازخوانی آن را دارند، تحویل دهد.

پس از پایان دومین نشست مقام‌های پنج کشور، آنها در یک نشست مطبوعاتی نیز شرکت کردند. فیلیپ شامپانی در جریان این نشست گفت ایران باید جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه بفرستد، زیرا فرانسه تمامی امکانات فنی لازم برای رمزگشایی پیام‌ها در این جعبه‌ها را دارد.

دور نخست نشست مقام‌های پنج کشور برای گفتگو در مورد سرنگونی هواپیمای اوکراینی روز ۱۶ ژانویه گذشته در لندن برگزار شده بود.

وزیر خارجه اوکراین: در حال رایزنی با ایرانی‌ها هستیم

پیش از نشست مشترک نمایندگان پنج کشور در مونیخ، وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین گفته بود کی‌یف و تهران در حال همکاری هستند که کجا و چه زمانی جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده اوکراینی را رمزگشایی کنند.

به گزارش اینترفاکس اوکراین، پریستاریکو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در جمع خبرنگاران گفت: «ما هم اکنون با ایرانی‌ها در حال تصمیم‌گیری هستیم که کجا و با کمک کدام یکی از شرکا این کار [رمزگشایی از جعبه سیاه] انجام شود.»

وی تاکید کرده بود که یکی از گزینه‌های پیشنهادی فرانسه است.

آقای پریستایکو افزود: «این تجهیزات بسیار پیچیده است و به این دلیل حمل و نقل آن دشوار است. بنابراین ما باید به یک دیدگاه مشترک برسیم که چه زمانی این کار صورت گیرد چرا که یک موضوع حساس است.»

وزیر خارجهٔ کانادا به ظریف: جعبهٔ سیاه هواپیمای اوکراینی را تحویل دهید

ترودو بر سر سقوط هواپیمای اوکراینی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ: از وعده ظریف تحت تاثیر قرار گرفتم
وزیر خارجه اوکراین تصریح کرد که قصد دارند به ایران فرصتی دهند تا شفافیت کامل در این روند تضمین شود.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجهٔ ایران در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی اعلام کرد گرچه کشورش فناوری لازم برای رمزگشایی از جعبهٔ سیاه هواپیمای اوکراینی را ندارد اما این جعبه‌ را در اختیار کشور ثالث نیز قرار نمی‌دهد.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در دیدار با محمد اسلامی، وزیر راه ایران از او خواسته بود تا جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی به کشورش تحویل داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منم میخام

    • یه هموطن بیکار و مستاجر

      اگه واقعا ریگی به کفش تون نیس خوب جعبه ی سیاه رو تحویل بدید و بیش از این آبروی ایران و ایرانی رو نبرید نذارید دنیا به ایرانیها به چشم ملتی ریاکار و دروغگو نگاه کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چقدر ساده لوح هستی دنیا یعنی آمریکا و اسراییل پست فطرت

      • بدون نام

        هست دیگه وگرنه چرانمیدهند

    • بدون نام

      ظریف گفته بود که جعبه سیاه را به هیچ کشوری نمیدهیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ظریف از چی میترسه

    • بدون نام

      پنجاه تا کشور دیگه هم در خواست بدن نمیدیم..اقا جعبه نمیدیم مال خودمونه..به کسی هم مربوط نیست ..زیاد شلوغش کنید اینقدر با پتک وچکش میزنیم روش که اصلا نابود شه ها.....

    • بدون نام

      آگه مو تو ماستتون نیست چرا می ترسین!!!!!

    • بدون نام

      فقط در خواندن جعبه سیاه هواپیما مشکل دارید !

    • بدون نام

      امکانات داریم خودمون نمیخونیم مگه زوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بلدنیستین

    • بدون نام

      چرا دولت اصلاحطلب پروازها را در شرایط صدرصد جنگی کنسل نکرد در صورتی که برای برف و باران کنسل می کند ؟!!؟؟؟!!؟؟!!؟؟!؟؟!؟؟!؟؟؟!؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله دقیقا

    • بدون نام

      تمام گندهای که زدین معلوم شد تو اون جعبه چه چیزی هست که ترس دارین رو بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا اگربرعکس بود....وای که تاحالاهم جعبه سیاه وهم چندتاجعبه رنگهای دیگه و حتی وبه مسافرت هم گرفته بودن بعلاوه دوتاهواپیمانومدل۲۰۲۰

    • بدون نام

      معلومه بازم چیزی دارن پنهون می کنن که از پس دادنش وحشت دارن ...دوره زورگویی سر اومده

    • محسن

      شاید جعبه سیاه گم شده ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج