adexo3
۹۶۳۷۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خودروهای ارزان در این روزهای بی‌رونق

بازار خودرو همچنان چشم انتظار خریداران است. اگر قصد خرید خودرویی ارزان قیمت را دارید، می توانید از رکود بازار استفاده کنید.

خودروهای ارزان در این روزهای بی‌رونق





روزنامه هفت صبح: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، چشم امید فروشندگان همچنان به جیب خریداران بازار خودروست. بازاری که هر ساله به خاطر تعطیلات نوروز، جانی دوباره می گرفت و به خاطر بالا رفتن تقاتضا، شاهد گران شدن نسبی اکثر تولیدات داخلی هم بودیم. رکود بازار امسال نیز آنچنان اجازه افزایش قیمت را به اکثر مخدل ها نداده و به موازات آن خریداران ترجیح می دهند از سقوط احتمالی قیمت در ماه آغازین سال نهایت استفاده را ببرند. با اینحال اگر به هر دلیل قصد خرید از این بازار را دارید و می خواهید با صرف کمترین هزینه با خودروی شخصی به مسافرت بروید، چند نمونه ارازن قیمت انتظار شما را می کشند.

سایپا 132 و 111

این سدان کوچک می تواند اولین انتخاب شما در بازه خودروهای ارزان قیمت باشد. سایپا 132 در تیپ SX خود هم اکنون حدود 17 میلیون و 700 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود و به جز نمونه های دست دوم، خودرویی ارزان تر از آن پیدا نخواهید کرد. این نسل از پراید در واقع فیس لیفت صندوقدارهای قدیمی محسوب می شود که در چند بخش مختلف زیر تیغ جراحان رفته است. جدا از فضای داخلی و به روز شدن آن که خب خبر خوبی برای پرایدسواران بود، نمای بیرونی هم در بخش جلو و عقب تغییرات زیادی را به خود دید، تغیراتی که به جرأت می توان گفت بیشتر موجب زشت تر شدن آن شده تا ارتقای بعد ظاهری!

این سدان کوچک از موتوری 1.3 لیتری نیرو می گیرد و با توجه به اشتهای 6.7 لیتری اش در سیکل ترکیبی،از کم مصرف ترین خودروهای بازار شناخته می شود. با اینحال اگر به هر دلیلی نسل جدید پرایدهای صندوقدار به مذاق تان خوش نیامده، می توانید در همان بازه قیمت سراغ نمونه هاچ بک سری X100 بروید. البته اینجا هم با همان فرم و شمایل جلو روبرو هستید ولی حداقل به خاطر فرم هاچ بک و آپدیت هایی بهتر، نمای ظاهری مناسب تری را شاهد خواهید بود. نشستن پشت رل این خودرو نیز به هزینه بیشتری نیاز دارد چرا که در حال حاضر 18 میلیون و 100 هزار تومان در تیپ SX بازار آزاد قیمت خودره است.

خودروهای ارزان در این روزهای بی‌رونق

سایپا ۱۱۱ هم مثل سایر برادرانش از موتوری ۱.۳ لیتری نیرو می گیرد و تقریبا همان شتاب را با آن می توانید تجربه کنید. البته نباید فرذاموشکرد که فضای صندوق این مدل، در مقایسه با تیپ های صندوقدار کمتر بوده و بیشتر مناسب خانواده های کم جمعیت خواهد بود.

* قیمت سایپا «SX۱۳۲»، ۱۷.۷ میلیون در بازار

* قیمت سایپا «SX۱۱۱»، ۱۸.۱ میلیون در بازار

MVM۱۱۰ های ۳ و ۴ سیلندر

دیگر آن زمان گذشت که اگر برای خرید خودرو تنها ۱۰ میلیون تومان پول در حساب داشتید، MVM۱۱۰ برایتان نور بالا می زد. در گیر و دار افزایش قیمت خودرو در بازار ایران، این چینی کوچک با صعودی دو برابری خد را به باشگاه ۲۰ میلیونی ها رساند و با توجه به داشته هایش محصول آنچنان ارزانی محسوب نمی شود. با اینحال نگاهی به ارزانترین خودروهای صفر بازار نشان می دهد که این خودرو دومین محصول ارزان قیمت این روزهاست.

MVM۱۱۰ از موتوری زیر یک لیتر نیرو می گیرد و در نمونه سه سیلندر خود هم اکنون حدود ۱۸میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می شود. این در حالی است که برای تجربه قدرت بیشتر در نمونه چهارسیلندر، باید ۲۱ میلیون تومانی کنار بگذارید. از ویژگی های مطلوب این چینی می توان به مصرف سوخت بسیار پایین آن اشاره کرد که در سیکل ترکیبی حدود هفت لیتر خواهد سوزاند، ضمن اینکه برخلاف ظاهر شکننده ای که دارد، در تصادفات معمولی مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد. با اینحال MVM۱۱۰ به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای خانواده ها نیست و در مسافرت های طولانی هم نمی توان آنچنان روی ویژگی های آن حساب باز کرد.

* قیمت مدل سه سیلندر: ۱۸.۸ میلیون در بازار

* قیمت مدل ۴ سیلندر: ۲۱ میلیون در بازار

تیبا

اندازه تیبا تقریبا چیزی بین پراید و ریو بوده و در حقیقت روی پلتفرم ارتقا یافته پراید تولید شده است. المان های طراحی تیبا هم چندان چشم نواز نیستند و بیشتر به خودروهای آسیای شرقی شباهت دارد ولی می توان آن را محصولی با طراحی امروزی تصور کرد.

تیبا در تیپ SX خود تقریبا همان ویژگی های پرایدهای X۱۰۰ را دارد و می توان با پرداخت ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پشت رل آن نشست. موتوری هم که برای تیبا تولید نیرو می کند، ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بوده که می تواند این سدان کوچک را ظرف ۱۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. تیبا از کم مصرف ترین و کم استهلاک ترین تولیدات داخلی بوده و با وجود جثه نسبتا کوچکش، می تواند همراه خوبی برای خانواده ها در مسافرت باشد، ضمن اینکه ترمزهای ABS و کیسه های هوا هم می توانند در مواقع اضطراری به کمک سرنشینان بیایند. با اینحال نباید ضعف کلی بدنه این سدان شهری را نادیده گرفت.

* قیمت: تیپ SX حدود ۲۲.۹ میلیون در بازار

سمند SE

اولین خودروی ملی همواره در بازار خریدار دارد و با عرضه مدل های مختلف سعی کرده تا برای هر سلیقه حرفی برای گفتن داشته باشد. با این حال مدل SE را باید ارزانترین عضو این خانواده دانست که این روزها با ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود. این خودرو در واقع ورژن جدید سمند معمولی است که از همان موتور آشنا XU۷ نیرو می گیرد.

سمند LX که معرف همه هست را در نظر بگیرید با همان جلو پنجره دونکه طرح BMW! ولی قسمت عقب آن تمام بار تمایز این مدل را به دوش می کشد. جدا از جایگزینی نام SE به جای LX چراغ ها کاملا عوض شده اندو پهنای چراغ های عقب اولین مدل سمند را دارند ولی با برشی مورب از داخل که آن را شبیه برگ کرده است. از لحاظ فنی هم موتورش با همان حجم ۱۷۶۱ سی سی ۱۰۰ اسب بخاری با پژو ۴۰۵ مشترک است، ضمن اینکه گیربکس این سمند از نمونه BE۳ بوده که پنج دنده رو به جلو دارد که در انواع محصولات ایران خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

* قیمت: حدود ۲۴.۷ میلیون در بازار

پژو ۴۰۵ یورو ۴

بازار خودرو دست از پژو ۴۰۵ سالخورده برنمی دارد، محصولی فرانسوی که هنوز هم نسبت به بسیاری از رقبای چینی برتری دارد و تنها باید با ظاهر کسل کننده ظاهری و داخل کابین آن کنار آمد. این خودرو در تپی های مختلف موتوری به فروش می رسد و در نهایت در فیس لیفت SLX با آپدیت های بچگانه ظاهری به دست خریداران می رسد. در این بین، مدل ساده یورو ۴ پژو ۴۰۵ ارزانترین تیپ آن شناخته می شود و می توان با پرداخت ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار، صاحبش شد، ضمن اینکه موتوری ۱.۸ لیتری برای این فرانسوی انجام وظیفه می کند که می تواندبدنه یک تنی آن را ظرف مدت ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. با اینحال نباید در این خودرو دنبال امکانات رفاهی سطح بالا گشت و تنها می توان به جادار بودن کابین، شتاب قابل قبول، فراوانی قطعات در بازار و نرمی سیستم تعلیق آن دلخوش کرد.

* قیمت: حدود ۲۸.۲ میلیون در بازار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج