۹۶۶۴۶۷
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

پیشنهاد جدید برای تصویب لایحه بودجه ۹۹

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از پیشنهادی برای اصل هشتادوپنجی شدن لایحه بودجه سال آینده(بررسی و تصویب در کمیسیون تلفیق به جای صحن علنی) خبر داد.

ایسنا: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از پیشنهادی برای اصل هشتادوپنجی شدن لایحه بودجه سال آینده(بررسی و تصویب در کمیسیون تلفیق به جای صحن علنی) خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به رد لایحه بودجه و شیوع ویروس کرونا گفت: به نظر می‌رسد برای برون رفت از مشکل موجود، دولت سریع‌تر باید لایحه بودجه را دریافت و برای سال آینده برنامه‌ریزی کند، مجلس هم باید در این زمینه تعیین تکلیف کند.

وی افزود: پیشنهادی را با مشورت رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس کمیسیون تلفیق مطرح کردیم که بودجه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی و آئین نامه داخلی به کمیسیون تلفیق واگذار شود و کمیسیون با اصلاحاتی آن را به روز کند تا در صحن مجلس شاهد حضور طولانی نمایندگان نباشیم و با رای مجلس از برزخ بودجه رهایی یابیم و راه برای مجلس آینده برای اصلاح باز باشد و دولت نیز امور جاریه را ادامه دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد: پس از مشاوره با رئیس مجلس و رئیس کمیسیون بودجه مقرر شد تا اصلاحاتی در بودجه به عمل آید که عبارت است از افزایش ۵۰ درصد فوق العاده شغل کارکنان لشکری وکشوری تا کف حقوق به ۳ میلیون افزایش یابد و حقوق‌های پایین افزایش قابل توجهی داشته باشند و این سه میلیون شامل بازنشستگان لشکری و کشوری هم شود.

وی افزود: از جمله اصلاحات پیشنهادی این است که افزایش حقوق بالای ۷ میلیون تومان ۱۵ درصد باشد؛ به ویژه برای هیات علمی که اکثرا حقوق پایینی دارند. همچنین بر اساس اصلاحات پیشنهادی، حقوق‌های بین ۳ میلیون تومان و ۷ میلیون تومان از درصد افزایش بالاتری برخوردار می‌شوند تا شکاف بوجود آمده بین حقوق‌های ۳ میلیون تومان و حقوق‌های بالای ۷ میلیون تومان برای کارکنان دولت جبران شود.

حاجی بابایی تاکید کرد: درخصوص بازنشستگان هم پیشنهاد این است که اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به گونه‌ای اجرایی شود که تا حقوق ۷ میلیون تومانی، همه بتوانند از همسان سازی حقوق استفاده کنند و این افزایش به سقف ۱۵ درصد آنها افزوده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای ناقص نظام رتبه‌بندی و اعتراض فرهنگیان، از طرفی اجرای ۵۰ درصد افزایش فوق العاده شغل باید برای همه فرهنگیان به ویژه نیروهای خدماتی و اداری اجرا شود و به گونه‌ای برنامه ریزی شود که با صدور این حکم، نسبت به اجرای حکم رتبه بندی چیزی از احکام فرهنگیان کاسته نشود‌ البته این فرهنگیان عزیز را راضی نمی‌کند.

وی افزود: متاسفانه فرهنگیان با این فراز ونشیب دچار سختی هایی شدند که باید از طریق افزایش ۵۰ درصد و سقف ۳ میلیون و شکاف ۳میلیون تا ۷ میلیون تا حدودی جبران شود. امیدوارم در روزهای آینده شاهد اتفاقاتی باشیم که موجب آرامش خاطر کارکنان لشکری و کشوری و بازنشستگان شود.طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مجلس می‌تواند در موارد ضروری اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دستورانی

      سلام این طبقه ضعیف جامعه که نه شقل دارند نه درآمدی حساب بوق هستند این مالیات از مردم بگیرید وبرای خود تقسیم کنید به میل خودتان رسیده وقت رهایی خداوند جای خوبی نشسته

    • بدون نام

      اگر شما بیایید حقوق بازنشسته ها را ببرید بالا تا شرمنده خانواده خود نشده دعای خیر برای وکیل های مان میکنیم.بازنشسته کشوری

    • بدون نام

      کارگراى بدبخت چجورشکاف جبران ميشه فقط براخودتون زيادميکنيد

    • بدون نام

      فقط حرفه

    • بدون نام

      فرهنگیها نه خیلی درس هم میدند حقوقشون رو افزایشم بدید

    • بدون نام

      درودخداوند برشمانماینده دلسوز و محترم که شجاعانه ازحق وحقوق مابازنشستگان فرهنگی وغیره دفاع انشالله بتوانید این قانون فراموش شده راعملی وازهمین اسفندماه سفره خالی مارارنگین نمایید

    • محمد افخمی

      سلام آقای حاجی بابایی از زحمات شما در سال گذشته تشکر می کنم به باز نشسته ها که دردوران جنگ و سا زندگی با کم ترین حقوق می گرفتند وبا سیلی صور خودرا سرخ می کردند وحال باز نشسته شدن وباز هم جلوی خانواده سر به زیر هستند. پرویز باشید وسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج