جاباما
۹۶۶۴۷۳
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

ترامپ: در تلاشیم طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان یابد

رئیس جمهور آمریکا پس از امضا شدن توافق میان واشنگتن و طالبان گفت که دولت این کشور در تلاش است تا سرانجام، طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان یابد.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با استقبال از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان گفت که این توافق به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان خواهد داد و نظامیان این کشور را از افغانستان به خانه باز خواهد گرداند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاخ سفید پس از امضای توافق میان آمریکا و طالبان در دوحه به نقل از ترامپ اعلام کرد: «ما در تلاش هستیم تا در نهایت به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان داده و نیروهای خود را به خانه بازگردانیم.»

پس از یکسال مذاکرات فشرده عصر امروز آمریکا و طالبان توافق صلح را برای پایان جنگ در افغانستان امضا کردند.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و «ملاغنی برادر» معاون سیاسی طالبان طی مراسمی در دوحه پایتخت قطر و در حضور مقامات و نمایندگان کشورهای مختلف توافق صلح را برای پایان جنگ در افغانستان امضا کردند.

براساس این توافق قرار است نیروهای آمریکایی و خارجی تا به شرط پایبندی طالبان به کاهش خشونت در افغانستان ۱۴ ماه آینده به طور کامل افغانستان را ترک کنند.

در همین راستا وزیر دفاع آمریکا در ارگ افغانستان همزمان با مراسم امضای توافق سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد در صورت عدم پایبندی طالبان به تعهدات خود، واشنگتن این توافقنامه را لغو خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، در مفاد توافقنامه میان آمریکا و طالبان آمده‌است که این توافق میان «امارت اسلامی افغانستان که از سوی آمریکا به رسمیت شناخته نمی‌شود و به نام طالبان شناخته می‌شود و ایالات متحدۀ امریکا» امضا شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکرا

      ببینی کاسه ای زیرنیم کاسه نباشه نکنه نامردا امریکاییهانقشه نداشته باشن

    • مهدی

      غلط کردی

    • تع

      طولانی ترین جنگ رژيم متجاوز و زورگوی امریکا علیه ایران هستش که بیش از دوران جمهوری اسلامی هست هنوزم ادامه داره

    • بدون نام

      ترامپ در اروپا king مافیای سلاح و مواد مخدر در عربستان و افغانستان شناخته شده است . او می خواهد با فروش سلاح های نظامی دست دوم از رده خارج به عربستان و نیز با منافعی که از فروش چاه های نفت در عراق دارد ، کشت مواد مخدر را با ضریب هزاران برابر در افغانستان فزونی کند تا در هر لحظه جوانان کشورش با استعمال موادهای جدید و تولیدی از جمله هایزانبرگ و قرص های روانگردان، غرق در فساد و شادی ها و هیجانات شوند. این عکسی از واقعیت تبهکاری این شیادان جنایتکار و همدستان او در آمریکاست آنها در هر لحظه باید در کشورهای تصرفی جوابگوی جنایت ها و کشتارهای خود باشند و هرگز با وعده های دروغ نمی توانند از آن کشورها دور یا فراری شوند تا در آینده نزدیک ، به وعده الهی نابودی ارتش کشورشان را کاملاً ببینند .
      مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ / مرگ بر آمریکا جنایتکار بزرگ جهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج