۹۶۷۳۳۴
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

استاندار: گردشگران از ورود به اردبیل خودداری کنند

استاندار اردبیل گفت: مسافران و گردشگران از ورود به استان اردبیل پرهیز کنند و تا اطلاع ثانوی تمام مراکز گردشگری و اقامتی این استان تعطیل است.

ایسنا: استاندار اردبیل گفت: مسافران و گردشگران از ورود به استان اردبیل پرهیز کنند و تا اطلاع ثانوی تمام مراکز گردشگری و اقامتی این استان تعطیل است.

اکبر بهنامجو ظهر امروز ۱۲ اسفند در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استانداری اردبیل اظهار کرد: با تعلیق مسافرت‌ها به ویژه در ایام پایانی سال به هیچ وجه از سمت گیلان و آذربایجان شرقی اجازه ورود گردشگر به استان را نمی‌دهیم و همشهریان نیز از مسافرت‌های غیرضرور به استان‌های دیگر جدا پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس راه، هلال احمر و مرکز فوریت‌های پزشکی رانندگان محموله‌های سوخت و موادغذایی فاسد شدنی مورد آزمایش و کنترل قرار می‌گیرند تا افراد آلوده به ویروس کرونا وارد استان نشوند.

استاندار اردبیل به تعطیلی مدارس تا پایان تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها از مسافرت در این ایام پرهیز کنند و در استان اردبیل تمامی مهمانسراها، هتل‌ها، مراکز اقامتی دولتی و خانه‌های معلم تعطیل است و هلال احمر نیز طرح امداد نوروزی خود را امسال اجرایی نخواهد کرد.

بهنامجو به بستری شدن ۸۵ نفر در بیمارستان‌های استان با علایم اولیه بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و افزود: تاکنون آزمایش ۱۰ مورد از این افراد مثبت بوده و این افراد در مراکز بیمارستانی و در اتاق‌های ایزوله تحت مراقبت هستند.
وی با قدردانی از تلاش کادر پرستاری و پزشکی در بیمارستان‌ها برای مقابله با کروناویروس بیان کرد: تمام تلاش مجموعه استان بر این است تا با راهکارهای مراقبتی جلوی انتشار ویروس کرونا گرفته شده و در هفته‌های آینده پیک ابتلا به این بیماری روبه کاهش برود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در دو هفته پیش رو با توجه به شدت شیوع این بیماری باید مراقبت‌ها از سوی تک تک افراد جامعه افزایش یابد و با کنترلی که نسبت به ورود و خروج افراد از سایر مناطق انجام می‌شود، مرحله اول کنترل و پیشگیری این بیماری نیز سپری شود.

بساط دستفروشان و سد معبر برچیده می‌شود

بهنامجو در بخش دیگری از سخنان خود به روزهای پایانی سال و حضور مردم درر بازار برای خرید شب عید اشاره کرد و گفت: با همکاری مدیریت بحران استان، سپاه، ارتش و شهرداری همه شهرهای استان در روزهای آینده ضدعفونی خواهند شد و عملیات پاکسازی در شهر با مواد ضدعفونی کننده به ویژه در بازار و مراکز مسقف به انجام خواهد رسید.
وی با قدردانی از همکاری خوب سپاه، ارتش و شهرداری در بکارگیری تدابیری مناسب برای سمپاشی مراکز مختلف شهر و تامین مواد ضدعفونی کننده به مقدار کافی برای این امر اظهار کرد: به سرعت کمبود مواد شوینده و ضدعفونی کننده در بازار رفع خواهد شد و قرار است ظرفیت توزیع این مواد در روزهای آینده افزایش یابد.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار تامین ماسک مورد نیاز مردم تلاش می‌کنیم تا در روزهای آینده با همکاری و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خط تولید ماسک را در اردبیل راه‌اندازی کنیم.

بهنامجو ادامه داد: قرار شد در بین ادارات به جای الکل وایتکس توزیع شده و الکل به عنوان مواد اولیه در اختیار چند کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده قرار گیرد تا روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار عدد مواد ضدعفونی کننده در شهرهای مختلف استان توزیع شود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شده با نظارت دستگاه‌های انتظامی و قضائی از خروج مواد ضدعفونی کننده از استان جلوگیری شده و با محتکران و عوامل مخل توزیع این مواد مورد نیاز برخورد جدی شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: از هفته آینده با تغییر ساعات ادارات و دور کاری کارکنان زمینه برای کنترل بیماری در ادارات فراهم آمده و تا حد امکان از بروکراسی اداری و کاغذبازی جلوگیری شده و ۳۰ دستگاه اجرایی استان تا ۴۰ درصد نیروی انسانی خود را تعدیل کرده و بیشتر کارها از منزل انجام خواهد شد.

بهنامجو گفت: حتی برخی از دستگاه‌های اجرایی که به صورت مستقیم با ارباب رجوع برخوردی ندارند می‌توانند به کارکنان خود مرخصی داده و یا از توان آنها به صورت دورکاری استفاده کنند که در این زمینه قرار شد با تفویض اختیار به مدیران روند کارها به شکل کیفی انجام شود.

وی از شهردار اردبیل خواست؛ با همکاری مراکز بهداشتی و دستگاه‌های نظارتی جلوی فعالیت دستفروشان و سدمعبر و اغذیه‌فروشی‌ها و همچنین فروشگاه‌هایی که به صورت عمده اقدام به خرید و فروش موادغذایی آماده و فست‌فود می‌کنند، جلوگیری کرده و موادغذایی مردم به صورت بسته‌بندی در اختیار آنها قرار گیرد.

استاندار اردبیل افزود: همشهریان در این ایام با پرهیز از حضور پرتراکم در بازار و اماکن خرید و فروش نسبت به تامین سلامت خود حساس باشند و در عین حال خریدهای ضروری خود را از مراکز کم تراکم انجام دهند.

بهنامجو گفت: در همه شهرستان‌ها فرمانداران نقش نظارتی و هماهنگی را با کمک سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهد و در ورودی شهرها به ویژه از مسیرهای گیلان و آذربایجان شرقی سعی بر این است تا جلوی ورود گردشگران و مسافران گرفته شود.

وی اظهار کرد: هنوز معلوم نیست که این روند تا کی ادامه خواهد داشت و ما به صورت مرتب وضعیت را رصد می‌کنیم ولی از رسانه‌ها انتظار داریم با در نظر گرفتن آرامش روانی مردم به تقویت اعتماد و امید به زندگی در جامعه کمک کنند تا با ارزیابی شرایط پیش رو بتوانیم برنامه‌ریزی‌های دقیقی را در کنترل و کاهش اثرات این بیماری انجام دهیم.

استاندار اردبیل در پایان از مدیران بانک‌های عامل، بیمه‌ها و امور مالیاتی خواست؛ در این اوضاع و احوال نامساعد نسبت به بازپرداخت تسهیلات و پرداختی حق بیمه و مالیات تا آخر فروردین ماه با مردم مدار کرده و اضطراب و استرس بیش از حد به افراد جامعه وارد نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین واحسنت برشما ببینید چه قاطعانه همه چیز را گفت بدون تعارف همه استاندارها باید این کار را بکنند مسافر راه ندند تمام مراکز را تعطیل کنند عید بی عید اینهمه سال عید بوده چی شده یکسال عید نباشه همه باید قاطعانه برخورد کنند تا پیروز کرونا بشند در غیر اینصورت موفق نخواهند شد

    • اقا فرزاد

      دمت گرم استاندار ولی تورو خدا به گفته هات عمل کن به شدت چون اردبیل جای سردسیری هست کرونا بیاد به این زودیا نمیره از اونجا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج