adexo3
۹۶۷۳۵۹
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

واکنش بهداشت جهانی به یک ادعا علیه ایران

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در واکنش به برخی ادعاهای مطرح‌شده در رسانه‌ها مبنی بر پنهان‌کاری ایران در مسئله آمار قربانیان ویروس «کرونا»، گفت ساز و کارهای مستقل این نهاد، چنین ادعایی را تأیید نمی‌کند.

خبرگزاری فارس: «تدروس آدانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه ادعای «پنهان‌کاری» ایران در ارتباط با آمار قربانیان ویروس کرونا جدید (کووید-۱۹) را رد کرد.

آدانوم در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، در پاسخ به سؤال مجری در مورد ادعای مخفی کردن آمار واقعی ابتلا به کرونا در ایران، گفت: «من بدون داشتن دلیل یا مدرک، به هیچ کشوری اتهام نمی‌زنم.»

وی افزود: «بله، گزارش‌هایی در رسانه‌ها وجود دارد، درست است، اما می‌دانید که سازمان بهداشت جهانی یک سازمان فنی است و ما باید صرفا مستندات را گزارش کنیم، ما نمی‌توانیم صرفا آن چیزی را بگوییم که یک روزنامه‌نگار می‌گوید.»

او با بیان اینکه برخی می‌گویند باید گزارش‌های رسانه‌ای را صرفا به دلیل سابقه خوب یک روزنامه‌نگار در موضوعات دیگر، پذیرفت، گفت در این مورد به همکارانش گفته است: «اگر قرار باشد ما از یک گزارش روزنامه‌ای پیروی کنیم، چه آن گزارش خوب انجام شده باشد یا نه، در آن صورت نقطه پایان آن کجا خواهد بود؟ این بدان معنی است که ما گزارش یک روزنامه‌نگار را تکرار می‌کنیم.»

آدانوم ادامه داد: «به همین خاطر است که ما ساز و کارهای خود را داریم و ما در ساز و کارهای خود چنین چیزی را شاهد نبوده‌ایم. اما اگر چنین چیزی را ببینیم، قطعا باید آن را حل کرده و برطرف کنیم.»

در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها جمهوری اسلامی ایران را به پنهان‌کاری در خصوص آمار مبتلایان به کرونا متهم کرده بودند. این در حالی است که وزارت بهداشت به صورت روزانه با برگزاری نشست خبری، آمار مبتلایان، فوت‌شده‌ها و بهبودیافته‌ها را اعلام می‌کند. بر اساس آماری که تا امروز اعلام شده، در ایران مجموعا ۱۵۰۱ مورد ابتلای قطعی به کرونا ثبت شده که از این میان ۶۶ نفر جان خود را از دست داده و ۲۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

شیوع کرونا که از چین آغاز شد، اکنون بیش از ۷۰ کشور جهان را درگیر کرده و به مرگ بیش از ۳۰۰۰ نفر منجر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این گزارش کذایی الکی چراگذاشتین چون میخوایدبگیدکه آمار‌ مادرسته دروغ نمیگیم‌ گزارشت‌ تقلبی هستش اصلآ‌چرته این شبکه هم که گفتی مال جمهوری اسلامی ایران هستش آمارشمادروغ وکثیفه‌ پرازدروغ ونیرنگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس دیگه کی زنده مونده؟

      • راد

        به قول شاعر که میگه کافر همه را به کیش خودپندارد
        انشالله حضرتعالی کرنا بگیری تا به امار واقعی که مد نظرت هست برسی چون ظاهرا شما امار بالا را دوست داری

      • ناشناس

        از تیرانا چه خبر؟؟

      • بدون نام

        ایران مملکت ماست سعی کنیم وبیاموزیم هرحرفی رابرزبان جاری نکنیم چرت وپرت گفتن کاری نداره الان تمام خدمتگزاران بسیج شده اند تا ریشه کرونا کنده شود اگر کاری نمی کنیم لااقل حرف مفت نزنیم

    • R.B

      سازمان بهداشت جهانیم از خودمونه داره لاپوشونی میکنه!! خجالت بکشید دیگ، اگ بگن الان شبه شما حالت تهاجمی می‌گیرد میگید چرا شبه؟ چرا دروغ میگید؟ چرا باید شب باشه.

      پاسخ ها

      • سیدکاظم روهنده رودانی

        یه عده عادت کردن که فقط آمار و اخبار ضدانقلاب و بیگانه هارو باور کنن. و هرچی مسولین داخلی میگن ،اینها باور نمیکنند.و واقعا نرود میخ آهنی در سنگ

    • دلشکسته مسعولین

      تواین مواقع کارکرد وزیر ها را روحانی باید بسنجه وزیر صنعت به نظر خیلی از صاحب نظران خیلی ضعیف عمل کرده نتونسته ماسک مراکز بهداشتی را تامین کنه

    • امیر

      بله اگر ملاک بر روزنامه باشه که سابقه روزنامه کیهان در ضمینه دروغ معلومه جایگاهش ،

    • بدون نام

      تیرانایاآلبانی؟؟؟؟

    • وفاق ملی

      من موندم این هموطنانی که انقدر به همه تهمت دروغ میزنن،
      خدایی چجوری میخان اون دنیا جواب بدن؟؟؟

    • بدون نام

      لعنت به سازمان بهداشت جهانی ،اینهمه ترس و رعب و وحشت انداخت با جون مردم ایران ،همونه بن سلمان گور به گور با خیال راحت جشن تولدش رو میگیره با چند تا خواننده های ایرانی ،و دولت روحانی با خیال راحت بدون ماسک و دستکش میرن عیادت ابتکار و ککشونم نمیگزه و هرکدومشونم مریض میشن خوب میشن ،چون میدونن ویروس اصلا خطرناک نیست و براحتی درمان میشه فقط و فقط میخواستن ما رو بترسونن و وحشت به جونمون بندازن ،واقعا چرا حرف استادان طب اسلامی رو باور نمیکنیم و فقط سنگ غربزده ها رو به سینه میزنیم

    • بدون نام

      سازمان بهداشت جهانی مثل ملت خر ایران زود باور نیست با حساب و کتاب حرف میزنه

    • بدون نام

      الان کجاش رد کرد؟گفت بدون سند معتبر نمیتونیم قبول کنیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج