اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۶۷۴۹۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

روزنامه همدلی: فعلا بی‌اعتمادی را تعلیق کنیم

روزنامه همدلی در سرمقاله امروز خود نوشت: امروز، دولت و حاکمیت را مقصر دانستن و القای ناامیدی به جامعه دردی را دوا نمی‌کند، بلکه بیش از همیشه انسان‌ها و ایرانی‌ها نیاز به همدلی و همکاری و هم‌افزایی و همراهی داریم، چرا که پای وطن و جان هم‌وطنان در میان است.

روزنامه همدلی در سرمقاله امروز خود نوشت: ویروس ترسناک کرونا هر روز میهمان کشورهای بیشتری می‌شود و متاسفانه تعداد مبتلایان و تلفات آن هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود، اما تجربه زیست بشری نشان می‌دهد بشر از این بلیه و هراس بزرگ نیز عبور خواهد کرد و همچنان که پیشینیان ما با ابزار علم و تجهیزاتی به مراتب کمتر از انسان مدرن امروزین، بیماری‌های مهلک عصر خود همچون آبله، سل، وبا، طاعون و... را شکست دادند، انسان معاصر نیز دیر یا زود بر کرونا غلبه خواهد کرد و زندگی ادامه خواهد داشت.آری.

ویروس کرونا در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی تبعات و آسیب‌های ناگواری را دارد که خوشبختانه از هفته‌های گذشته و با ورود جدی کرونا به کشور، رسانه‌های مختلف و نهادهای مرتبط اطلاع‌رسانی مفیدی را برای افزایش آگاهی و شناخت افکار عمومی ارائه داده‌اند که کاربست آنها می‌تواند در تعدیل و کاهش فضای دلهره‌آور این روزها موثر باشد، اما ورای پیامدهای بیماری، درمانی و پزشکی، آنچه به صورت غیرمستقیم جامعه امروز ما را در معرض آسیب قرار داده، عوارض و تبعات اقتصادی و اجتماعی کروناست.

در آستانه عید نوروز و روزهایی که شاید برای بخش زیادی از مشاغل و حرف، فرصت مناسبی برای کسب روزی حلال و بهبود وضعیت معیشت وجبران رکود سالانه بود، اما شیوع ویروس کرونا کسب و کارشان را از بی‌رونق کرده و نان شب و عیدشان را به مخاطره انداخته یا حتی تعطیل کرده است. مشاغل و صاحبان حرفه‌هایی همچون آرایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، رانندگان، کارگران، نیروهای خدماتی، هتل‌داران، رستوران‌داران، فروشندگان البسه، پوشاک، خشکبار و بسیاری دیگر از مشاغل مربوط به ایام عید یا سایر مشاغل، روزهای سخت و ناامیدکننده‌ای را سپری می‌کنند و معیشت بخش‌های زیادی از جامعه در صورت عدم تدبیر صحیح آسیب جدی خواهد دید.

در روزهایی که وضعیت اقتصادی و معیشت مردم حتی در شرایط عادی و غیرکرونایی نیز آسیب‌پذیر شده بود، شیوع بیماری کرونا به مراتب اوضاع را وخیم‌تر و نگران کننده‌تر کرده و می‌طلبد مردم و هموطنان با همدلی، نوع‌دوستی و مدارا این روزهای سخت را سپری کنند.

در این روزها که به هفته احسان و نیکوکاری نیز نزدیک است بیش از پیش و متفاوت‌تر از همیشه حواسمان به هم‌وطنان، آشنایان، دوستان و اطرافیانمان باشد، حتی بسیاری از مشاغل پردرآمد در این روزها در معرض آسیب قرار گرفته‌اند و اگر همدیگر را درنیابیم، چه بسا تبعات اقتصادی و اجتماعی ایام کرونا نگران‌کننده‌تر از تبعات جسمی، پزشکی و درمانی آن باشد.

امروز، دولت و حاکمیت را مقصر دانستن و القای ناامیدی به جامعه دردی را دوا نمی‌کند، بلکه بیش از همیشه انسان‌ها و ایرانی‌ها نیاز به همدلی و همکاری و هم‌افزایی و همراهی داریم، چرا که پای وطن و جان هم‌وطنان در میان است. ناکارآمدی به جای خود اما برای مدتی هم که شده بی‌اعتمادی را تعلیق کنیم و مردم را از اعتماد به دولت و حاکمیت و مقامات پزشکی و کادر درمانی دلسرد نکنیم، چرا که پای جان مردم در میان است.

پس از غلبه بر کرونا و رام کردن آن و بازگشت آرامش به جامعه به اندازه کافی فرصت برای واکاوی، آسیب‌شناسی و تحلیل و تبیین وجود دارد، در این روزها بهتر است به هم عشق بورزیم و به یاری همدیگر بشتابیم، دست دیگران را بگیریم و ایمان داشته باشیم که«یدالله مع الجماعه» و خدا فرمود:«انی معکم؛ من با شما هستم.».این روزها فرصت خوبی است که از سر ناگزیری هم که شده اعتماد را تمرین کنیم؛ اعتماد به همدیگر و اعتماد متقابل مردم و حاکمیت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا حرف متین وپسندیده ای است امروز جهان دشمن مششترکی درادکه همه بایدبآان مقابله کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج