adexo3
۹۶۸۰۴۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

فوت ۲ بیمار مشکوک به کرونا در آستارا

فرماندار آستارا گفت: ۷۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان بستری بودند و ۳۰ نفر آنها بهبود یافته و ۲ نفر فوت کرده‌اند و بقیه تحت مراقبت هستند.

ایرنا: حسن رستم زاد در جلسه بررسی وضعیت شیوع کرونا در فرمانداری آستارا گفت: فوت شده ها متاسفانه بعد از تشدید بیماری به بیمارستان مراجعه کرده بودند و طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت و درمان، اجساد این قبیل بیماران باید در اولین فرصت و تحت مراقبت های بهداشتی خاکسپاری شود و این اقدامات برای تضمین سلامت بازماندگان و سایر شهروندان انجام می گیرد.

وی ادامه داد: مردم همچنان با رعایت نکات بهداشتی و خودداری از ترددهای غیرضروری در شهر، دستگاه های دولتی و خدمتگزاران خود را یاری کنند تا با اقدامات پیشگیرانه، قبل از تعطیلات نوروز بیماری را ریشه کن کنیم.

وی بیان کرد: ماسک های کشف شده، به صورت مساوی در ۹ داروخانه آستارا توزیع خواهد شد تا با قیمت مصوب به مردم ارائه شود و دستگاه های متولی بر عملکرد داروخانه ها نظارت کنند و تامین ۱۰۰ هزار عدد ماسک و ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی پیگیری می شود.

فرماندار آستارا گفت: قلیان سراها تعطیل شود و دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستند و هر گونه اهمال در این رابطه قابل قبول نیست.

رستم زاد ادامه داد: آستارا جزو اولین شهرستان هایی بود که به موضوع کرونا عکس العمل نشان داد و تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در مرز این شهرستان تب سنجی شده اند.

وی از اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت زیرساخت و راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خواست در پایش بهداشتی و ضدعفونی کردن کامیون های ورودی و خروجی در مرز آستارا همکاری کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز هم گیلان فوتی کرونا داد وضعیت گیلان خیلی بده خدا کمکشون کنه گیلان از قم هم بیشتر شده تعداد مبتلایانش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج