adexo3
۹۶۸۳۳۲
۱۷ نظر
۵۰۱۸
۱۷ نظر
۵۰۱۸
پ

ایران درخواست آژانس انرژی اتمی را رد کرد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از درخواست آژانس برای دسترسی به نقاط حساس گفت و تاکید کرد: این درخواست آژانس مبانی حقوقی و اصولی ندارد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی سازمان انرژی اتمی از درخواست آژانس برای دسترسی به نقاط حساس گفت و تاکید کرد: این درخواست آژانس مبانی حقوقی و اصولی ندارد.

بهروز کمالوندی در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفتگو با اشاره به اینکه آژانس درباره ایران دو گزارش ارائه داده است، گفت: علی القاعده باید یک گزارش توسط آژانس ارائه می‌شد و آن هم در خصوص برجام بود که به صورت دوره ای و هر سه ماه یک بار منتشر می شود. در این گزارش بخش های مختلف فعالیت هسته ای ایران از جمله میزان مواد غنی شده و تحقیق و توسعه آب سنگین مورد بررسی قرار می گیرد. در این گزارش آمده است با توجه به اینکه ایران تعهدات برجامی خود را کنار گذاشته است، به سرعت مواد غنی شده افزایش پیدا می کند و تحقیق و توسعه نیز روی همه دستگاه ها در حال انجام است.

وی به گزارش دوم آژانس انرژی هسته ای اشاره کرد و افزود: این گزارش برای نخستین بار منتشر می شود و بر اساس آن، آژانس اصرار بر برخی درخواست‌های غیر اصولی و غیر حقوقی داشته است. در یک سال گذشته که آژانس چنین درخواست هایی داشته است، ایران جواب منفی داده است زیرا آنها تقاضای دسترسی به بعضی بخش‌ها را داشته اند در حالی که در پروتکل هسته ای و حتی در برجام توافق کرده ایم این کار انجام نشود.

معاون و سخنگوی سازمان انرژی هسته ای از درخواست آژانس برای دسترسی به نقاط حساس گفت و تصریح کرد: این درخواست آژانس مبانی حقوقی و اصولی ندارد و اساساً وظیفه کشورهای عضو آژانس این است که باید درباره مواد هسته ای خود گزارش دهند. ایران نیز در قسمت پادمانی گزارش می‌دهد و آنها روی گزارش ایران راستی آزمایی می‌کنند که البته ممکن است در راستی آزمایی به بخش های مشخص دسترسی داشته باشند.

وی افزود: اگر آژانس بخواهد به بخش هایی دسترسی داشته باشد، باید این درخواست ها و مدارک برای علل ضرورت دسترسی، اصالت داشته باشد و برای دسترسی نیز باید با کشور میزبان مذاکره کند و در صورت پذیرش کشور میزبان، تازه باید درباره ترتیبات و نوع بازرسی آن نیز مجدداً مذاکره کنند و البته بر اساس گزارش آژانس، کشور میزبان این حقوق را نیز دارد که اجازه دسترسی به آن بخش ها را هم ندهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم.. سخت و محکم جلو یاوه گویی بایستید..

    • بی نام

      نوش دارو بعد مرگ سهراب.
      دیگه چیزی هم مونده مگه از هسته ای!!!!

    • حسن

      فکر نمی کنید رفتار شما مو جب چنین در خواستی باشد

    • بدون نام

      چرا رد کردید حتما ریگی تو کفشتون هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چرا ناراحتی ؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        برویارودنبال کارت

    • بدون نام

      خدا را شکر

    • بدون نام

      مملکت را روحانی و ظریف دادن دست آژانس بدون یک ریال درآمد از اروپا و آمریکا. استعمار جدید

    • مهدی

      مخالفت خود رابا آژانس همچنان باید ادامه دهید تا خودشان از رو بروند، چه معنی دارد که از ایران انتقاد بکنند؟.

    • بدون نام

      دمتان گرم جلویشان بیاستید دیگه بالاتراز سیاهی رنگی نیست مردم تحمل خواهند کر چیزی که مردم را میرنجاند وادادگی مسئولین است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ

      • ** محمد رسول الله **

        داداش شما کار خود را ادامه بده مردم به بدبختی عادت کردن

      • بدون نام

        بیخود میکنی از طرف مردم حرف میزنی

    • بدون نام

      چرا کل دنیا به غیر یمن و سوریه و جنوب لبنان و قسمتی از عراق و چین و روسیه ،همیشه در خطا و اشتباه و زورگو و منافق و جبار و ستمگر و ....هستن بقیه چند کشور باشما راستگو و درستکار و پاک و منزه و مظلوم و .....!!!!!

      پاسخ ها

      • تع

        بقیه با ابرقدرت نشستن بنفعشون نیست .چرا پاکستان و اسرائيل بمب اتم دارن و ب معاهده جهانی بدوو بمب اتم رو نمیارن .هروقت جواب اینو دادی منم حق ب تو میدم

    • دلشکسته مسعولین

      مرتیکه ها هرچه رو بهشون بدی ای اوپایی ها واژانس پرو میشوند،

    • بدون نام

      حق ندارین چنین اجازه ای بهشون بدین.ماکه هرچی تحریم بوده بهمون بستن براساس کدوم عقل باید بهشون اجازه بدیم .ندیم چی میشه دیگه تحریمی نمونده که روی ایران وضع نشده باشه.اجازه دادن بهشون خیانت به ایران و ایرانیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج