۹۷۰۱۵۷
۱۱ نظر
۵۰۱۴
۱۱ نظر
۵۰۱۴
پ

برای دریافت اینترنت رایگان، اقدام کنید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی از ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان خبر داد که این بسته‌ها تنها برای خطوط ارائه شده و اینترنت همراه را شامل نمی‌شود، اما افراد همین حالا هم می‌توانند نسبت به دریافت اینترنت از هر یک از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ثابت اقدام کنند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی از ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان خبر داد که این بسته‌ها تنها برای خطوط ارائه شده و اینترنت همراه را شامل نمی‌شود، اما افراد همین حالا هم می‌توانند نسبت به دریافت اینترنت از هر یک از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ثابت اقدام کنند.

شیوع کرونا در کشور، افراد را به قرنطینه اختیاری در خانه تشویق کرده است. از همان روزهای ابتدایی که اعلام شد برای جلوگیری از گسترش کووید ۱۹، بهتر است از هر رفت‌وآمد غیرضروری جلوگیری شود. افرادی که این امکان برایشان فراهم بود، ماندن در خانه را ترجیح دادند. با تجمیع دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنانی که ناچار به انجام فعالیت‌های خود از منزل هستند، در استفاده از اینترنت، مصرف افزایش یافت.

افزایش ۴۰ درصدی مصرف دیتای کشور در مدت یک هفته، اتفاقی که اپراتورها خود را برای آن آماده نکرده بودند، منجربه کاهش کیفیت اینترنت شد تا جایی که زیرساخت اعلام کرد ظرفیت شبکه‌ ارتباطی اپراتورها را حدود ۳۰۰ گیگابیت‌ بر ثانیه افزایش داده است. اما با توجه به اینکه کرونا در کشور مهار نشده و تعداد مبتلایان به این ویروس روزبه‌روز افزایش می‌یابد، بسیاری از کاربران خواستار امکاناتی از جمله اینترنت رایگان برای گذراندن این اوقات در منازل بودند؛ موضوعی که وزیر ارتباطات با آن موافقت کرد و از ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان ثابت خبر داد.

سجاد بنابی -نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت- درباره پیش‌بینی‌های لازم برای ثبات کیفیت اینترنت با توجه به ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ثابت رایگان گفت: اپراتورها از هفته گذشته که بحث دورکاری شرکت‌ها و سازمان‌ها و تعطیلی مدارس مطرح شد، به افزایش ظرفیت شبکه لایه دسترسی خود اقدام کردند. زیرساخت هم در این مدت ظرفیت اپراتورها در لایه دسترسی و ظرفیت بین اپراتورها و زیرساخت را حدود ۵۰۰ گیگابیت‌بر ثانیه افزایش داده است. در لایه گیت‌وی بین‌الملل هم مشکل ظرفیت نداریم و امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد ۹ میلیونی مشترک اینترنت پهن‌باند در مقایسه با ۶۰ میلیون مشترک همراه، اظهار کرد: معمولا در هر خانه یک اینترنت ثابت وجود دارد و اگر میانگین هر خانوار را چهار نفر در نظر بگیریم، انگار ۳۶ میلیون نفر اینترنت ثابت دارند. البته فلسفه این بسته اینترنتی رایگان، تشویق به خانه‌نشینی مردم بوده است و اگر قرار بود بسته‌ای برای موبایل ارائه شود، ضمانتی وجود نداشت که مردم در خانه بمانند.

نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به اینکه آیا ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ثابت به‌مدت دو هفته عددی معقول است، توضیح داد: اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL، تانوما، یا TD-LTE مبین‌نت و ایرانسل می‌شود. در این زمان دو هفته‌ای با توجه به اینکه مصرف اینترنت بیشتر صرف تماشای فیلم و ویدیو و گوش دادن به محتوای صوتی می‌شود، این عدد منطقی به نظر می‌رسد.

بنابی با بیان اینکه همین حالا هم افراد می‌توانند نسبت به دریافت اینترنت ثابت اقدام کنند، افزود: شرکت مخابرات تقریبا در تمامی مراکز ظرفیت اضافه کرده است تا اگر کسی بخواهد اینترنت ثابت را از خود مخابرات یا بقیه FCP‌ها بگیرد، امکان واگذاری وجود داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماکه درخونه هستیم گوشی مبایل داریم چی

    • بدون نام

      آقا این اینترنت رایگان رو نخواستیم! سرعت اینترنت رو بشدت کم کردن! 100 گیگ به چه دردی می خوره وقتی حتی یه سایت ایرانی مثل برترین ها رو با زور میاره؟!!!!
      همون اینترنت خودمون بدرستی بدید اضافی نخواستیم!

    • فهیمه محسنی

      بازمعلوم نیست چه گندی میخان بزنن که اینترنت رایگان دادن مردم باخبر نشن راست میگین آب وبرق وگازرو رایگان کنید تامردم برای نون شبشون نمونن

      پاسخ ها

      • راد

        باور‌کنید اگر اب و‌برق‌و‌نون را هم مجانی کنن با شماها حرف برای گفتن دارید ابن شبکه های ال سعود شما را دیوانه خودش کرده شما گوش به فرمان ترامپ احمق هستید

    • محسن

      باووو ..میبینی سقف تراکنش بانکی رفت رو ۱۰ میلیون ...سرعت نت زیاد شدی و کلا خیلی از کارها غیر حضوری انجام میشه ...‌..وقتی میتونن ی کاری کنن ما راحت زندگی کنیم ترررر خدا بزارید راحت زندگی کنیم ....سخت نکنید ....هی شیر آب رو میبندن هی باز میکننن

    • Araz

      بنده مشترک شرکت شاتل هستم و این موضوع اینترنت رایگان کاملا دروغه، از شاتل پیگیری کردم که گفتند فقط تا آخر اسفند و در شرایطی که خودتون بسته اینترنت فعال نداشته باشی تعلق میگیره،
      یعنی این موضوع هم از اون موارد همیشگی شرطی سیستم دولتی مملکت هست،
      کل خبر دروغه.....

      پاسخ ها

      • هموطن

        منم شاتل استفاده میکنم،دوروز پیش۱۰۰گیگ رایگان شارژشد،البته مدتش را ۳۶۵روز زده حالا درسته یانه نمیدونم ،بهرحال حقیقته دروغ نیست

    • بدون نام

      چرابه معلم ها اینترنت رایگان ندادید من هر روز برای دانش آموزانم در ارتباطم ونیاز دارم ،تلفن ثابت خونه هم نداریم که استفاده کنیم .

    • شادمهر

      امکان نداره دولت رایگان چیزی به مردم بده.

    • بدون نام

      مال من که خوبه کلی فیلم دان کردم

    • بدون نام

      مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج