۹۷۰۴۲۰
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

کرونا، رهبران اروپا را به جان هم انداخت

نمایندگان پارلمان اروپا اقدام دولت های آلمان و فرانسه در ممانعت از صادرات اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا از جمله ماسک تنفسی را به منزله خودخواهی دانستند.

ایرنا: نمایندگان پارلمان اروپا اقدام دولت های آلمان و فرانسه در ممانعت از صادرات اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا از جمله ماسک تنفسی را به منزله خودخواهی دانستند.

نمایندگان پارلمان اروپا امروز (سه شنبه) بدون حضور رییس پارلمان در بروکسل تشکیل جلسه دادند تا در خصوص تدابیر ویژه برای مقابله با گسترس ویروس کرونا بحث و تبادل نظر کنند.

کرونا، رهبران اروپا را به جان هم انداخت

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، در حالی که «دیوید ساسولی» رییس پارلمان اروپا پس از بازگشت از سفر ایتالیا در قرنطینه ۱۴ روزه به سر می برد، نمایندگان پارلمان با تشکیل جسله اضطراری خواهان اتخاذ تدابیر وِیژه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا شدند.

نمایندگان از اعضای اتحادیه اروپا خواستار انعطاف پذیری بیشتر برای اجرای سیاست های مشترک شدند.

«یانس لنارسیس» کمیسر بحران اتحادیه اروپا در این رابطه گفت: ما می دانیم که در وضعیتی غیرعادی قرار داریم و برای مقابله با آن نیز باید دست به اقدامات غیرعادی بزنیم.

این در حالی است که بسیاری از نمایندگان، اقدام فرانسه و آلمان در توقف صادرات اقلام بهداشتی و ماسک تنفسی را حاکی از خودخواهی دانسته و هشدار دادند که این اقدامات تاثیرات سلسله واری در تمام اروپا می گذارد.

همچنین «استلا کریاکیدس» کمیسر سلامت اتحادیه اروپا از اعضای این اتحادیه خواست در این شرایط تجهیزات و داشته های خود را میان هم تقسیم کنند.

«سیلویا ساردونه» نماینده حزب راستگرای لیگ ایتالیا با خجالت آور خواندن اینگونه اقدامات گفت در حالی که سرنوشت برخی کشورها مانند ایتالیا به خطر افتاده برخی کشورها در اروپا چنین اقدامات شرم آوری انجام می دهند.

از سوی دیگر «مانون آوبری» از حزب چپ های فرانسه وابستگی اروپا به دارو را به باد انتقاد گرفت و گفت چرا باید بسیاری از داروهای مورد نیاز برای معالجه کرونا در خارج از اروپا تولید شود.

هنوز آلودگی ساسولی رییس پارلمان اروپا به کرونا تایید نشده است، با این حال بیماری کرونا در میان تعدادی از کارکنان اتحادیه از جمله کارمندان شورای اروپا و آژانس دفاعی اروپا مشاهده و تایید شده است.

مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حومه بروکسل نیز اولین مورد ابتلا به کرونا را مورد تائید قرار داده است. پارلمان اروپا روز سه شنبه به دلیل نگرانی از کرونا، برخلاف معمول، جلسه خود را به جای شهر استراسبورگ فرانسه در بروکسل برگزار کرد.

ویروس کرونا برای اولین بار در ۱۲ دسامبر (آذر - دی ) در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد اما پکن به طور رسمی در اواسط ژانویه (دی- بهمن) آن را اعلام کرد.

سازمان بهداشت جهانی چندی پیش برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در سطح جهان آماده باش عمومی اعلام کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ویروس کرونا باید مهار شود

    • بدون نام

      تحریمند؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج