۹۷۰۸۶۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۱۴روز در خانه بمانید تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه مردم باید از رفت و آمد در تجمعات خودداری کنند، گفت: اگر افراد ۱۴ روز در خانه‌های خود بمانند زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه مردم باید از رفت و آمد در تجمعات خودداری کنند، گفت: اگر افراد ۱۴ روز در خانه‌های خود بمانند زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع می‌شود.

فرزین رضاعی امروز(۲۱ اسفند) در برنامه تلویزیونی شبکه کردستان، با اشاره به گسترس شیوع ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مردم استان بتوانیم شیوع این ویروس را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید در خانه‌های خود بمانند، افزود: انتظار داریم هر فرد که احساس مسئولیت اجتماعی دارد این مهم را برای خود و خانواده اش رعایت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه مردم باید از رفت و آمد در تجمعات خودداری کنند، بیان کرد: اگر افراد ۱۴ روز در خانه‌های خود بمانند زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع می‌شود.

رضاعی به مبتلا شدن برخی از پرستاران و پزشکان استان به کووید ۱۹ اشاره و عنوان کرد: با این روند اگر مردم همچنان این ویروس خطرناک را جدی نگیرند تمام تخت‌های بیمارستان‌های استان به بیماران کرونایی اختصاص داده می‌شود.

وی از پزشکان، پرستاران، کادر درمان و پرنسل های بهداشتی بیمارستان‌های سطح استان قدردانی کرد و گفت: شناسایی بیماران کرونایی توسط پرنسل بهداشتی امکان‌پذیر است که افراد مشکوک را قرنطینه کرده و پیگیر وضعیت جسمی آنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه سال گذشته در پنج‌شنبه آخر سال ۱۵۰ هزار کردستانی از بهشت محمدی بازدید کردند، از مردم استان خواست با توجه به سنت مردم کردستان مبنی بر اینکه پنج‌شنبه آخر سال سر مزار عزیزانشان می روند تقاضا مندیم امسال در خانه بمانند و بیرون نروند چرا که این امر می‌تواند شیوع خطرناکی برای استان باشد.

رضاعی ذکر کرد: مردم کردستان باید به مهمانان نوروزی خود یادآوری کنند که امسال برای عید دیدنی به استان نیایند ازجمله شهرستان بیجار و قروه چراکه افراد زیادی از آن‌ها ساکن شهرهای دیگری هستند.

نماز جماعت نباید در مساجد کردستان برگزار شود

وی از روحانیون و ماموستاهای استان کردستان نیز درخواست کرد نماز جماعت و مراسمی را برگزار نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در ادامه سخنان خود گفت: در صورت فوت افراد خانواده، مراسم تدفین در مساجد و خانه‌هایشان برگزار نکنند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

رضاعی به موارد مصرف الکل در این ایام اشاره کرد و افزود: از اول اسفند تاکنون شش نفر به دلیل مصرف الکل در کردستان جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی اعلام کرد: مصرف خوارکی الکل تأثیری در مقابله و پیشگیری با ابتلا به ویروس کرونا ندارد تنها سطوح و تا حدودی دست ها را در برابر این ویروس ضدعفونی می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: مراسم چهارشنبه‌سوری نیز مانند برخی از مراسم‌ها نباید برگزار شود، شهروندان باید توجه کنند هرگونه تجمعات امکان سرایت ویروس کرونا را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج