adexo3
۹۷۲۴۲۹
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

کرونا نفس جلسات تعیین دستمزد ۹۹ را بُرید

شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار جهت تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ حقوق بگیران تامین اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار داده است و اولین جلسه قرار است امروز برگزارشود.

خبرگزاری مهر نوشت: شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار جهت تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ حقوق بگیران تامین اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار داده است و اولین جلسه قرار است امروز برگزارشود.

شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار جهت تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ حقوق بگیران تأمین اجتماعی را نیز تحت تأثیر قرار داده است و قرار است اولین جلسه این کمیته امروز برگزارشود. این در حالی است که طبق روال سالهای گذشته، در این ایام باید جلسات متعددی برگزار شده بود و بخش عمده رایزنی‌ها به انجام رسیده بود اما امسال بدلیل شیوع کرونا، جلسات به دفعات لغو شد.

اما انگونه که خبرنگار ما کسب اطلاع کرده، جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران مرکب از سه گروه شامل نمایندگان تشکل‌های کارگری، تشکل‌های کارفرمایی و ۵ نماینده دولت به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۹، امروز ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.

آنطور که فرامرز توفیقی نماینده کارگران در جلسه تخصصی کمیته دستمزد گفت، با توجه به اینکه جلسه امروز اولین جلسه در مورد تعیین میزان مزد است، مشخص نیست نتیجه جلسه چه زمانی اعلام شود، اگر قرار بر تعیین تکلیف نهایی اعداد و ارقام باشد، به احتمال زیاد جلسه تا پاسی از شب به طول خواهد کشید.

البته جلسه مربوط به تعیین میانگین هزینه ماهانه سبد معیشت خانوار کارگری با ظرفیت ۳.۳ نفر در کشور چندی پیش برگزار که در نهایت رقم ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان برای خانوار کارگری در سال ۹۹ تأیید شد. این رقم برای تعیین حداقل مزد سال آینده به شورای عالی کار که مبنای بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار است پیشنهاد می‌شود.

گفتنی است؛ حدود ۱۳ میلیون کارگر بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی در کشور وجود دارند که حدود ۸۰ درصد آنها حول و حوش حداقل حقوق مزد دریافت می‌کنند که حداقل مزد اعمال شده در سال جاری یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      40 میلیونم بیکار داریم.

    • بدبخ

      بدبخت.ترازکارگروبازنشسته.درایران.نیست.آخروقت.امروزاعلان. میکن.موکول.به.سال.جدیدرفت.بعدن.طبغ.تورم.ویک.چهارم.تورم..بماهاپرداخ.میکن

    • iran

      ما که ۱۵۱۶ تمن حقوقمون به دهم ماه نمیرسه

    • بدون نام

      اگر حداقل حقوق این مبنا باشد من کارفرما امسال شش اخراجی خواهم داشت شک نکنید چون با حق بیمه و عیدی و غیره شش میلیون هر کارگر هزینه داره
      و چون درآمد اینقدر نیست یا باید کارگاه را ببندم یا نیمه تعطیل کنم خود حمایت از کارگران بهشون حقوق بده که اینو تصویب میکنن

      پاسخ ها

      • کارگر

        همیشه شما کار فرماها همین بهونه هارو میارید تا حقوق کارگر منصفانه نشه
        کارگر بیچاره حقوقش تا 10ام هم نمیرسه
        درصورتی که شما وضعت بد نیست مشکلی هم نداری
        اینارو میگید ک افزایش حقوق ندن
        حق کارگر بیشتر ازایناس
        بیشتر از اینا دارن کار میکنن
        چقد شما بی انصافید

    • همیشه خلیج فارس

      کارفرمایان عزیز مثل اینکه یادتون رفته کل حقوق کارگراتون با هزینه ناهار و ایاب و ذهاب 7 درصد از کل سودتونه ! موقع افزایش حقوق که میرسه همتون تهدید به اخراج میکنید !!! از خدا بترسید که حق کارگر خوردن نداره

    • بدون نام

      از مسولین خواهش میکنم حقوق کارگراو بازنشستگان مستمر بگیران تامین اجتماعی رو افزایش بدین بخدا حقوقمون پنج روز دوام نمیاره نمیشه زندگی رو چرخوند همیشه خدا از خونواده هامون شرمندیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج