جاباما
۹۷۲۴۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مدیرانی که نامشان در جیب احمدی نژاد ماند

گزارش بازرسی از اتفاقاتی که در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس رخ داده روز به روز ابعاد جدیدی تری از یک فساد اقتصادی در این سازمان فاش می کند. حالا به تمام فسادهای اقتصادی در دولت گذشته رئیس دولتش مدام از در جیب داشتن اسامی مفسدان سخن می گفت، یک فساد اقتصادی هم اضافه شده است.

مجله مهر: گزارش بازرسی از اتفاقاتی که در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس رخ داده روز به روز ابعاد جدیدی تری از یک فساد اقتصادی در این سازمان فاش می کند. حالا به تمام فسادهای اقتصادی در دولت گذشته رئیس دولتش مدام از در جیب داشتن اسامی مفسدان سخن می گفت، یک فساد اقتصادی هم اضافه شده است.

آذرماه سال ۸۹ آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه از اقداماتی که یکی از استانداران دولت احمدی نژاد در استان فارس انجام می داد گلایه کرد و گفت که «چگونه می توان چنین فردی را بدون هیچ تجربه مدیریتی به عنوان استاندار این منطقه مهم منصوب کرد و همه این کارها نیز از سوی کسی که هیچ مسئولیتی ندارد و کارها را پس و پیش می کند انجام شود.این فردی که هیچ مسئولیتی ندارد افراد حزب الهی ما را درو می کند و طرد می کند.

این در حالیست که هر چه ما داریم از حزب الله است و این اقدامات تضعیف حزب الله است» سه سال بعد از آن ماجرا حالا یک اتفاق دیگر استان فارس و مدیران این استان را در مرکز توجهات قرار داده است. رئیس سازمان بازرسی کل کشور از یک حق ماموریت ۱۲ میلیاردی پرده برمی دارد، دادستان کل کشور از دستگیری ۵ نفر در این رابطه خبر می دهد، رسانه ها از رئیس جهاد کشاورزی یاد می کنند اما رئیس جهاد کشاورزی این استان دریافت حق ماموریت برای خودش را تکذیب کرده است.

از کشف های احمدی نژاد

مهرداد خرد که رسانه ها از او به عنوان مدیری که این حق ماموریت را گرفته نام می برند،از مدیران دوران احمدی نژاد در سازمان جهاد کشاورزی است. برخی سایت های خبری محلی شیراز از او به عنوان قوی ترین حامی احمدی نژاد در استان فارس در سال ۸۸ یاد می کنند. حتی ادعا شده است او با صادق خلیلیان وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد مشکلاتی داشت اما همچنان در این پست ماند تا در این دولت برکنار شود.

مهرداد خرد رئیس سابق جهاد کشاورزی فارس در حاشیه مراسم تودیع خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل بروز اختلاس ۱۲میلیاردی طی مدت مشخص تأکید کرد: به هیچ عنوان چنین حرفی را قبول ندارم و تمام افرادی را که اینگونه درمورد من قضاوت می کنند، به خدا واگذار کرده ام. او در پاسخ به سوال دیگری درخصوص مالکیت اتوبوس های خصوصی شیراز نیز گفت: در طول دوران زندگی خود حتی یک دستگاه مینی بوس هم شراکتی نداشتم چه رسد به اینکه اتوبوس های خصوصی شیراز در مالکیت من باشد.

گوسفندها هم گم شده اند

توضیحات جعفر قادری نماینده مردم شیراز درباره این پرونده، اما زوایای دیگری از آن روشن کرده است. قادری می گوید: براساس توضیحات ارائه شده از سوی مدیرکل محترم بازرسی فارس، گرفتن ۱۲ میلیارد تومان حق ماموریت توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی غلط است و آقای سراج هم چنین مطلبی را بیان نکرده‌اند،‌ این رقم کل ماموریت‌های دریافت شده توسط تمام پرسنل آن سازمان طی سه و نیم سال گذشته است.

بیشترین حق ماموریت و اضافه‌کاری دریافت شده در سال گذشته مربوط به معاون اداری و مالی بوده و بیشترین میزان طی سه سال و نیم گذشته حدود ۵۲ میلیون تومان و مربوط به سال ۹۱ بوده است، البته در بین‌ ماه‌های سال بیشترین میزان پرداختی مربوط به تیرماه امسال و مربوط به مسئول نام برده شده به میزان ۷ میلیون تومان بوده است.

اما قادری به یک نکته دیگر در این پرونده اشاره می کند؛ ۲۰۰ راس گوسفند هم گم شده است. او می گوید در گزارش بازرسی فارس موضوع کم شدن ۲۰۰ راس گوسفند داده شده به یکی از سازمان‌های مرتبط با جهاد کشاورزی نیز آمده است. او می گوید: یکی از موارد ذکر شده، صدور ۵۰۰ میلیون تومان فاکتور از باشگاه جهادکشاورزی و دریافت این مبلغ از سازمان بوده که بعد از ورود بازرسی، مبلغ بازگردانده شده است. حدود ۲۰۰ میلیون تومان پولی که باید به‌ حساب خزانه واریز می‌شده، به حساب دیگری در جهادکشاورزی واریز شده بود که با تذکر سازمان بازرسی، به حساب خزانه واریز شده است.

سراج چه می گوید

اولین بار ناصر سراج از این پرونده سخن گفت. رئیس سازمان بازرسی که او را رسانه ها با دادگاههای فساد سه هزار میلیاردی می شناسند در همایش اقتصاد مقاومتی گفت: در یکی از استانها فردی ۱۲ میلیارد تومان بدون اینکه به ماموریت برود حق ماموریت دریافت کرده است. این فرد همچنین ۵۳۰ میلیون تومان پول غذا به حسابش واریز شده است.

سراج خاطرنشان کرد:همچنین در پرونده دیگری که در یکی از استان های کشور تشکیل شده است عده ای ۷۰ میلیارد تومان حقوق عوارض دولتی را در خصوص گمرک پرداخت نکرده اند. احتمال می دهیم ارزش مالی این پرونده به یکصد میلیارد تومان برسد.افراد در این پرونده فیش های گمرک را با استفاده از فتوشاپ، جعل می کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج