adexo3
۹۷۴۲۳۴
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

۱۰ پیش‌شرط مورد نیاز برای جهش تولید

رییس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید برای جهش تولید، اقتصاد ایران به ۱۰ پیش‌نیاز مهم احتیاج دارد.

ایسنا: محمد لاهوتی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: نخستین موضوعی که باید در این مسیر به آن توجه کرد، رفع واقعی موانع تولید است. همانطور که در سال‌های پیش نیز مطرح بوده، در مسیر تولید در ایران موانع مختلفی وجود دارد که برای ثبت جهش تولید باید به شکل واقعی آنها را برطرف کرد. دومین عامل که در کنار عامل نخست تعریف می‌شود، بهبود محیط کسب و کار است.

وی با بیان اینکه باید شرایط برای امنیت خاطر سرمایه‌گذاران فراهم باشد، بیان کرد: سومین عامل در این مسیر مبارزه با فساد است. این مسئله می‌تواند به کاهش فشارها بر سرمایه گذاران و ایجاد امنیت برای آنها منجر شود که چهارمین عامل در این حوزه به شمار می‌رود.

این عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: عامل پنجم در رسیدن به این هدف، اجرا و نظارت دقیق بر قوانین حوزه تولید و تجارت است؛ موضوعی که می‌تواند به ایجاد رقابت واقعی میان فعالان اقتصادی و کاهش فضای رانت و فساد بیانجامد. موردی که به ششمین پیش نیاز یعنی ایجاد فضای رقابتی و غیر رانتی منجر می‌شود.

لاهوتی اضافه کرد: اصلاح سیاست‌های بانکی و ثبات در قوانین دو عامل مهم دیگری است که در این بخش اهمیت دارند. تغییر مداوم قوانین و عدم حمایت درست از تولیدکنندگان عواملی است که می‌تواند برای آنها مشکل ساز شود یا آنها را دلسرد کند؛ از این رو توجه به این دو موضوع نیز اهمیت فراوانی خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت توجه به صادرات، اظهار کرد: حمایت از تولید صادرات محور دیگر عامل اثرگذار در مسیر رسیدن به جهش تولید خواهد بود. این موضوع خود به گسترش بازارهای هدف نیاز دارد که باید برای دست یابی به آن برنامه ریزی کرد و در تمامی دستگاه‌ها فعال شد. در صورت توجه دستگاه های اجرایی به این پیش‌نیازها، می‌توان امیدوار بود که جهش تولید اجرایی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر بنده شایسته سالاری و کیفیت دو عامل مهم در جهش تولید به حساب میان.. شایسته سالاری یعنی استفاده بهینه از منابع در جهت شکوفایی تولید و کیفیت یعنی نمره قابل قبول... الان مبارزه با فساد که می‌فرمایند به نظرم می‌توان در قالب شایسته سالاری جای داد چرا که باید افراد صاحبان مشاغل و بنگاه های کوچک و بزرگ شناسایی کرد و آنها را در مسیر رونق تولید یاری داد. به نظر بنده باید وزارت جهاد را به وزارت تولید تغییر نام داد.مشکل کشور ما این اینست که هر کس جای خودش نیست.

    • بدون نام

      چون هیچکدام از این پیش شرط ها قابل
      اجرا نمیباشد و خود نگارنده هم میداند که
      غیر ممکن است در این سیستم کار درست
      و قانونی انجام شود بنابراین جهش تولید
      از همین الان محکوم به شکست است مثل
      شعار های سالهای قبل...

    • بدون نام

      ۱-زمانی تولید افزایش پیدا میکنه که تقاضا زیاد باشه، تقاضا زمانی بالا میرود که کالا و خدمات مورد نیاز، با کیفیت و قیمت کمتری به متقاضی ارائه شود.۲-حذف دلال های کلان! ۳- هدایت پولها بسمت بازارهای مولد نه تورم زا.۴- افزایش صادرات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر اصلا توی ایران هیچ وخت تولید رونق پیدا نمیکنه چون مافیا داریم

    • بدون نام

      نمیدانم چرا بجای شعار دادن جوانان ونیروهای کاری را تشویق به تلاش وکار بیشتر مثل مردم کره وژاپن نمی کنند .

    • آزاد

      یک شرط در این چهل سال کافی بود تا کشور اینگونه به نابودی و فساد کشیده نشود ،آ نهم پاسخگوئی تمام مسئولین به قانون و.نبودن استثنا در مورد هیچ کس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج