۹۷۴۳۲۷
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

فوت ۲ بیمار مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲ مورد مرگ قطعی مبتلا به کرونا در شهرهای دهدشت و باشت اعلام شده و ۲ مورد مرگ دیگر، مشکوک به کرونا در استان گزارش شده است که هنوز اعلام قطعیت آنها تایید نشده‌اند.

خبرگزاری ایرنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲ مورد مرگ قطعی مبتلا به کرونا در شهرهای دهدشت و باشت اعلام شده و ۲ مورد مرگ دیگر، مشکوک به کرونا در استان گزارش شده است که هنوز اعلام قطعیت آنها تایید نشده‌اند.

پرویز یزدان پناه روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: شایعه مرگ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان دنا نیز صحت ندارد و در این باره از مردم می خواهیم که به شایعات توجه نکنند و اخبار را تنها از سایت خبری دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پیگیری کنند.

وی افزود: تاکنون ۵۳۰ نمونه به آزمایشگاه های تهران و شیراز ارسال شده که بر اساس یافته های جدید آزمایشگاهی شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا به ۷۳ مورد رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد ۳۸ بیمار کرونایی در بویراحمد، ۱۶ بیمار در کهگیلویه، ۱۰ بیمار در چرام، ۷ بیمار در گچساران، ۱ بیمار در دنا و یک مورد در باشت هستند.

یزدان پناه بیان کرد: بیشتر موارد جدید مبتلا به کرونا در این استان از اعضای خانواده بیماران کرونایی بودند که بر این اساس تعداد کلنی ها در استان محدود بوده و با همکاری هر چه بیشتر مردم می توان در پیشگیری از پراکندگی بیماری گام های اساسی برداشته شود.

وی ابراز داشت: به دلیل شروع پیک شیوع کرونا و فرا رسیدن ایام نوروز افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان پیش بینی می شد و در این ایام علی رغم هشدارهای اعلام شده باز هم مسافران زیادی به استان سفر می کنند و نیز برخی از هم استانی های ساکن در دیگر استان ها به این استان بازگشته اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیماری های ویروسی در فصول سرد ایجاد می شوند و افزایش دما تاثیر چندانی بر کرونا نخواهد داشت و دما فاکتور تعیین کننده‌ای برای کاهش بیماری نیست.

یزدان پناه از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست که گمان نکنند این بیماری با گرم شدن هوا از بین می رود و در رعایت اصول بهداشتی دقت بیشتری کنند.

وی گفت: سخت‌گیری‌ها برای ورود و خروج افراد از استان و حتی در خیابان ها افزایش یافته است و افرادی که بدون دلیل و ضرورتی به استان سفر می‌کنند، باید در این رابطه پاسخگو باشند.

بر اساس نتایج و یافته های آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز ۹۶۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۰۶۱۰ نفر افزایش یافت.

۷۶۳۵ نفر از بیماران بیماری کرونا در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

با جان باختن ۱۲۳ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۵۵۶ نفر رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا هر استانی خودشو قرنطینه کنه
      تمومش کنید

    • بدون نام

      بابا هر استانی خودشو قرنطینه کنه
      تمومش کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج