۹۷۹۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

پیش‌بینی یک کارشناس از قیمت ارز در سال ۹۹

مرتضی ایمانی‌راد می‌گوید: قیمت ارز و بازار ارز همچنان پیشرو در اقتصاد ایران خواهد بود بنابراین تغییرات قیمتی بخش بورس، مستغلات، خودرو گروه‌های کالایی، اوراق بدهی و طلا را می‌توان با کمک قیمت ارز و پیش‌بینی قیمت ارز در داخل کشور برآورد کرد.

خبرآنلاین: مرتضی ایمانی‌راد می‌گوید: قیمت ارز و بازار ارز همچنان پیشرو در اقتصاد ایران خواهد بود بنابراین تغییرات قیمتی بخش بورس، مستغلات، خودرو گروه‌های کالایی، اوراق بدهی و طلا را می‌توان با کمک قیمت ارز و پیش‌بینی قیمت ارز در داخل کشور برآورد کرد.

مرتضی ایمانی‌راد، اقتصاددان:

*پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۹ اقتصاد ایران همراه با تورم و رکود باشد، نرخ رشد اقتصادی حوالی صفر قرار بگیرد، حجم صادرات و واردات افزایش نداشته و ما با یک نوع انقباض تجارت خارجی مواجه شویم، نرخ تورم در سال آینده دو رقمی و بالای ۲۰ درصد خواهد بود.

*ناکافی بودن درآمدهای حاصل از صادرات نفت و مشکلات مرتبط با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه و سخت‌تر شدن انتقال درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی فشار بر بازار ارز ایران را بالا می‌برد. همچنین فشارهای قابل توجهی نیز از ناحیه اقتصاد جهان بر اقتصاد ایران وارد خواهد شد.

* مهم‌ترین فاکتور در سال ۹۹ که نرخ ارز را بشدت تحت تاثیر قرار خواهد داد ارتباط ایران با آمریکا و در نتیجه با منطقه خاورمیانه است. ما مشکل صادرات نفت خام را به بازارهای جهانی داریم، با توجه به قرار گرفتن در لیست سیاه FATF دریافتی حاصل از صادرات نفت و صادرات غیرنفتی مشکل‌تر خواهد شد.

* با بهره‌گیری از توانمندی‌های گذشته و با دیدن تحولات فاندامنتال محتمل در سال ۹۹، برآورد کردیم که نرخ برابری دلار در مقابل ریال بین ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان متغیر خواهد بود.

*به نظر می‌رسد دریافتی‌های ارزی کشور در سال آینده کاهش پیدا کند و فشار واردات کماکان بر منابع ارزی وجود داشته باشد. بنابراین نوسانات نرخ ارز در این سال دور از انتظار نیست. برای مقایسه می‌توان گفت که نوسانات نرخ ارز در سال ۹۹ از سال ۹۸ بیشتر خواهد بود.

* موتورهای محرک افزایش نرخ ارز در سال ۹۹، اول افزایش نقدینگی و کسری بودجه دولت به میزان بسیار زیاد، دوم کاهش صادرات و فشار واردات منابع ارزی کشور و سوم افزایش تقاضا برای خروج سرمایه از کشور است. ولی از طرف دیگر بالا رفتن نرخ ارز به دلیل ملاحظات، کشش‌پذیری قیمتی تقاضای واقعی را پایین خواهد آورد و اجازه نمی‌دهد که قیمت دلار در رقم بسیار بالایی قرار بگیرد.

*به دلیل کنترل‌های شدید دولت و بانک مرکزی در سال آینده پیش‌بینی می‌شود که تقاضای سفته بازی در بازار ارز محدود باشد. بر اساس روندهای چند ساله و برازش این روندها برای سال ۹۹، پایین‌ترین قیمتی که نرخ ارز در ایران می‌تواند داشته باشد ۸۲۰۰ تومان است.

* نرخ ارز در بازار ایران در سال ۹۹ در حال افزایش خواهد بود و چنین افزایش فرصت قابل توجهی را بر اقتصادی را فراهم خواهد کرد. مدیران و صاحبان کسب‌وکارها از نرخ‌های بالای روند ارز در سال آینده می‌توانند استفاده کنند تا فعالیت بین‌المللی خود را گسترش دهند. فعالیت بین‌المللی همراه با مشکلات جدی است ولی سودهای قابل‌توجهی در این‌گونه فعالیت‌ها وجود دارد.

* قیمت ارز و بازار ارز همچنان پیشرو در اقتصاد ایران خواهد بود. بنابراین تغییرات قیمتی بخش بورس، مستغلات، خودرو گروه‌های کالایی، اوراق بدهی و طلا را می‌توان با کمک قیمت ارز و پیش‌بینی قیمت ارز در داخل کشور برآورد کرد. اگر قیمت دلار بالاتر از ۱۵ هزار تومان قرار بگیرد، قیمت ارز نقش راهبر را در اقتصاد ایران بازی می‌کند، در این شرایط سایر قیمت‌ها به میزان قابل‌توجهی از تغییرات نرخ ارز تبعیت می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نرخ ارز دلار تا دویست و پنجهزار تومان خواهد رفت .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با این طیف اصولگرا که تا 1499 ریاست جمهوری هم قبضه می کنند ببنیم در این گود چند مرده حلاجند

      • امیر

        دیویست و شیش...

      • بدون نام

        نوشابه زیاد نخور.

    • بدون نام

      جالبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای کارشناس، خداوکیلی چند گرفتی ‌از اربابان آمریکای تا سیاه نمایی کنی؟؟؟؟؟؟چرا آمریکارا محکوم نمی کنید که چرا تحریم کرده ‌؟چرا فکر میکنید ‌ماباید تسلیم شویم؟؟چرا همه چیز را به لوایح ننگین ربط میدهید ؟چرا به عدم مدیریت ‌داخلی و عدم استفاده از قابلیتهای داخلی اشاره نمی کنید چرا دلار را از مراودات حذف نمی کنیم ‌.وووووووووووو.این خودتحقیری را تمام کنید ‌

    • بدون نام

      ایران و ایرانی دلسوز ندارد. وطن پرست باید باشد تا وطن حفظ شود. آقایان عاشق ایران و ایرانی نیستند قلب آنها برای بهشت می تپد. آنها عاشق جایزه بزرگ خدا برای خودشان هستند و ایران وایرانی وسیله‌ای بیش نیست.

    • ناصر

      برترین ها هر چرتی را پخش نکن نرخ دلار تا دویست و پنجاه هزار تومان میره یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      این دوستانی که اعتراض میکنند این کارشناس عدد بی ربطی رو گفته ، آیا ۵ سال پیش میتونستند باور کنن امروز دلار چند میشه ؟ اگر اون موقع چنین قیمتی رو بیان میکردی ، میگفتن چقدر از ارباب آمریکائیت گرفتی اینا رو بگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج