adexo3
۹۸۰۵۸۸
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

واشنگتن آماده مذاکره تسلیحاتی با پکن و مسکو

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این کشور آماده مذاکره با روسیه و چین درباره توافقنامه تسلیحاتی جدید است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت در صورتی که پکن و مسکو معیارهای آمریکا را رعایت کنند، واشنگتن آماده مشارکت در مذاکره تسلیحاتی با این دو کشور است.

وی که با خبرگزاری «تاس» روسیه مصاحبه می‌کرد، افزود: «رئیس جمهور به ما دستور داده تا گسترده‌تر از پیمان "استارت" جدید فکر کنیم که شامل چین و روسیه در گام بعدی ما باشد. ما آماده مذاکره با روسیه و چین درباره کنترل تسلیحات هستیم تا به معیارهایمان برسیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «دولت در حال ارزیابی احتمال توسعه پیمان استارت جدید بوده تا تهدیداتی که امروز با آن مواجه هستیم و تغییر فضای امنیتی و اعلام روسیه مبنی بر هیچگونه پیش شرط برای توسعه آن را در نظر بگیریم.»

یکی دیگر از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته واشنگتن پیشتر از پکن دعوت رسمی کرده تا وارد مذاکرات راهبری درباره موضوعات امنیتی شود این در حالی است که دور اخیر رایزنی‌ها با روسیه درباره این موضوع در ماه ژانویه (دی ماه) برگزار شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «آمریکا آخرین دور دیدار خود درباره گفت‌وگوی امنیتی راهبردی را در ماه ژانویه ۲۰۲۰ با روسیه برگزار کرد. ما به چین نیز چنین پیشنهادی دادیم اما هنوز نپذیرفته است.»

آوریل سال ۲۰۱۰، «دیمیتری میدویدیف» رئیس جمهور سابق روسیه و «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در پراگ جمهوری چک توافق نامه استارت جدید را که برای کاهش تسلیحات هسته‌ای بود امضا کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای همه بهتره که پیمانی جهت منع سلاح های هسته ای،امضاشود!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیولوژیک و سایر سلاحها هم هست

      • بدون نام

        بیولوژیک و سایر سلاحها هم هست

    • مردم

      اینطور که معلومه دیگه دوره سلاحهای اتمی و غیره تموم شده و جنگ با سلاحهای بیولوژیکی و مشابه آن که تخریبی نیستند و فقط کشنده هستند شروع شده... ولی این نوع خیلی کثیف و نامردیه ... مثل ما که حشرات را با سم پاش ها می کشیم حالا نوبت خودمون شده.. خدا رحم کنه از این به بعد باید منتظر چه نوعهایی از این سلاحها باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج