۹۸۰۶۷۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

روسیه: اوپک پلاس به توافق جدید دست یافت

در حالی که پیشتر اعلام شده بود اعضای اوپک پلاس در انتظار نظر مساعد مکزیک برای رسیدن به توافق جدید هستند، وزیر انرژی روسیه در برنامه زنده تلویزیونی خبر داد که توافق جدید اوپک پلاس سرانجام حاصل شد.

ایرنا: در حالی که پیشتر اعلام شده بود اعضای اوپک پلاس در انتظار نظر مساعد مکزیک برای رسیدن به توافق جدید هستند، وزیر انرژی روسیه در برنامه زنده تلویزیونی خبر داد که توافق جدید اوپک پلاس سرانجام حاصل شد.

الکساندر نوواک اظهار داشت: اعضای اوپک پلاس سرانجام به توافق جدید دست یافتند و این توافق به مدت دو سال و تا تاریخ یکم ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی تداوم خواهد داشت.

گفتنی است، کشورهای عضو اوپک پلاس پنجشنبه شب در نشست ویدئویی به توافقی برای کاهش تولید نفت خام و کمک به بهبود بازار متلاطم آن دست یافتند اما مکزیک در برابر نهایی شدن آن مانع ایجاد کرد در نتیجه این توافق مشروط به رضایت این کشور شد.

روسیه: اوپک پلاس به توافق جدید دست یافت

عصر روز جمعه برخی رسانه های بین المللی به نقل از رئیس‌جمهوری مکزیک اعلام کردند که این کشور بر سر کاهش تولید نفت با آمریکا و کشورهای عضو اوپک پلاس به توافق رسیده است تا آخرین مانع بر سر راه رسیدن به توافق برداشته شود.

براساس گزارش رسانه های روسی، اعضای اوپک پلاس توافق کردند که از اول می تا پایان ژوئن (۱۲ اردیبهشت تا دهم تیر) تولید نفت خام را به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

این رقم از اول ماه ژوئیه (یازدهم تیر) به هشت میلیون بشکه کاهش یافته و تا پایان سال جاری ۲۰۲۰ این روال ادامه خواهد داشت.

طبق این توافق، همچنین از اول ژانویه ۲۰۲۱ تا پایان آوریل ۲۰۲۲ این رقم تغییر خواهد کرد و به شش میلیون بشکه خواهد رسید.

عربستان و روسیه توافق کرده اند که هر دو کشور مجموعا پنج میلیون بشکه در روز و سایر کشورهای اوپک پلاس نیز پنج میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.

روسیه در زمان حاضر روزانه بیش از ۱۲ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که بیش از نصف این مقدار به صورت نفت خام یا فرآورده‌های نفتی به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

این توافق شامل ۲۳ کشور است. 10 کشور الجزایر، آنگولا، کنگو، گینه استوایی، گابن، عراق، کویت، نیجریه، عربستان سعودی و امارات عضو اوپک هستند و جمهوری آذربایجان، بحرین، برونئی، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، روسیه،سودان و سودان جنوبی 10 کشور غیر اوپکی این توافق به حساب می آیند.

سه کشور ایران، لیبی و ونزوئلا اگر چه عضو این سازمان هستند اما به دلیل تحریم های آمریکا همچنان از کاهش تولید معاف هستند.

به گفته وزیر انرژی روسیه، شرکت کنندگان اوپک پلاس گزینه های مختلفی را برای مدت توافق بررسی کردند و در نهایت دو سال را موثرترین مدت در نظر گرفتند.

وی تاکید کرد که اعضا بسته به وضعیت بازار قادر به تمدید مدت یا تکمیل موعد مقرر خواهند بود.

وزیر انرژی روسیه در ادامه خواستار تشکیل کمیته‌ای در گروه ۲۰ کشور صنعتی موسوم به جی۲۰ برای برقراری ثبات در بازار جهانی نفت شد و اظهار داشت: همکاری کشورهای عضو این گروه در مساله کاهش تولید نفت را امری مهم و ضروری می دانیم.

نوواک از وزیران انرژی کشورهای جی۲۰ دعوت به اقدامات هماهنگ برای تثبیت بازار جهانی نفت کرد و گفت: برای این منظور و نظارت بر اوضاع بازار نفت، تشکیل کمیته‌ای ویژه در چارچوب گروه جی‌۲۰ در حال بررسی است که در آن همه کشورهای علاقه‌مند و آژانس‌های انرژی می‌توانند شرکت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این توافق دور از ذهن اعضای مختلف اوپک و غیراوپک از برکات کرونا هست ، وقتی نیاز جدی و واقعی است سیاست بازی به کمترین حد خود میرسه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج