اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۸۲۰۶۴
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

رنگ کرونا در ۳۱ استان کشور

وزارت بهداشت وضعیت اپیدمی استان‌ها را در سه دسته‌بندی «بروز بالا»، «بروز متوسط» و «بروز کم» با سه رنگ قرمز، زرد و سبز دسته‌بندی کرده است. بررسی وضعیت اپیدمی استان‌ها در وزارت بهداشت چند نکته قابل‌توجه را نشان می‌دهد: اکثر استان‌های با بروز بالا در قسمت مرکز ایران قرار دارند. در این بخش روند بیماری در اکثر استان‌ها نظیر تهران، اصفهان، البرز، قزوین و یزد نزولی شده است، اگرچه در قم پیش‌بینی یک موج خفیف شده است.

دنیای‌اقتصاد: وزارت بهداشت وضعیت اپیدمی استان‌ها را در سه دسته‌بندی «بروز بالا»، «بروز متوسط» و «بروز کم» با سه رنگ قرمز، زرد و سبز دسته‌بندی کرده است. بررسی وضعیت اپیدمی استان‌ها در وزارت بهداشت چند نکته قابل‌توجه را نشان می‌دهد: اکثر استان‌های با بروز بالا در قسمت مرکز ایران قرار دارند. در این بخش روند بیماری در اکثر استان‌ها نظیر تهران، اصفهان، البرز، قزوین و یزد نزولی شده است، اگرچه در قم پیش‌بینی یک موج خفیف شده است.

در این گزارش آمده است:

* نکته قابل‌توجه اینکه تمام استان‌های با میزان بروز بالا به جز مازندران، در مرکز کشور قرار گرفته است. در استان تهران، به‌عنوان شلوغ‌ترین استان روند مختصر نزولی گزارش شده است. در اصفهان ناسازگاری داده دیده می‌شود، اما به‌نظر روند نزولی است.

* این روند عینا در البرز نیز تکرار شده است. در روزهای اخیر میزان مرگ در استان قم افزایش داشته که می‌تواند نشان‌دهنده «یک موج خفیف جدید» باشد. در مازندران و قزوین نیز روند نزولی شده است. بنابراین به‌نظر می‌رسد که در استان‌های با بروز بالا، روند بیماری در مسیر کاهشی باشد، اما باید دید با توجه به باز شدن کسب و کارها در این استان‌ها، آیا این روند نزولی ادامه خواهد داشت یا دوباره شاهد روند افزایشی خواهیم بود.

* در برخی از این استان‌ها نظیر خراسان‌جنوبی و ایلام احتمال موج اپیدمی وجود دارد. در کرستان و آذربایجان غربی روند صعودی ثبت شده است. اما در استان گلستان و گیلان که جزو استان‌های درگیر در روزهای نخست بودند، شرایط نزولی حکمفرما شده است. در استان اردبیل اگرچه روند کاهشی دیده می‌شود، اما شاید کم شماری موارد ابتلا روی داده باشد. در خراسان شمالی نیز روند نزولی است، اگرچه ناسازگاری در داده‌ها نیز دیده می‌شود.

* در بخش دیگر، استان‌های با بروز کم طبقه‌بندی شدند. اکثر این استان‌ها به جز همدان، خراسان‌رضوی و کرمانشاه جزو استان‌های جنوبی کشور هستند. شاید یکی از این دلایل به خاطر این باشد که در این استان‌ها دمای هوا بالاتر از سایر استان‌ها است. از سوی دیگر، این امکان نیز وجود دارد که در این استان‌ها سطح بیماری‌یابی نسبت به استان‌های دیگر کمتر باشد. تراکم کمتر جمعیت نیز باعث شده که در این استان‌ها شرایط بهتری تجربه شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بین این استان‌ها، همدان دارای یک روند نزولی بوده، آما در روزهای اخیر افزایش موارد مرگ و ابتلا مشاهده می‌شود که نیاز به بررسی در روزهای بعد دارد. دیگر استان‌هایی که روند نزولی را تجربه کرده خوزستان، هرمزگان و کرمان بوده است. در خراسان‌رضوی گزارش شده که شرایط از پیک گذر کرده است، اما چهارمحال و بختیاری احتمالا در پیک اپیدمی قرار گرفته است.

* در کرمانشاه بعد از چند روز روند افزایشی، کاهش موارد در روزهای اخیر نیاز به بررسی وجود دارد. در بوشهر ناسازگاری داده‌ها نشان از کم بودن داده‌ها عنوان شده است. همچنین در سیستان‌وبلوچستان، روند افزایشی اخیر موارد مرگ به همراه کاهش روند صعودی موارد می‌تواند نشان‌دهنده عبور از پیک اول باشد. به‌طور کل نیز در این گزارش عنوان شده که روند نزولی مشاهده می‌شود، البته باید کم‌شماری جدی شمرده شود. در مجموع می‌توان عنوان کرد که شرایط در استان‌های پرجمعیت و مرکزی نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده، اما در هر صورت امکان افزایش میزان مبتلایان نیز وجود دارد.

* در استان‌های مرزی کشور میزان شیوع متوسط گزارش شده است، این موضوع دو معنی دارد، یا اینکه این استان‌ها از پیک بیماری فاصله گرفته‌اند یا اینکه در روزهای آینده وارد پیک خواهند شد. اما درخصوص استان‌های با شیوع پایین می‌توان دریافت که عمدتا این استان‌ها وضعیت مشخصی ندارند و داده‌های آماری در برخی از این استان‌ها، مناسب نیست. بنابراین نیاز است که در این استان‌ها بیماریابی به شکل فعال‌تری نسبت به گذشته صورت گیرد.

رنگ کرونا در ۳۱ استان کشور

رنگ کرونا در ۳۱ استان کشور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمیشه....بصورت نفر اعلام میکردید...هراستان را ....تا بارنگ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترسناکترمیشد

    • سنگنورد

      مجبورید راجع به خراسان رضوی مبالغه کنید
      رنگ مشهد باید جگری باشه نه سبز.!!!

    • بدون نام

      چرا هر استان رو با اعداد مبتلا نمیگید؟

    • سعید الله داد از محلات

      خود مردم هیچ کمکی نمیکنند فقط منتظر هستند که دولت برایشان کاری انجام دهد مخصوصا آنهایی که تهران زندگی می کنند همچی راحاظر کرده واماده می‌خواهند و مدام نق میزنند که دولت برایشان کاری انجام نمیدهد خودمان هم باید کمک کنیم مراعات کنیم

    • بدون نام

      اینامخصوص به صورت تعدادنفرنمیگن ابروشون میره چون نمیتونن کنترولش کنن

    • بدون نام

      زمانی میشه به این آمارها دلخوش بود که کشور در حال قرنطینه باشه و حداقل در سطح ۹۰درصد هم رعایت بشه.اگه در یک شهر یک ناقل هم باشه در ظرف یکماه میتونه ۵۰درصد شهر دوباره آلوده کنه.
      مطمئن هستم اگر آمارها درست باشه هم دوباره اپیدمی شدیدتری پیش رو داریم.ملت تاکنون هست و نیستشون برای کشور داده اند اکنون وقت اون رسیده کشور برای نجات ملت دست بکار بشه

    • بدون نام

      آقای سخنگو به این رنگها دلخوش نباش.تداوم و نزولی بودن شرط است اگر یکهفته ای مدام در حال نزول بود میتوان اعتماد کرد ولی با عادی اعلام شدن امور کشور از طرف دولت بعید میدانم سرانجامی داشته باشه..از قدیم گفته اند شاهنامه آخرش خوش است

    • amir

      فقط کرمانشاه عشقه ایول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج