adexo3
۹۸۵۷۲۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

زندگی ما پس از بحران کرونا چه تغییراتی می‌کند؟

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور معتقد است، تغییر سبک ارتباطات، فرهنگ و اقتصاد از مهمترین آثار و نتایج‌ دوران گذار از بحران کرونا محسوب می‌شود، گرچه برخی آسیب‌های روانی همچون وسواس و اضطراب نیز در جهان پساکرونا بروز می‌یابد.

ایرنا نوشت: رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور معتقد است، تغییر سبک ارتباطات، فرهنگ و اقتصاد از مهمترین آثار و نتایج‌ دوران گذار از بحران کرونا محسوب می‌شود، گرچه برخی آسیب‌های روانی همچون وسواس و اضطراب نیز در جهان پساکرونا بروز می‌یابد.

محمد حاتمی روز پنجشنبه در خصوص ماحصل گذار از بحران کرونا اظهار داشت: برخی از اختلالات روحی و روانی نظیر وسواس، اضطراب و افسردگی به دلیل تغییر سبک زندگی و کاهش درآمدهای اقتصادی در دوران پساکرونا افزایش پیدا می کند.

وی افزود: برخی اقشار جامعه همچون بازماندگان قربانیان کرونا و شماری از کارگران که موقعیت‌ اجتماعی (شغلی) و کسب درآمد آنها تحت تاثیر قرار گرفته، و به طور حتم آسیب و تبعات مخرب این مسئله در جهان پساکرونا بروز می‌کند.

حاتمی تاکید کرد: گاه برخی اختلافات خانوادگی هم که به جهت شماری از محدودیت‌ها همچون قرنطینه خانگی بروز می‌کند، در دوران گذار از کرونا خاموش است و در جامعه پساکرونا تجلی می‌یابد.

حاتمی ادامه داد: در جهان پساکرونا اما به همراه برخی آثار و نتایج مخرب، اقتصاد، فرهنگ و ارتباطات متحول می‌شود و تغییر سبک فرهنگ، ارتباطات و اقتصاد برای جوامع آثار و نتایج متعددی را به همراه می‌آورد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین نظیر اینترنت و تلفن به منظور برگزاری جلسات و همایش‌ها و آموزش زندگی بشر را تسهیل و بهره‌وری را ارتقا می‌بخشد.

به گفته حاتمی، فراگیری استفاده از تکنولوژی و فناوری همچنین کاهش ترافیک و آلودگی‌های محیطی نیز در دوره پساکرونا خودنمایی می کند.

سواد سلامت روان در جهان پساکرونا ارتقاء می‌یابد

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین آثار و نتایج گذار از دوران کرونا ارتقا سطح سواد سلامت روان جامعه است؛ مبحث پیشگیری و سلامت در هر کشور که خواستار توسعه و پیشرفت است، در اولویت قرار دارد.

حاتمی ادامه داد: در جامعه ایران این مبحث در سیاست‌گذاری‌های کلان و رسانه‌ها به عنوان یک مسئله حاشیه‌ای تلقی می‌شد؛ ویروس کرونا اما مبحث سلامت روان را به عنوان یکی از مهمترین عناصر سبد خدمات مردمی به شهروندان و برنامه‌ریزان بدل کرد.

این روانشناس یادآور شد: این مبحث باید از دوران کودکی در مدارس و مقاطع نخست ابتدایی آموزش داده شود و بنابراین ارتقاء سلامت روان هر جامعه نیز از مهمترین خصائص جهان پساکرونا به‌شمار می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج