۹۸۵۹۲۹
۲۰ نظر
۵۰۰۹
۲۰ نظر
۵۰۰۹
پ

اصرار پمپئو به جعل نام خلیج فارس

وزیر خارجه آمریکا در ادامه نفرت‌پراکنی برای توجیه توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه نیروی دریایی ایران، سعی دارد از نام مجعولی برای خلیج فارس استفاده کند و بگوید که برخلاف جان کری، از ایرانی‌ها عذرخواهی نخواهند کرد.

ایرنا: وزیر خارجه آمریکا در ادامه نفرت‌پراکنی برای توجیه توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه نیروی دریایی ایران، سعی دارد از نام مجعولی برای خلیج فارس استفاده کند و بگوید که برخلاف جان کری، از ایرانی‌ها عذرخواهی نخواهند کرد.

مایک پمپئو در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز، این ادعاها را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که «ترامپ در یادداشت توئیتری خود نوشت فرمان داده ام که نیروی دریایی آمریکا هر قایق مسلح ایرانی را که برای کشتی‌های ما در دریا مزاحمت ایجاد کند، ساقط و ویران سازند. این یادداشت پس از آن است که ایران یک ماهواره را با موفقیت در مدار قرار داد. فکر می کنم پرتاب ماهواره پیش از این توئیت انجام شد. آیا این واقعا یک تهدید جدی از سوی ایالات متحده بوده است؟ پس از آن چه می‌شود؟

وزیر خارجه ترامپ که این روزها به وزیر نفرت شهرت یافته است، ادامه داد: این مساله تا حدی جدی است. همزمانی چیزی که پرسیدید، یک اتفاق است. به یاد خواهید آورد وقتی که تحت دولت اوباما و جان کری، آنها ۱۰ ملوان نیروی دریایی ما را گرفتند و جان کری با عذرخواهی این افراد را برگرداند.

اصرار پمپئو به جعل نام خلیج فارس

پمپئو اضافه کرد: رویکرد رئیس جمهوری ما بسیار متفاوت است. او با جدیت متعهد است که از نیروهای ما در هر جایی که ممکن است باشند، محافظت کند خواه این مساله در ناوهای ما در «خلیج عربی» باشد. ما هر کاری که بتوانیم برای دفاع از مردممان انجام خواهیم داد و به مهار جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهیم.

وی روز چهارشنبه هم در نشست خبری خود از واژه مجعول برای خلیج فارس استفاده کرد.

پیش از این، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به توئیت ترامپ واکنش نشان داده و گفته بود: نیروهای آمریکایی هیچ کاری در فاصله هفت هزار مایلی از خانه خود ندارند که ملوانان ما را در سواحل خودمان در «خلیج فارس: تحریک ‌کنند.

وی یادآور شد: ارتش آمریکا تا کنون بیش از پنج هزار مورد ابتلا به «کووید-۱۹» دارد. ترامپ باید به نیازهای آنها رسیدگی کند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه هم در واکنش به اقدامات ایذائی و تحریک‌آمیز نیروهای آمریکایی در خلیج‌فارس گفت: در این رابطه سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع امریکا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به تهدیدات نیروهای امریکایی از جمله حضور و اقدامات غیرقانونی و بی‌ثبات ساز ناوگان دریایی آن کشور در نزدیکی آب‌های شمالی خلیج فارس و سواحل ایران، طی یادداشتی جهت انعکاس به مقامات امریکایی به وی ابلاغ شد.

در این یادداشت به دولت آمریکا ضرورت رعایت مقررات بین المللی ایمنی دریانوردی و آزادی کشتیرانی از سوی همه طرف‌ها یادآوری و هشدار داده شده است که جمهوری اسلامی ایران ضمن دفاع قدرتمندانه از حقوق دریایی خود، در مقابل هر گونه تهدیدات و اقدامات غیرقانونی و متعرضانه در منطقه خلیج فارس و دریای عمان، پاسخ و واکنش مناسب نشان خواهد داد.

در این یادداشت افزوده شده است: جمهوری اسلامی ایران اظهارات تهدیدآمیز و تحریک کننده روز گذشته رئیس‌جمهوری آمریکا را محکوم و به ترامپ توصیه می‌کند در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در منطقه و جهان بهتر است به جای ماجراجویی و فرافکنی، ناوگان نظامی خود را برای کمک به مهار و مدیریت این بیماری رو به گسترش، که این کشور را به آلوده‌ترین کشور مبتلابه این بیماری در جهان تبدیل کرده است، در داخل امریکا به کار گیرد .

ماهواره نور

وزیر خارجه ترامپ در ادامه این گفت‌وگو درباره پرتاب ماهواره نور هم گفت: آنها ماهواره نظامی خود را پرتاب کردند. آنها وعده داده بودند که تمام برنامه ماهواره‌ای و موشکی آنها غیرنظامی است و کسی که بر این پرتاب نظارت داشت، سردار حاجی زاده (فرمانده هوا-فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) بود.

پمپئو کوشید تا با مرتبط کردن این مساله به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، به تحریک احساسات و انحراف افکار عمومی بپردازد.

رهبری آتی کره شمالی

مجری فاکس نیوز پرسید: با توجه به نگرانی‌هایی که برای سلامتی کیم جونگ اون وجود دارد، تعامل با خواهرش را در صورتی که رهبر کره شمالی شود، چگونه می‌بینید؟

وزیر خارجه ترامپ که تاکنون به دستاوردی درباره سیاست‌های خارجی‌اش نرسیده است، گفت: من دو بار فرصت دیدار با او (خواهر اون) را داشتم اما مشکل همچنان باقی است. هدف همچنان بدون تغییر است. هر کسی که رهبر کره شمالی باشد، ما می خواهیم که آنها برنامه اتمی خود را رها سازند. می خواهیم آنها به لیگ ملت‌ها بپیوندند و آینده درخشانی برای مردم کره شمالی خواستاریم.

پمپئو مدعی شد: اما آنها باید عاری سازی اتمی داشته باشند و ما هم باید به روشی این کار را انجام دهیم که تایید شدنی باشد. این حقیقت است، فرقی ندارد چه کسی رهبر کره شمالی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      داره میسوزه خخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • تع

        چشماتون باز کنید دارن علنا ایران تیکه تیکه میکنو حتی اسمشو هم میخوان عوض کنن بعد شما درود میفرستید بر ساندویج مکدونالد

    • بدون نام

      غلط کرده . من ایرانی هستم و خدا رو شکر روی این یه مساله باید جلوی این آشغال رو گرفت

    • حقیقت

      مردیکه اول خودتون خلع سلاح اتمی بشین بعد به دیگران بگید

    • اکبری

      از اون انتظاری نیست چون وجودش از اول هم جعلی بوده و هست

    • نجات

      چطور وقتی پهپاد فوق پیشرفتتون رو در خلیج فارس سرنگون کردیم هیچ غلطی نتونستید بکنید و حتی ترامپ از ما بخاطر هدف قرار ندادن هواپیمایی که در همان واقعه حامل سربازان آمریکایی بود تشکر کرد!

    • بدون نام

      کشور قتل و غارت و رئیس جمهور نکبت باید وزیر جعل و نفرت داشته باشه ولی همه اینا بدونن با شجاعت پاسداران غیور وسربازان دلاورخلیج فارس هزاران سال خلیج فارس بوده و هزاران سال هم همیشه فارس خواهد بود

    • بدون نام

      شما مگه خودتون برنامه اتمیتون رو رها کردید که میخواید کره شمالی رها کنه درثانی کری آدم بود نه مثل تو عدرخواهی کرد چون به گفته فرمانده خودتون نظامیان آمریکا داخل مرزهای آبی ایران شده بودن شما ... از اونور دنیا اومدید خلیج فارس نقشه های قدیمیتون و عوض کن بعد بگو خلیج عربی

    • زنده باد ایران

      اینم عین صاحبش فقط واق واق میکنه !

      پاسخ ها

      • بختیاری

        دمت گرم اینو واقعا خوب اومدی ایول

      • بختیاری

        اگه عرق وطن داشتی چنین نمی گفتی

    • بدون نام

      الان هم ده نفر ملوان شما رو بگیریم تو عذر خواهی میکنی شک نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درو
        د بر خلیج همیشه فارس
        خلیج ایران
        خلیج همیشه فارس بوده و خواهد بود

    • آرمان عظیمی

      مایکی کوچولو، کمتر قومپوز، در کن

    • سارا

      دوستان عزیز موضوع فقط این آقا یا ترامپ نیست حتی ژاپن،کره ویا بقیه کشور ها تو اخبار انگلیسی از واژه خلیج عربی استفاده میکنن اما فقط حرف ترامپ واین رسانه ایی میشه البته مسولین هم باید فکری بکنن

    • سارا

      دوستان عزیز موضوع فقط این آقا یا ترامپ نیست حتی ژاپن،کره ویا بقیه کشور ها تو اخبار انگلیسی از واژه خلیج عربی استفاده میکنن اما فقط حرف ترامپ واین رسانه ایی میشه البته مسولین هم باید فکری بکنن

    • علی

      البته پمپو درست گفته چون در خلیج فارس جرات هیچ غلطی رو ندارن ترامپ دستور داده در خلیج عربی اقدامات تدافعی انجام بشه

    • حق جو

      خلیج فارس بترک منفجر شو دق کن خلیج فاررررررس

    • رضا

      تنها بهانه ایی که دولت مردان ما میخواهند افکار عمومی را درقبال غربیها باخودشون همراه کنند
      این نام خلیج فارس است
      که اگر همین بهانه را نداشتند،البته بهانه دیگر میساختن
      خخ

    • بدون نام

      وزیر امور خارجه باید نامه ای بخاطر نام خلیج فارس بنویسد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج