۹۸۶۶۵۸
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا ترامپ بودجه سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد؟

سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۳۲۷ بعنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل بعد از جنگ جهانی دوم تاسیس شد.

برترین‌ها: صادق زیباکلام فعال اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت: سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۳۲۷ بعنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل بعد از جنگ جهانی دوم تاسیس شد.

عمده کارش مربوط می‌شود به کمک های بهداشتی و پزشکی ازجمله واکسیناسیون در کشورهای فقیرتر. بودجه آن از طریق کشورهای عضو بالاخص کشورهای پیشرفته تامین میشود.بعلاوه برخی موسسات خصوصی که آنها هم عمدتاً در کشورهای غربی بالاخص در آمریکا هستند هم به سازمان کمک میکنند.

چرا ترامپ بودجه سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد؟

از جمله آنها شرکت مایکروسافت می باشد که همه ساله مبالغ زیادی برای بهبود وضعیت بهداشت در کشورهای در حال توسعه به سازمان کمک میکند.جمع کمکهای مردمی از آمریکا بعلاوه سهمیه آن کشور،بیش از یک سوم بودجه سازمان را تشکیل می‌دهد. بنابراین خودداری آمریکا از پرداخت به سازمان،آنرا با مشکلات جدی روبرو میسازد.اما علت عصبانیت ترامپ و برخی دیگر از کشورها از سازمان جهانی بهداشت از کجا نشأت می گیرد؟

پاسخ کوتاه آن است که آنان معتقدند که سازمان می بایستی در خصوص جدی و هولناک بودن خطر کرونا پس از شیوع آن در ووهان اطلاع رسانی میکرد.به کشورها توصیه میکرد ارتباطشان را با چین قطع کنند و مسافرینی که از چین وارد کشورشان می شدند را در همان فرودگاه مورد معاینه و عنداللزوم قرنطینه قرار دهند.اما سازمان به اطلاعاتی که چینی هادر اختیارش می گذاردند بسنده میکند ودر نتیجه دنیا متوجه خطر عظیمی که از چین براه افتاده بود نمیشود.چینی ها خودشان متوجه ابعاد هولناک اپیدمی کرونا شده بودند و ووهان را بسرعت قرنطینه کردند.در نتیجه کرونا به پکن که هفتصدکیلومتری ووهان بود وارد نشد اما هزاران کیلومتر دور تر در اروپا و آمریکا کشتار کرد.

بیش از سازمان بهداشت جهانی، اتهام بصدا درنیاوردن زنگ خطر متوجه پکن هم میباشد.نظام بسته حاکم برچین متهم به پنهانکاری هم میباشد.شفاف عمل کردن و اطلاع رسانی درست و بموقع چینی ها مکن بود بتواند جلوی غافلگیری دنیا را بگیرد.اما رهبران حزب کمونیست برعکس عمل کردند و حتی پزشکی که در ووهان سعی کرده بود زنگ خطر را بصدا درآورد وادار بسکوت شد و خود نیز قربانی کرونا گردید.در عین حال برخی از رهبران کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلستان هم مقصرندچون برخلاف آلمان و فرانسه در ابتداء خطر کرونا را خیلی جدی نگرفتند و در نتیجه مجبور به پرداخت بهاء سنگینی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب ؟؟؟ کلام
      دلایل صد من یه غاز شما به درد خودتان میخوزه
      آمریکایتان اگه میخاد به بهداشت جهانی کمک کنه بهتره دست از زورگویی و چپاول کشورهای ضعیف برداره
      شما هم این دکانتان را ببندید لطفا

    • ح

      ای غربزده

    • کرونا مدل 57

      روباه مکار

    • شادمهر

      خوب کاری کرد

    • شاهد

      امریکا خودش این ویروس رو آنهم درآستانه جشن نوی چینیها درچین پخش کرد تا هم به اقتصادچین هم به نژاد ایرانی صدمه بزنه وهم ازجمعیتش کشورخودش کنه مخصوصا رنگین پوستان!!!!!

    • بدون نام

      من همیشه به نظرات اقای زیبا کلام احترام میگذارم

    • علی پلاشی

      خوب کاری کردن راست میگه باید اطلاع رسانی میکردو خودش میرقت تحقیق میکرد ب کل کشورا میگفت گوش زد میکرد ن هرچی چین میگقت باور داشت سازمان جهانی بود یعنی همه کشورهای دنیاپیسست

    • بدون نام

      به شما ارتباط نداره

    • بدون نام

      جناب بد کلام تو جیره خوار آمریکایی ما از کجا بدانیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج