۹۸۸۵۸۱
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

دعای روز ششم ماه رمضان و اعمال آن

رمضان ماه جدایی از وابستگی‌های دنیایی، زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل برای رسیدن به ریشه‌های الهی و افروختن چراغ معرفت است؛ در این ماه عشاق روزه‌دار از سفره پر فیض الهی بهره‌مند می‌شوند و در مسیر رستگاری قرار می‌گیرند.

برترین‌ها: رمضان ماه جدایی از وابستگی‌های دنیایی، زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل برای رسیدن به ریشه‌های الهی و افروختن چراغ معرفت است؛ در این ماه عشاق روزه‌دار از سفره پر فیض الهی بهره‌مند می‌شوند و در مسیر رستگاری قرار می‌گیرند.

دعای روز ششم ماه رمضان

«اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهی رَغْبـةَ الرّاغبینَ».

«ای خدا مرا در این روز به واسطه ارتکاب عصیانت خوار مساز و به ضرب تازیانه قهرت، کیفر مکن و از موجبات خشم و غضبت دورگردان به حق احسان و نعمت‌های تو به خلق ای منتهی آرزوی مشتاقان».

اعمال شب و روز ششم ماه رمضان

نماز شب ششم ماه رمضان چهار رکعت است و در هر رکعت سوره حمد و سوره ملک خوانده می‌شود.

روز ششم سال دویست و یک، مردم با حضرت امام رضا(علیه السلام) بیعت کردند و سید روایت کرده که برای شکرانه این نعمت دو رکعت نماز در این روز بگذارند که در هر رکعت بعد از حمد، بیست و پنج مرتبه توحید بخوانند.

در اعمال مشترکه روزهای ماه مبارک رمضان در مفاتیح‌الجنان نیز آمده است که هر روز صد مرتبه این ذکر را بگوید که محدث فیض در خلاصه الاذکار ذکر فرموده‏:

«سُبْحَانَ الضَّارِّ النَّافِعِ سُبْحَانَ الْقَاضِی بِالْحَقِّ سُبْحَانَ الْعَلِیِّ الْأَعْلَی سُبْحَانَهُ وَ بِحَمْدِهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَی»‏

«منزه است خدای ضار و نافع منزه است خدای داور به حق منزه است خداوند بلند مرتبه بلند مقام منزه است و او را حمد می‏کنم منزه است و برتر و بالاتر».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج