۹۸۹۴۴۲
۲۴ نظر
۵۰۱۱
۲۴ نظر
۵۰۱۱
پ

قیمت خودرو پس از ماه رمضان چه می‌شود؟

طبق اخبار رسیده از بازار، در حال حاضر پراید در مدل ۱۱۱ (هاچ‌بک) قیمتی حدود ۷۸ میلیون تومان دارد که نشان‌دهنده رشد چند میلیون تومانی آن طی هفته جاری است.

فرارو: طبق اخبار رسیده از بازار، در حال حاضر پراید در مدل ۱۱۱ (هاچ‌بک) قیمتی حدود ۷۸ میلیون تومان دارد که نشان‌دهنده رشد چند میلیون تومانی آن طی هفته جاری است.

با وجود آنکه کشور هنوز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و بازار خودرو نیز هم از این ناحیه و هم به‌دلیل رکود فصلی، کاهش تقاضا را به خود می‌بیند، منحنی قیمت رشدی شدید را تجربه کرده است.

بنابر گفته فعالان بازار، سایه رکود بر سر معاملات خودرو سنگینی می‌کند، با این حال قیمت‌ها رشد چشمگیری به ویژه در مقایسه با شب عید داشته‌اند.

به گفته آنها، افت تقاضا ریشه در مسائل مختلفی دارد، از جمله کاهش مراجعه مشتریان به بازار از ترس ابتلا به ویروس کرونا، رکود فصلی هر ساله به ویژه در فروردین و اردیبهشت و همچنین رشد قیمت‌ها. در این بین، بالا رفتن قیمت خودرو‌ها آن هم با وجود افت تقاضا، عملا دست خیلی‌ها را از بازار کوتاه کرده است.

لبته روند تولید خودرو در کشور نیز فعلا چندان مناسب نیست، چه آنکه به‌دلیل کمبود و نبود قطعات، بخش زیادی از محصولات به‌صورت ناقص تولید و بنابراین امکان عرضه به بازار را ندارند. در کنار این‌ها هنوز قیمت جدید خودرو‌ها در کارخانه نیز توسط ستاد تنظیم بازار اعلام نشده و مشخص نیست آنجا چه میزان رشد رخ داده است.

با در نظر گرفتن قیمت‌های فعلی، رشد قیمت (در بازار) سبب شده فاصله قیمتی کارخانه و بازار خودرو‌ها نیز بیش از گذشته شده و کف آن به نزدیکی‌های ۳۰ میلیون تومان برسد.

رشد قیمت خودرو در بازار

به بازار برویم و ببینیم در این هفته خودرو‌های داخلی چه نوسانی را در قیمت تجربه کرده‌اند. طبق اخبار رسیده از بازار، در حال حاضر پراید در مدل ۱۱۱ (هاچ‌بک) قیمتی حدود ۷۸ میلیون تومان دارد که نشان‌دهنده رشد چند میلیون تومانی آن طی هفته جاری است.

فعالان بازار معتقدند اعلام خبر حذف پراید ۱۱۱ از خطوط تولید سایپا، یکی از دلایل اصلی رشد قیمت این محصول به شمار می‌رود. دیگر مدل پراید یعنی ۱۳۱ که آن هم حدود دو ماه دیگر از چرخه تولید حذف می‌شود، با توجه به رشد قیمت در هفته جاری، ۷۲ میلیون تومان قیمت دارد. از بازار پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هم خبر می‌رسد این محصول با رشد قیمت در این هفته مواجه شده و برای خرید آن باید ۱۲۸ میلیون تومان هزینه کرد.

قیمت پراید وانت آپشنال مشخص شد؛ ۱۶ میلیون گران‌تر از مدل ساده!

همچنین تیپ ۵ این خودرو نیز در حال حاضر ۱۴۸ میلیون تومان قیمت دارد که نشان‌دهنده صعود چند میلیون تومانی‌اش در هفته جاری است. نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در مورد پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز می‌گویند این محصول با توجه به صعود قیمتی که در این هفته داشته، در حال حاضر ۱۵۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. از ۲۰۶‌ها که بگذریم، تیبا نیز در این هفته رشد قیمت داشته است.

به گفته فعالان بازار، تیبا در مدل هاچ‌بک خود قیمتی برابر با ۸۹ میلیون تومان دارد و برای خرید مدل صندوقدار آن نیز باید ۸۴ میلیون تومان هزینه کرد. یکی از خودرو‌هایی که قرار است با افزایش تیراژ آن، جای خالی پراید در آینده پر شود، همین تیبا است.

سری هم به دنا، سمند و پژو ۴۰۵ بزنیم و ببینیم نوسان قیمت آن‌ها در این هفته به چه شکل بوده است. دنای تیپ یک در حال حاضر قیمتی برابر ۱۸۵ میلیون تومان دارد که نشان می‌دهد این محصول نیز رشد قیمت را تجربه کرده است. همچنین برای خرید دنای توربو نیز باید ۲۱۸ میلیون تومان هزینه کرد.

اما سمند نیز در مدل EF ۷ این هفته روندی صعودی داشت تا قیمت آن به حدود ۱۱۵ میلیون تومان برسد. از سوی دیگر، پژو ۴۰۵ هم در حال حاضر ۱۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد که نشان از رشد قیمت آن دارد. قرار است طی یکی، دو ماه آینده مدل GLX پژو ۴۰۵ نیز مانند پراید از چرخه تولید خودروسازی کشور حذف شود.

رشد قیمت‌ها در بازار خودرو به رانا نیز سرایت کرده، چه آنکه این محصول در حال حاضر ۱۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین تندر-۹۰ پلاس نیز که البته به سختی در بازار پیدا می‌شود، قیمت ۲۵۰ میلیون تومان را در این هفته به ثبت رسانده است. سراتو هم که مدت‌هاست دیگر مونتاژ نمی‌شود، در حال حاضر ۴۷۰ میلیون تومان قیمت دارد.

فربد زاوه کارشناس خودرو در گفتو با تجارت نیوز در خصوص قیمت خودرو پس از ماه مبارک رمضان گفت: قیمت خودرو‌ها قطعا روند افزایشی خواهد داشت؛ چرا که پیش‌بینی بانک مرکزی هم حاکی از افزایش نرخ تورم است. به هر حال دولت با کسری بودجه مواجه است. برنامه دولت نیز افزایش میزان تولید است و از طرفی مدیران دولتی برای مدیریت کرونا خلق پول کرده‌اند.

او در ادامه اظهار کرد: با توجه به میزان تورم ما ماهیانه باید شاهد تورم چهار درصدی باشیم یعنی اگر کالایی را ۱۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنید تا پایان ماه قیمت این کالا به ۱۰۴ هزار تومان خواهد رسید. این میزان نرخ تورم به معنای فقیرتر شدن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که ثبت نام میکنند...البته برای خودی ها...پول ها رو جمع میکنند و خودرو تحویل نمیدن

    • بدون نام

      لعنت به خودروسازای ایرانی که باحداقل کیفیت حداکثر قیمت رو رو محصولاتشون میذارن،الکیمیگن قیمت کارخونه فلان قدره،وقتی بدست مردم نمیرسه چ فایده ای داره

      پاسخ ها

      • علی

        عوضش کنسرت موسیقی داریم و. تو پیاده رو دیوار کشی نشده

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      خدا کرونا بکیرن .که دیگه مردم خسته شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنت کندعاملین وضع فلاکت بار بارارخودرو

    • بدون نام

      بازار خودرو را تحریم کنیم

    • بدون نام

      مدیران خودرو فک کرده حالا چه خبره اومده ماشینهای چینی را تا پنجاه میلیون گرون کرده حالا خوبه پراید به اونها می ارزه

    • بدون نام

      مسئولای بی لیاقت کلاهتون رو بالاتر بگیرین!!!

    • بدون نام

      پراید هم برای منو شوهرم آرزو ی دست نیافتنی شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی..

      • بدون نام

        برو مهریه تو بزار اجرا تا پول پرایدت در بیاد شماها که استادین برا اینکارا

    • بدون نام

      بانکی ... کشاورز....بقال .....باور کنید مرغ فروشم دیدیم ...گوسفند فروش.... هم شده دلال
      دلاله ماشین...دلال خونه...دلال زمین
      بابا یفکر اساسی برا دلالها کنید وگرنه یه عده زیادی بفنا میرن که جوانها اصلی ترین فنا رفته میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلال چیه اقا...کارخونه تولیدکنه..مثل سایپا وایرانخودرو زیرقیمت عرضه کنند ببین چقدرحباب میشکنه

    • شادمهر

      روزبه روز بدتر

    • شادمهر

      خرید خودرو را مثل من تحریم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحریم کردیم چی شد هااا چی شد من ۷۰ میلیون داشتم تحریم کردم نخریدم چی شد حالا با پول پژوی دسته دومی که قبل سال میتونستم بخریم یه پرایدم نمیدن دیگه

    • بدون نام

      خوب شما هم دلالی کن کی به کیه

    • بی‌نام

      قبلامیگفتن‌هرسال‌دریغ‌ازپارسال..گرانی..
      الان‌‌شده‌هرروزبدترازدیروز
      اقایون‌‌مسول‌کلاهاتونوبالاتربگیرید

    • کارمند

      تا وقتی احمقها برای خرید به هر قیمتی صف میکشند خودروسازان هم آشغالهای خود را هر روز گرانتر میکند

    • بدون نام

      دولت قبل مقصره شک نکنید.

    • بدون نام

      بستگی به حمایت سران کشور از این دزدها داره

    • بدون نام

      خیلی بدبختیم

    • بدون نام

      تمام این گرونیها زیر سر ایران خودرو و سایپا هست کشوری که همه ثروتی از معدن تا پتروشیمی داره و چند تا علم اول دنیا هم در اختیار داره مگه میشه باور کرد که نتونه خودرو تولید داخل داشته باشه
      منتهی اینها نمیخوان خودرو ارزان تولید کنند از عمد تولید رو کاهش دادند تا قیمت خودرو به اینجا برسه
      خدا ریشه ظالم رو بکنه

    • حیدر

      کدام مسئول کدام دولت همه یا مردن یا خوابیدن فقط به فکر خودشان هستند بی لیاقت ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج