اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۸۹۵۲۰
۱۹ نظر
۵۰۰۹
۱۹ نظر
۵۰۰۹
پ

پیام ایران به آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی

سخنگوی دولت در واکنش به طرح اخیر آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به تسنیم گفت: این پیام روشن را به آمریکا و بقیه انتقال دادیم که این اتفاق واکنش سخت جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.

خبرآنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت، درخصوص طرح مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران گفت: من فکر می‌کنم که روز به روز که جلوتر می‌رویم چه در عرصه سیاست داخلی و چه در عرصه سیاست خارجی با عدم تعادل و عدم نظم فکری و رفتاری آمریکا روبرو می‌شویم و این خصوصیات حاکمان کاخ سفید بیشتر نمایان می شود.

وی با بیان این مطلب که آمریکا باید بداند که دنیا و معاهدات بین‌المللی اسباب بازی آنها نیست، افزود: دنیا را انگار به بازی گرفتند، یک روز می‌گویند از برجام خارج می‌شویم و روز دیگر برای خود طرحی درست می‌کنند و می‌گویند ما به عنوان عضو حقوقی اولیه برجام حاضریم این اعمال نفوذ را انجام دهیم. باید در پاسخ به آنها بگوییم که شما اشتباه می‌کنید، سایر کشورها بازیچه دست شما نیستند و به تعهدات بین‌الملی پایبند هستند.

* تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران برای هیچ یک از اعضای برجام نباید پذیرفته شده باشد

سخنگوی دولت تصریح کرد: قطعاً این موضوع نه تنها برای ما بلکه برای هیچ یک از کشورهای عضو برجام نباید پذیرفته شده باشد، ما تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را نشانه دیگری از زورگویی رژیم آمریکا نسبت به قوانین و سوء استفاده یکجانبه از معاهدات بین‌المللی می‌دانیم.

ربیعی گفت:‌ آمریکا روش قلدرمآبانه پیش گرفته اما عرصه بین‌الملل نمی‌تواند جای این گونه زورگویی‌ها باشد. ما فکر می‌کنیم کشورهای عضو برجام و اعضای شورای دائم امنیت قطعاً با این قانون‌گریزی آمریکا مخالفت خواهند کرد.

وی درخصوص واکنش ایران در صورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی با فشارهای آمریکا اظهار داشت: ما به رایزنی خودمان با دوستانمان و همچنین سایر اعضای برجام ادامه خواهیم داد. بر اساس رایزنی هایی که با آنها داریم مطلع هستیم که این روش آمریکا را نمی‌پسندند و نخواهند پذیرفت. تعداد زیادی از اعضای برجام و شورای امنیت این دیدگاه آمریکا را قبول ندارند.

به گفته سخنگوی دولت، آمریکا بدون اینکه به تعهدات خود پایبند باشد، نمی‌تواند از حقوق مندرج در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ که هدف این قطعنامه نیز حفظ برجام بوده استفاده کند.

ربیعی گفت: آمریکا از برجام خارج شده و نمی‌تواند از مفاد برجام استفاده کند. اگر آنها به تعهدات خود برگردند و تحریم‌ها را بردارند می‌توانند در قالب برجام به عنوان یک عضو اظهار نظر کند، در غیر این صورت ادعای آنها هیچ وجاهت بین‌المللی و حقوقی ندارد.

وی با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای شکست پروژه آمریکا خاطرنشان کرد: ما هم قطعاً با کار دیپلماسی که تاکنون دنبال کردیم و از طریق مذاکره با کشورها دنبال می‌کنیم از به نتیجه رسیدن اقدامات ضدایرانی آمریکایی‌ها جلوگیری خواهیم کرد و مطمئن هستیم که در شرایط فعلی دنیا که نیاز به صلح و آرامش دارد آمریکا به این هدف خود نخواهد رسید.

ربیعی تاکید کرد: اعضای شورای امنیت و برجام به خوبی می‌دانند که این اتفاق (تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران) پیامدهای وخیمی نه تنها برای برجام بلکه فراتر از آن، برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت. اگر آمریکا اصرار بر فشار خود داشته باشد و اگر هدف آمریکا محقق شود پیامدهای وخیمی برای ثبات و امنیت منطقه بوجود خواهد آمد.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: اولین آثار اقدام اخیر آمریکا در عرصه بین‌الملل این خواهد بود که دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، چون عملا هیچ توافق بین‌المللی اعتبار نخواهد داشت. ما فکر می‌کنیم این پیام روشن را به آمریکا و بقیه انتقال دادیم که تمدید تسلیحاتی ایران مغایر با توافق‌های قبلی است و واکنش سختی از طرف جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت. ما مطمئن هستیم که آمریکا به این هدف خود نخواهد رسید.

اخیرا نیویورک‌تایمز گزارش داده بود که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به عنوان بخشی از یک برنامه پیچیده برای افزایش فشار بر ایران، طرحی دارد که بر اساس آن ایالات متحده به عنوان یک عضو اولیه و امضاکننده برجام، بتواند تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل را تمدید کرده یا مکانیزم ماشه را برای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل، فعال کند.

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، تحریم تسلیحاتی ایران در مهر ماه سال ۹۹ منقضی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قشنگ امریکا به هدفش میرسه اونوقت می‌خوام ببینم ایران چکار می کنه ربیعی تو که عددی نیستی که بخوای آمریکا تهدید کنی

      پاسخ ها

      • بینام

        مرگ بر امریکا

      • بدون نام

        آمریکا غلط اضافه میکنه.دمب طرفدراشو گره می زنیم به گردنشون

      • رضا

        کاری به ربیعی نداریم که عددی هست یا نیست
        ولی ایران خیلی قدرتمنده (الحمدلله)
        ببین چطور از خجالت آمریکا درمیاد
        بعدش مزدوران آمریکا هم لال خواهند شد

    • بدون نام

      بایستی تمام پایگاهایش را درمنطقه نابود کنید تا مثل یه سگ دمش را تکان دهد کوتاه امدن در برابر یه زورگو معلومه که جسور خواهد شد.امریکا بایستی جمع کند ار منطقه برود مرگ به وجودت دشمن پلید امریکای جنایتکار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکا خودش دنیا رو مثل جنگلی به حساب میاره ،ورییسش یک شیره ،واون هم امریکای وحشی ،است باید مابقی حیوانات ازش تبعیت کنند کدوم قانون کدوم بین الملل ،؟؟؟؟؟؟

      • رضا

        درود بر شما و غیرت ایرانی شما

    • بدون نام

      وقتی اینگونه رفتار کنند، و سپاه رو گروه تروریستی میخوانند،سپاه این حق رو داره که هر جور بتونه ضربه بزنه،حملات چریکی و ناشناس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بفرمایید...آزادید....ولی ما رو قاطی نکنین

    • آرمان عظیمی

      ما باید حواسمون باشه آمریکا موفق به تمدید تحریم تسلیحاتی نشه، ما نیاز جدی به تقویت جنگنده هوایی داریم که همون سوخو، خرید خوبی است. در زمینه موشکی و پدافند قوی و خودکفا هستیم اما جنگنده های ما قدیمی هستند و باید ناوگان هوایی، تقویت بشه.

    • بدون نام

      معلوم ميشه که چه کاری میکنید

    • موری

      مثل دفعات قبلی هیچ کاری نمی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما سیاست التماس کردن رو یاد گرفتید ،

    • اکبر

      زمانی قراداد می بستین فکر اینجا را نکردین که نوشته است کشورهای عضو حق این را دارند هر زمان وبخاطر بعضی از مسایل کناری گیری بکنند دوباره عضو پنج اضافه یک شوند این یکی از بندهای قراداد اقایان است

    • فرهاد

      مرگ بر آمریکا. نه تاید داریم نه ریکا.

    • فرهاد

      میگم ممل امریکایی هم دورانی داشت.

    • بدون نام

      تو این بین فقط مردم ایران نفله میشن از گرانی و تحریم و .....حالا چه اونا تعادل فکری داشته باشن یانه و همچنین شما آقایون از ما بهتران که نه درد مردم رو می فهمین و نه مثل مردم زندگی میکنین !!!!!راستی چند نفر در دوماه گذشته در ایلام از فرط فقر و نداری خودکشی کردن از دختر بچه 12 ساله تا مرد میانسال شما ککتون گزید مثل این که وجدانتان هنوز تو لالا ست! !!!!!

      پاسخ ها

      • خسرو زبیری

        ماشاالله ایران بدون بمب اتم چه وحشتی بجان امریکاه وحامیانش انداخته امریکاه خوب میدونه ما دانش هسته ای داریم پس همچی داریم:::::: وطن فروشا توبه کنند ☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠☠

      • یازهرا

        خدا بزرگه ما هم خدارو داریم اگر خدا نخواد هیچ سیبی از درخت نمیوفته خدا با ماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج