اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۸۹۹۲۰
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

انتقاد تند نماینده اصولگرا از حقوقدان شورای نگهبان

نماینده گرمسار گفت: اختیار دست حقوقدان شورای نگهبان است و خودش عمل می کند و انتخابات را بر اساس سلیقه خود مهندسی می کند و می‌گوید من مهندسی نکردم .

خبرآنلاین: غلامرضا کاتب نماینده اصولگرای مردم گرمسار در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی ماده چهار طرح اصلاح قانون انتخابات، با ارائه پیشنهادی مبنی بر اینکه مبنای التزام به اسلام اقرار فرد باشد، گفت: مهمترین اصل در نظام جمهوری اسلامی اعتماد عمومی است بعضا مطرح می‌کنند که چرا مجلس در این شرایط به این موارد می پردازد و باید به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کند. مردم از ما می‌خواهند که عدالت و آزادی در مجلس ذبح نشود و وظیفه ما است که اجازه ندهیم هرکسی بر اساس نظرات شخصی خود نظر ندهد.

او ادامه داد: پیشنهادی که بنده دادم با آقای امیرابادی مطرح کردم و ایشان گفتند در بحث ابراز وفاداری اقرار می شود اما در بحث التزام نمی شود.

کاتب گفت: ما در اینجا آورده ایم در ابراز وفاداری به اسلام و نظام ملاک تشخیص آن چیست. یک حقوق دان که تشخیص هم ندارد می‌گوید تو التزام نداری کاندیدا می‌گوید دارم اما حقوقدان نمی‌پذیرد اینجا ملاک چیست؟ هرچیزی که بگوید که اختیار دست حقوقدان شورای نگهبان است و خودش عمل می کند و انتخابات را بر اساس سلیقه خود مهندسی می کند و می‌گوید من مهندسی نکردم من به عنوان نمونه می‌گویم در همین انتخابات برادرزاده‌ام در حوزه انتخابیه قم با ۳۲ سال سن تائید شد وقتی من رد صلاحیت شدم او را منتقل کردیم گرمسار اما وقتی منقل شد او را ردصلاحیت کردند. خب مهندسی یعنی چه؟ یعنی همین ؟

او همچنین گفت: پیشنهادم این است که ابراز وفاداری باید بر اساس اقرار فرد باشد و در اسلام هم همین است وقتی طرف شهادتین را خواند می‌گویند مسلمان است اما در نظام جمهوری اسلامی ایران بالا ۱۳۰ نماینده را به عناوین مختلف ردصلاحیت می‌کنیم. ما قانون گذار هستیم و باید قانون را باید به گونه‌ای بنویسیم که نتوانند از آن برداشت سلیقه‌ای کنند یا مهندسی کنند و به نظام ضربه بزنند و اعتماد را از مردم بگیرند.

کاتب در پاسخ به پژمانفر نیز گفت: پژمانفر می گوید مردم تشخیص می‌دهند باید بگویم شما دارید تائید می‌کنید و مردم آنچه شما تائید می‌کنید را تشخیص می‌دهند وقتی شما افراد را تائید نمی کنید مردم کجا تشخیص بدهند شما دارید به جای مردم تشخیص می دهید .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      41 ساله مردم هیچ کاره اند .و یک عده بجای مردم و برعلیه مردم تصمیم میگیرند

    • بدون نام

      انتقاد نداره.یه قانون تصویب کنید که شورای نگهبان رو‌ ملزم به اعلام شفاف علل رد صلاحیت به مردم کنه.مردم خودشون بهترین قاضی هستن.

      پاسخ ها

      • سعید فیاض

        هه هه! اونا تصویب کردن، شورای نگهبان هم تایید کرد.
        خوجعالی دادا.

    • مهدی

      شورای نگهبان بایستی پاسخگو به مجلس باشد و دلایل خود را با مدرک ذکر کند وگرنه بایستی استیظاع شوند

      پاسخ ها

      • سعید فیاض

        تا بحال کی که در مسند قدرت چمبره زده به زیر دستان پاسخگو بوده؟
        این "باید" ازون آرزوهاس ک در کل تاریخ اتفاق نیوفتاده.

    • بدون نام

      یعنی شما خانوادگی میخواین نماینده بشید مجلس درست بگیرید چه عجب

    • ح

      رفقا از هم دلخورن

    • مردم

      اینطور که نشون میده ایشون عنوان اصولگرا را برای منافع طایفه ای یدک میکشه.. و حالا که در کمال ناباوری خودش و اقوامش رد صلاحیت شدند حرفهای اصلاح طلبها رو تکرار می کنند... آقای کدخدایی فرمودند همه رد صلاحیت شده ها مستند و پروندا دارن و خودشان دیدند و نتوانستند با ارایه مدارک خود را تبرءه کنند و هر کدام رضایت بدن پرونده اونها را برای مردم علنی بکنیم... آقایون بجای بهانه گرفتن و مظلوم نمایی اگه موردی ندارن چرا قبول نمی کنند پرونده و اتهام اونها علنی شود؟؟؟؟ البته قوه قضاییه گفته بعد از اتمام دوره شان هر کدام که پرونده جرم عمومی دارند اختلاس و رشوه و... باید تحت تعقیب قرار گرفته و محاکمه شوند همینه همه شون ترس ورشون داشته.. اولیش ون آقای صادقی بود که محکوم شد... علی برکت ا...

    • پسر ایران زمین

      اولا برادر زاده تان سند جدیدی رو شد وبه همین خاطر رد صلاحیت شد واینکه قبلا تائید شده بود هم درست تیست چرا که یک بار تائید یارد قطعی اعلام می شود دوم وقتی کاندیدایی حرمت محرم ونامحرم رانگه نمی دارد یا شرب خمر می کند و قمار می کند و.... و برخلاف دستور صریح خدا عمل می کند آیا التزام به اسلام دارد ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج