۹۹۰۵۶۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

سازمان بهداشت جهانی:

اگر آمریکا درباره منشأ کرونا مدرک دارد، ارائه دهد

یکی از مدیران اجرایی در سازمان بهداشت جهانی به صراحت اعلام کرد که تاکنون هیچگونه داده ای که ثابت کند سرمنشأ ویروس کووید-۱۹ غیرطبیعی است، دریافت نکرده است.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، «میشل رایان» مدیر اجرایی «برنامه اضطرارهای سلامتی» در سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که این نهاد تاکنون هیچ داده‌ای که ثابت کند ویروس کووید -۱۹ دارای سرمنشأ غیرطبیعی است، از آمریکا دریافت نکرده است.

رایان در این باره گفت: «ما تاکنون هیچگونه داده یا مدرک خاصی از دولت آمریکا در ارتباط با سرمنشأ ادعایی این ویروس دریافت نکرده ایم. از دیدگاه ما، این موضوع در حد یک گمانه زنی باقی می‌ماند و مانند هر سازمان مبتنی بر شواهد و مدارک، بسیار مشتاقیم هرگونه اطلاعاتی در مورد منشأ این ویروس را دریافت کنیم… بنابراین اگر داده‌ها و شواهد در دسترس باشند، این به دولت آمریکا مربوط است که تصمیم بگیرد آیا و چه زمانی این اطلاعات را به اشتراک بگذارد، اما سازمان بهداشت جهانی نیز موظف است که در این مورد بخصوص بر اساس یک پشتیبانی اطلاعاتی عمل کند».

اگر آمریکا درباره منشأ کرونا مدرک دارد، ارائه دهد

این مقام سازمان بهداشت جهانی در ادامه افزود: «بنابراین ما بر آنچه که می‌دانیم و شواهدی که در اختیار داریم و به ما نشان می‌دهند که این ویروس خود دارای منشأ طبیعی است، تمرکز می‌کنیم و لازم است که در مورد منشأ طبیعی و به ویژه میزبان واسطه آن اطلاعات بیشتری بدست آوریم».

گفتنی است که اظهارات این مقام سازمان بهداشت جهانی در واقع واکنشی است به جنجال لفظی و رسانه‌ای مقامات واشنگتن و پکن بر سر منشأ این ویروس همه گیر که تاکنون بیش از سه میلیون فرد را در سرتاسر جهان مبتلا کرده است.

در همین ارتباط، هفته گذشته، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن «شواهد و اسناد قابل توجهی» در اختیار دارد که نشان می‌دهد ویروس کووید -۱۹ بطور عامدانه از یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین انتشار یافته است.

مقامات پکن با رد این اتهام، واشنگتن را به تلاش برای منحرف سازی کانون توجهات از شکستهای خود در مقابله مؤثر با شیوع این ویروس در خاک آمریکا متهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشورما مستعمره چین وروسیه است و بایدازمنافع آنهادربرابرغرب دفاع کنیم؟!

    • بدون نام

      اتفاقا ایران فقط دومتحدواقعی دارد چین وروسیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج