adexo3
۹۹۰۹۶۰
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

رکورد بازدید آژانس از سایت‌های ایران شکسته شد

یک رسانه آمریکایی با استناد به گزارشی که اخیراً به دستش رسیده است گزارش داد که بازرسان و کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال گذشته میلادی مجموعاً بیش از ۱۱۰۰ نفر-ساعت در خاک ایران حضور داشته‌اند و از این لحاظ یک رکورد بر جای گذاشته‌اند.

خبرگزاری تسنیم: شبکه خبری بلومبرگ روز سه‌شنبه گزارش داد که در سال ۲۰۱۹ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رکورد بازدید از تأسیسات هسته‌ای ایران را شکسته‌اند.

بر اساس سندی که به دست بلومبرگ رسیده است، گزارش اقدامات پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که بازرسان آژانس همچون گذشته دسترسی گسترده‌ای به سایت‌های هسته‌ای ایران داشته‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صفحه ۱۲۹ این گزارش اعلام کرده است که همچنان به راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات هسته‌ای ایران در برجام ادامه می‌دهد.

در بخش دیگری از این گزارش اعلام شده است که گروه ۲۶۹ نفره‌ای از بازرسان و تحلیلگران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روی ایران تمرکز دارند، در سال گذشته میلادی ۱۱۰۳ نفر-ساعت را در خاک ایران سپری کرده‌ و در مدت حضور خود در ایران، از سایت‌های غنی‌سازی هسته‌ای و مراکز تولید انرژی هسته‌ای بازدید کرده‌اند.

در گزارش مذکور به این نکته نیز اشاره شده است که علاوه بر بازدیدهایی که در خاک ایران انجام شده، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با استفاده از حجم گسترده‌ای از تصاویر ماهواره‌ای جدید و قدیمی، بازرسی‌های خود از تأسیسات هسته‌ای ایران را کامل کرده است.

با وجود بازرسی‌های گسترده آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران و همکاری‌ بسیار نزدیک ایران با کارشناسان و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مقامات برخی کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا همچنان در راستای اعمال فشارهای بیشتر بر ایران برای دسترسی به اهداف خود، علیه برنامه هسته‌ای ایران تبلیغ می‌کنند و در رسانه‌های وانمود می‌کنند که ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری لازم را ندارد.

اواسط آبان‌ماه گذشته، کاظم غریب‌آبادی نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره همکاری‌های ایران و آژانس و تلاش برخی کشورها برای وارون جلوه دادن واقعیت‌ها گفت: «من در نشست شورای حکام نیز تأکید کردم که ۲۰ درصد از بازرسی‌های آژانس به ایران اختصاص دارد و روزانه به‌طور متوسط ۳ بازرس در ایران حاضر هستند. این سطح از همکاری باید مورد توجه و قدردانی قرار گیرد و آژانس و برخی کشورها باید از بزرگنمایی مسائل عادی بین این و آژانس خودداری کنند. »

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه هم شدیدا تحریم هستیم و هم آژانس به راحتی همه جای مملکت سرک می‌کشد. آقا بسازید بمب اتم را تا مثل کره کسی بهمون نگه بالای چشمت ابرو....
      تا مملکت را مثل لیبی تکه تکه نکردند انجامش بدهید چون با وجود برجام فهمیدیم که خواسته های غرب و آمریکا تمامی ندارد و خواسته آنها نابودی ایران مثل لیبی ، عراق ، افغانستان ، سوریه است...

      پاسخ ها

      • @

        اکثر بازرسا جاسوس هستن :) علی برکت الله ملاحسن علی برکت الله :) :)

      • م ن

        افرین، مرگ بر کنگره امریکا چون مردم امریکا خودشون بدبخت هستند، الان یک درجه تب گیر دو ماهه به امازون سفارش داده ام، تازه یکماه دیگه میاد.
        دستکش و ماسک هم همینطور

    • غضنفـری

      پس چی میگید که ما اجـازه نمیدیم کسی دسترسی به اسرار سری ماداشته باشنـد خـدا وکیلی راست میگن دروغگو چنـدمـدل حـرف میـزنه شـما خـودتون نمیدونیـد چی میگیـد مـدام حرفعـای متفـاوت میـزنیـد ودرحـال فریب افکار عمومی وکشـورهای 5+1 میـزنیـد ...
      دمتـون گـرم خستـه نباشیـد ....

    • garson

      مهم برخورداری از توانمندی هسته ایه. اگر قرار باشه ایران به سرنوشت لیبی و ..‌. دچار شه بمب اتم هم چاره ساز نیست. تو این بازدید های مستمر آژانس با اولین حرکت به سمت ساخت بمب اتم متوقف میشیم. کره شمالی وقتی به سلاح هسته ای دست یافت که کاری از آمریکا و ... بر نمیومد.

    • بدون نام

      خیلی مزخرفی

    • ع ر

      اينها همه جاسوس اسراييل هستند و دربين افراددولت خودمان هم جاسوس وطن فروش هست که با اينها همکاري ميکنندبا اينها بايدباحرف زور حرف زد يعني يابازديد يابرداشتن تحريمها نميشود هم تحريم بود هم بازرسي داشت عصباني هم بشندشدندمرحوم شهيدبهشتي گفتند اي امريکا ازماعصباني باش وازاين عصبانيت بمير

    • بدون نام

      به این جاسوسان نباید اجازه بازدید داد .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج