adexo3
۹۹۲۴۵۸
۱۶ نظر
۵۰۱۰
۱۶ نظر
۵۰۱۰
پ

واکنش رئیس کمیسیون صنایع به پراید ۱۰۰میلیونی

نماینده کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون شک اگر در کنار فعالیت شرکت‌های داخلی و ایجاد شرایط رقابتی برای آنها واردات خودرو هم آزاد می‌شد، قیمت خودروها از وضعیت فعلی ۳۰ درصد ارزان‌تر می‌شد؛ گفت: نامه‌نگاری‌های زیادی برای آزادسازی واردات خوردو انجام دادم ولی وقتی سران سه قوه مخالفت می‌کنند از عهده یک نماینده چه بر می‌آید.

خبرگزاری ایسنا: نماینده کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون شک اگر در کنار فعالیت شرکت‌های داخلی و ایجاد شرایط رقابتی برای آنها واردات خودرو هم آزاد می‌شد، قیمت خودروها از وضعیت فعلی ۳۰ درصد ارزان‌تر می‌شد؛ گفت: نامه‌نگاری‌های زیادی برای آزادسازی واردات خوردو انجام دادم ولی وقتی سران سه قوه مخالفت می‌کنند از عهده یک نماینده چه بر می‌آید.

عزیر اکبریان در کنفرانس خبری مجمع نمایندگان البرز در مجلس شورای اسلامی که روز شنبه ۲۰ اردیبهشت در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مخالفان جدی برای توقف خط تولید برخی خودروهای داخلی از جمله پراید بوده، اظهار کرد: به عنوان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بارها و بارها نامه نگاری صورت دادم تا اجازه ندهم خط تولید برخی از خودروهای داخلی متوقف شود ولی من یک نفر از ۲۹۰ نفر عضو مجلس بودم و راه به جایی نبردم.

وی ادامه داد: اگر به اتوبان‌های شهرهای مختلف سربزنید می‌بینید که از هر ۱۰۰ خودرو ۶۰ مورد آن پراید است و این یعنی عمومیت مردم توان خرید این خودرو را دارند.

وی افزود: سال گذشته مکرراً اعلام کردم با متوقف کردن خط تولید پراید خرداد امسال قیمت این خودرو به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد که همین طور هم شد.

اکبریان با اشاره به اینکه به زودی باید منتظر فاجعه در وضعیت خودروهای سنگین هم باشیم، اظهار کرد: الان قیمت هر دستگاه اتوبوس به بیش از دو میلیارد تومان رسیده. مگر شهرداری‌ها چقدر پول دارند که بتوانند هر سال و متناسب با رشد جمعیت اتوبوس با این قیمت خریداری کنند؟

این مسئول توضیح داد: وضعیت اتوبوس‌های بین شهری هم چنگی به دل نمی‌زد و وقتی اتوبوسی که برای خرید آن سه میلیارد هزینه شده در هر سفر حدود چهار میلیون تومان بلیط می‌فروشد آیا برای صاحب آن جابه جایی مسافر به صرفه است؟

وی در ادامه با بیان اینکه برخی اتهامات بی پایه و اساسی به ما می‌زنند و عقیده دارند در مدت زمانی که نماینده مردم کرج بودیم کاری انجام نداده‌ایم، افزود: این منتقدان بروندو پرس وجو کنند در طول سال‌های قبل علی‌رغم وضعیت نا به سامان کشور و اعمال تحریم‌های شدید چند کارخانه قطعه سازی در البرز تعطیل شده است.

اکبریان تاکید کرد: ۳۴ درصد قطعه سازی‌های کشور در البرز فعال هستند وما در طی چند سال گذشته حتی اجازه نداده‌ایم یکی از آنها تعطیل شود.

وی افزود: قبل از مجلس دهم، البرز پنج شهرک صنعتی مصوب داشت حالا تعداد آنها به ۱۱ مورد رسیده است که این برای آینده صنعت استان دستاورد کمی نیست.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا گفت: به نتیجه رسیدن وضعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری اشتهارد، راه اندازی متروی هشتگرد، تسریع در تکمیل پروژه قطار شهری و پیگیری وضعیت پروژه همت تنها بخش کوچکی از دستاوردهای نمایندگان البرنشینان در مجلس دهم بوده است.

وی اضافه کرد: برخی مدام می‌گویند مردم شما را نخواستند که رد صلاحیت شدید و به مجلس یازدهم راه پیدا نکردید ولی همان افراد کجا هستند که ببینند مشارکت در انتخابات یازدهم کمتر از ۲۰ درصد بود و ۴۰ درصد از۲۰ درصد آراء هم باطله بود.

وی توضیح داد: اگر مردم ما را نمی‌خواستند آمار مشارکت در انتخابات دوره‌های قبل هم پایین می آمد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش بی نتیجه برای آزادسازی واردات خودرو افزود: بدون شک اگر در کنار فعالیت شرکت‌های داخلی و ایجاد شرایط رقابتی برای آنها واردات خودرو هم آزاد می‌شد، قیمت خودروها از وضعیت فعلی ۳۰ درصد ارزان‌تر می‌شد.

این مسئول تاکید کرد: نامه نگاری‌های زیادی برای آزادسازی واردات خوردو انجام دادم ولی وقتی سران سه قوه مخالفت می‌کنند از عهده یک نماینده چه بر می‌آید.

وی اظهار کرد: حتی می‌شد این امکان را فراهم آورد که مردم با ارزهایی با منشاء خارجی خودرو خریداری و با تعرفه ۹۰ درصدی وارد کنند ولی متاسفانه موافقت نشد.

اکبریان در پاسخ به اینکه پیش بینی او در مورد وضعیت تورم و گرانی در ماه‌های آینده چیست، گفت: وقتی مالیات پارسال ۱۵۰ هزار میلیارد بوده و امسال به ۲۰۰ هزار میلیارد رسیده، وقتی ارز نیمایی سال گذشته ۸۰۰۰ تومان بوده و امسال ۱۱ هزار تومان بسته شده و وقتی فروش نفت سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد بوده و امسال در خوشبینانه ترین حالت ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده، پیش بینی وضعیت چند ماه آینده کار سختی نیست.

این مسئول در پایان در خصوص سهام عدالت و بورس هم گفت: در این باره بهتر است سکوت کنم و من به مردم نه می‌گویم سهام بخرید نه می‌گویم نخرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیف نمیشود هرچیزی نوشت

    • بدون نام

      مردم شما را نمیخواهند آقای نماینده درصد مشارکت هم مانند خود شماست دروغ و پوچ

    • ح

      شما خودتون رو اذیت نکنید واکنش واسه روحیتون خوب نیست

    • بدون نام

      خوب خودرو وارداتی وارد کنید گمرکی هم نگیرید تا خودرو با کیفیت مردم سوار بشوند و قیمت خودروها درست شود و مسابقه پیش آیدو تولیدکنندگان کیفیت تولیدشان را با قیمت مناسب درست کنند و آمار مرگ و میر ها کم شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینی ک میگی حرکت خوبی هست اما واردات بیش از حد خودرو وابستگی میاره. عملآ واردات بیش از حد ما رو تا مرز مستعمرگی میکشونه

        مثلآ اگر ما از یک کشور زیاد ماشین وارد کنیم فقط لازمه اون کشور لاستیک رو تحریم کنه. یا بقیه قطعات تحریم بشه بیچاره تر از الان میشیم

    • م

      پرایید که از حلب روغن نباتی درست میشه چرا گرون میشه پس ما از این به بعد حلب روغن نباتی رو دور نندازیم نگه میداریم به قیمت گرون بفروشیم

    • پراید

      مردم غیور حمله کنن جهت خرید ماشین که انشالله قیمت پراید را از 100میلیون به 200 میلیون افزایش بدهند .اجرکم من الله

    • بدون نام

      نمایندگان که دراصل سفیران شهرستانها درمجلس برای رفل مشکلات مردم و تصویب قوانین انتخاب شده اند باید از رییس مجلس بخواهند که مدیران سایپا و ایرانخودرو به صحن علنی مجلس بکشانند از آنان توضیح بخواهند

    • علی

      این سیاست نخ نما شده روکنار بزارید هو بندازید ۱۰۰ میلیون تاملت به ۶۰-۷۰ ملیون تن بدن وراضی باشند به قول معروف به مرگ میگیرین تا به تب راضی بشن.

    • بدون نام

      اگر آقایان مجلس و دولت و قضایه خداوکیلی سوار پراید شدن واردات خودرو را تا قیام آل محمد ( ص ) آزاد نکنید ولی وقتی ایشان حتی سوار ماشین ایرانی هم نمیشن چرا واردات آزاد نشه بخدا عدل علی (ع ) کجاست جریان رطب چی شد پراید 100 میلیون

    • ali

      ماشااله عزیزخان چی نظری دادی ؟ نمی تونستی خرف نزنی

      پاسخ ها

      • علی

        اون عزیزی که نوشته واردات ماشین وابستگی میاره قربونش برم که از پراید وقبمتش چقدر راضی است عزیزم داری گاری سوار میشوی ها سری به کشورهای دوروبرت بزن .

      • بدون نام

        ما یک عمر وابسته هستیم

    • بدون نام

      اقا تیتر اشتباه زدید پراید 100 ملیونی نه ،از این پس بنویسید 100 ملیون پرایدی

    • بدون نام

      وقتی پراید روز ب روز گرونتر میشه، برعکسش ماباید باشعور تر بشیم،ولی متاسفانه هرچی گرونتر میشه مردم ما همچنان میخرند،باباجان، اقاجان ،یه کلت بدن دستت بگن خودتو بکش یعنی پراید،نخرید

    • پرایده رویا ها

      اتفاق کسی که گفته وابستگی میاره خیلی هم خوب گفته چون اگر ایرانیا یهو ۱۰ میلیون ماشین از فرانسه و المان خرید و بعد چند وقت امریکا بگه قطعه هاشو نده به ایران اون وقت چیکار میکنی بعد ایران میمونه و ۱۰ میلیون ماشین خراب که طی چند سال درست شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج