adexo3
۹۹۶۴۲۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

دورکاری کارکنان دولت برقرار است

در حال حاضر و طبق آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و بخشنامه دولت، نحوه حضور کارکنان در محل کار به صورت دو سوم بوده و مابقی دورکار و یا امکان استفاده از مرخصی دارند. تاکنون هیچ تغییری در بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در این رابطه ایجاد نشده است.

خبرگزاری ایسنا: در حال حاضر و طبق آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و بخشنامه دولت، نحوه حضور کارکنان در محل کار به صورت دو سوم بوده و مابقی دورکار و یا امکان استفاده از مرخصی دارند. تاکنون هیچ تغییری در بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در این رابطه ایجاد نشده است.

از اسفندماه و با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا و تاکید بر محدودیت تردد و تجمع با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تغییراتی نیز در نحوه‌ حضور کارکنان در محل کارشان ایجاد شد؛ به طوری که در ابتدا ساعت‌های کاری به ۸ تا ۱۳ تغییر کرد و در ادامه در ایام نوروز با حضور کارکنان محدودتر شد.

بر این اساس طبق بخشنامه پنجم فروردین‌ماه امسال در خصوص «ارائه‌ی خدمات عمومی و ضروری دولت در عین کاهش تردد و تجمع کارکنان در محیط اداری» تا بیستم فروردین‌ماه حضور کارکنان به صورت یک سوم بود و دو سوم دیگر به صورت دورکار بودند.

اما بعد از آن و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شد که از ۲۳ فروردین کارکنان به صورت دو سوم در محل کار حاضر شوند، از این رو با ابلاغ بخشنامه سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌ها و سازمان‌ها اعلام شدکه یک سوم دیگر از طریق دورکاری و یا اعطای مرخصی به صورت نوبت‌بندی از حضور در محل کار معاف شوند. افرادی که از مرخصی استفاده می‌کنند نیز استحقاقی محسوب نمی‌شود. در عین حال که ساعت کاری نیز به ۷ تا ۱۴ تغییر کرد.

آخرین پرس‌وجو از سازمان اداری و استخدامی از این حکایت دارد که همچنان بخشنامه پابرجا است و تصمیم جدیدی در رابطه با شرایط کاری و حضور کارکنان اخذ نشده است.

بر این اساس در حال حاضر الزامی برای حضور ۱۰۰ درصدی کارکنان در محل کار نیست و تا زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم جدیدی نگیرد و از سوی سازمان اداری و استخدامی ابلاغ نشود، دستگاه‌ها باید پیرو دستورالعمل قبلی باشند.

البته دورکاری کارکنان ماجرای محدود به کرونا نیست و در سال ۱۳۸۹ بود که هیات دولت طی مصوبه‌ای مجوز دورکاری کارکنان بر اساس وضعیت شغلی اعلام کرده بود که حتی در اسفندماه سال گذشته و در جریان ویروس کرونا سازمان اداری و استخدامی با بخشنامه‌ای به دستگاه‌ها اعلام کرد که می‌توانند طبق این مصوبه دولت کارکنان خود را بنا به پست و وضعیت شغلی و امکانی که دارند دورکار کرده و بلامانع است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا مراکز معاینه فنی با تمامی پرسنل دارن کار میکنن چرا رسیدگی نمیشه با ساعت کاری زیاد وحتی اجازه مرخصی هم ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والاما تو شرکت نفت گچساران کل نیروهای قسمت ما سر کارن حتی مرخصی هم دبه زور میدن

    • بدون نام

      چرا پس اجرایی نمیشه

    • احسان

      عجب یا شما دروغ میگین یا ادارات اجرا نمیکنن

    • بدون نام

      حضوری بودکارنمی کردن مردم امروزوفرداچه برسددو کاری

    • دلسوخته

      بانک صادرات دو سوم را ملغی اعلام کرده پس چرا

    • کارمند

      این قانون هم باعث شده فقط یه سری نور چشمی استفاده کنند اکثرا اگر بخواهند استفاده کنند اینقدر از حقوق و مزایا کم می کنند که خود طرف پشیمان شود. خیلی تبعیض ایجاد کرده است.

    • بدون نام

      عمل کردن به دستورالعمل ها صلیقه ای شده..روسا هرجا به ضررشون باش ابلاغ نمیکنن

    • رضا

      آخه کجا دو سوم ميره

    • یا حق

      گوگل دورکاری را همیشگی کرد و این در ایران نیز اجرا شود کاری را که فرد در منزل میتواند دورکاری کند چرا باید در اداره حضور یابد با گرانی مانتو و لباس و کفش و حفظ شیونات اسلامی و داشتن فرزند خانم ها در اولولیت باشند بیماران نیز در اولویت باشند برای همیشه خبرنگاران بهترین گزینه برای دورکاری هستند البته قسمت تحریریه

    • خالی باف

      دروغه
      دروغ محض
      بعد از تعطیلات نوروز ادارات ثبت اسناد استان کرمانشاه به صورت کامل و.بدون دور کاری مشغول به کار بوده و.هم.چنان هستیم

    • بدون نام

      چرا نظامی ها هیچ چی از این طرح ها رو حتی واسه یه روز اجرایی شدن نداشتن؟مگه این بنده خداها آدم نیستن.تو هرچی سیل وزلزله وحتی کرونا مث گوشت قربونی میندازنشون جلو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج